האזינו: הפלייליסט של אנשי ההרכב לוויתנים

לקראת שחרור אלבום הבכורה של פרוייקט האינטראקטיבי ביום שישי הקרוב (15.04), בחרו אנשי הפרוייקט עבור טיים אאוט כמה מהשירים שהם הכי אוהבים

לוויתנים. צילום: עוז ברק
לוויתנים. צילום: עוז ברק

הפרוייקט הייחודי לוויתנים שילוב בין הרכב מוזיקלי ופלטפורמה חדשה, יציר ידיהם של המוזיקאים והמפיקים אביב משולם (Gitla, Young Yosef) ותומר ברוך. הפרוייקט החל כאלבום, "אחרי גופי מים", שהוקלט באולפן ההקלטות של משולם הממוקם במושב נטעים וכולל שיתופי פעולה משמעותיים עם רונה קינן, ארקדי דוכין, סיון טלמור, אורון שרי (העברית) ועוד. עם סיומו, נוצר שת"פ יחודי עם הבימאי אור פליישר, שיצר לאלבום פלטפורמה אינטראקטיבית הכוללת סרט קצר ("מיתוס") המתרחש במציאות מדומה. האלבום ישוחרר ביום שישי הקרוב (15.04) וניתן לרכישה באתר הפרוייקט.

הבחירות של אביב משולם

Richard Wagner – Tristan and Isolde

את הקטע הזה, שהוא בעיני אחת היצירות הכי יפות אי-פעם, הכרתי דרך הסרט ׳מלנכוליה׳ של לארס פון טרייר. אחרי ההיכרות וההתמכרות קראתי וגיליתי עד כמה היצירה הזו שיחקה תפקיד משמעותי בהתפתחות המוסיקה המודרנית והשפיעה על אינספור מוסיקאים מבריקים.

Iamamiwhoami – n

הלהקה הזו הגיעה לכאורה משום מקום ופשוט העלתה את הדבר המשגע הזה ליוטיוב ביום בהיר אחד ושמרה על אנונימיות בקנאה מוזרה. מפה לשם המוסיקה שלהם קיבלה הד וגם הגיעה אלי ואל תומר והדהימה אותנו. עכשיו הם כבר די מוכרים.

Fela Kuti – Sorrow, Tears and Blood

פלה הוא מסוג המוסיקאים שמחלקים את החיים שלך ללפני ואחרי. העומק הריתמי העצום, הרפטטיביות הממכרת, השמחה, הגסות והחופש הבלתי נגמר במוסיקה שלו לא מפסיקה לרתק וללמד אותי לא משנה כמה זמן עובר. הקטע הזה ממכר.

Lee Hazlewood – My Autumn's Done Come

לי הייזלווד הוא אחד מהאמנים הכי אנדרייטד בכל הזמנים. הוא היה כותב שירים מבריק, מפיק קסום, חלוץ הקלטות לא קטן שעשה קריירה מדהימה שנעה בין סוג של קאנטרי, פולק לפסיכדליה אבל תמיד היה גדול יותר מכל ז׳אנר או הגדרה. השיר הזה הוא מהפסגות הכי גבוהות שהוא כבש.

הבחירות של אור פליישר

Venetian Snares – Hanjal

אארון פאנק הוא אמן ברייק ביט קנדי ענק שהספיק גם להגיע לסט בארץ. השיר ׳הנג׳ל׳ הוא דוגמא מעניינת לשילוב החריף בין תזמורים קלאסיים לאלקטרוניקה וביטים. על אף השוני הגדול, אותו שילוב של רגעי מוסיקה קולנועיים לצד אלקטרוניקה, הוא אלמנט שאני מאוד אוהב ומצוי גם ב״אחרי גופי המים״ של לוויתנים.

Amon Tobin – Get Your Snack On

יש לי חיבור עמוק לאמון טובין גם בפן אישי והמקצועי. הוא מגיע לתחום היצירה המוזיקלית מרקע של סאונד לקולנוע ומשחקים ובכך דוגם המון צלילים יום-יומיים לתוך היצירה שלו. מעבר להיותו מוזיקאי מדהים הוא גם בעל חזון וויזואלי ועוסק בהופעותיו בשילובים מעניינים של הקרנות, השפעה של סאונד על וויזואל ועוד, ISAM היא דוגמא מרהיבה להופעה כזו.