הפלייליסט של מיכאל כהן (CohenBeats)

האזינו לשירים האהובים על המפיק והדי.ג'יי לקראת תקלוט עצמאות חגיגי בפסאז'

מיכאל כהן. צילום: יח"צ
מיכאל כהן. צילום: יח"צ

מיכאל כהן (כהן@מושון) יתקלט עם שוזין סט מיוחד של ביטים מבוססי סימפולים ישראליים במסגרת חגיגות יום העצמאות בפסאז' (6.5 החל מ-21:00). באותו ערב יופיעו גם עוזי נבון וחברים במחווה לאריק איינשטיין, עופר טל מהתפוחים ו-Turtle. האזינו לבחירות המוזיקליות של כהן:

כהן על הבחירות:

גורו – "קצת אחרת"

כאחד שחופר בתקליטים על מנת לסמפל (בעיקר), שנות ה-70 בישראל הן מכרה זהב עבורי, מפני שהרבה מהמוזיקה באותה תקופה הייתה מושפעת מז׳אנרים מאוד גרוביים כמו פ׳אנק, ג׳אז, מוזיקה ברזילאית ורוק מתקדם. שלמה גרוניך, שם טוב לוי ושלמה יידוב הם ענקים כל אחד לכשעצמו, אבל בפרויקט המוקדם הזה הם התאחדו סביב האהבה שלהם לפסיכדליה ורוק מתקדם ויצרו אלבום מדהים שכמעט כל שנייה ממנו יכולה להפוך לביט מטורף. את השיר הזה סימפלתי ל"Milk & Honey״.

אלון אולארצ׳יק – "שעשועי כאילו"

גם את השיר הזה סימפלתי, אבל גם אם לא הייתי נוגע בו הייתי מכניס אותו לרשימה הזו בקלות. טקסט נפלא של אברהם חלפי ולחן משוגע של אולארצ׳יק, אבל מה שתפס אותי כאן (ובכל האלבום הזה) זה העיבוד הג׳אזי וההפקה המלוטשת. אולארצ׳יק הפיק את כל האלבום לבדו וניגן על כל הכלים וזו פשוט עבודת אמן מרגשת.

מתי כספי – "יום שישי חזר"

מתי כספי מוכר בפנתיאון בעיקר כאחד המלחינים והמבצעים הגדולים, אבל בעיני הוא לא רק זה אלא גם המפיק והמעבד מס׳ 1 שהיה בארץ אי פעם. גם בשיריו וגם בהפקות שהוא עשה לאחרים לאורך השנים (יהודית רביץ, שלמה גרוניך, אריק לביא ועוד רבים וטובים) תמיד יש איזו פ׳אנקיות, לפעמים נסתרת ולפעמים גלויה.

ארז הלוי – "הדייגים"

ארז הלוי הוא אחד האמנים הכי לא מוערכים במוזיקה הישראלית. אלבום הבכורה שלו (בהפקתו של מתי כספי כמובן) הוא יצירה רגישה, מסתורית ולפעמים קצת קריפית (בשיר הזה למשל הוא אומר ״אהובתי חייכה מתוך ראשם״, מה לעזאזל זה אומר?) אבל בקטע טוב.

אהובה עוזרי – "ומי ישא את שמי"

גם בגלל שהרשימה הזו קצת אשכנזית מדי, וגם בגלל שזה אחד האלבומים הכי מרגשים ששמעתי. מוזיקת נשמה אמיתית. הבולבול טרנג הזה קורע את הלב (וגם הטקסטים).