השיר החדש של דורון מדלי ועידן רייכל הוא מופע של צביעות כחול לבן

"שבט אחים ואחיות" הוא השיר הכי ישראלי שיש. מגה זורד של פלאפל ומגן דוד שיוצא להילחם. אבל האחדות הזאת בעיקר מזכירה למי אין מקום בקבוצה שלנו

שבט אחים ואחיות (צילום מסך)
שבט אחים ואחיות (צילום מסך)
21 באפריל 2019

אחרי מערכת בחירות מלוכלכת ועקובה מדם שנדמה שהמוטו שלה, המנצנץ בנורות ניאון היה: "תסיתו הכי חזק שאתם יכולים ואז תגבירו", החליטו שם בפסגה שבשוך הקרבות הגיע הזמן לרכך ולכסות בפלסטרים את הפצעים, כדי ללמד אותנו מהי אחדות ואהבת ישראל."שבט אחים ואחיות", הקליפ החדש שיצא היום, נולד כיוזמה אישית והפך לפרויקט בחסות גלגל"צ. ההפקה קיבצה לה באופן חד פעמי 31 מאמני ישראל המפורסמים, בקליפ שצולם כולו בסלפי, כדי שישירו ביחד על הבית והלב והמדינה וכמה שכולנו אחד (עד המלחמה הבאה או מערכת הבחירות הבאה, מה שיגיע קודם. ט.ל.ח).

השיר נכתב ע"י דורון מדלי והולחן ע"י עידן רייכל, שני הישראלים הכי ישראלים שיש. אחד אחראי על הקלאסיקות הכי מוכרות מהשנים האחרונות, השני הביא אותנו לניצחון באירוויזיון. בראיון מאחורי הקלעים, עידן רייכל סיפר איך חשב על הלחן: "זה התחיל ממנגינה מאד ישראלית כזו". כמובן. גלגלצ, כמו שרק הם יודעים, בנו מערכת משומנת כחול לבן, והקליפ נראה כמו מגה זורד של פלאפל ומגן דוד שיוצא להילחם. אבל על מה בעצם אנחנו מדברים פה? מה הנושא של השיר? שיר של ההגמוניה ששר על אחדות ההגמוניה.

חדי העין יבחינו שמדובר באמני ישראל מהצד היהודי של המפה. סטטיק ובן אל, ירדנה ארזי, ברי סחרוף ועברי לידר הם בין השמות הבולטים בפרויקט. אפילו נסרין קדרי, הזמרת הערבייה היחידה שנמצאת בטחינה המוזיקלית הזו, משמשת פי אלף יותר עלה תאנה. נסרין היא התגשמות החלום הציוני הרטוב – הערבייה שהתגיירה ולא צעקה "כיבוש כיבוש". כמה נוח וקל להביא אותה לחבר'ה, כדי שתלטף לנו את הראש ותחלק לנו מדבקת "יישר כוח" על פועלינו כלפי החברה הערבית.

עוד כתבות מעניינות:
משפחת סמית' הכריזה מלחמה על הקרדשיאנז
עולם הפופ סינן את המסר הטראומתי של טירז פור פירז
אירוויזיון 2019: גל גדות, מדונה ואוכל בעשרה שקלים

אחוז ההצבעה באוכלוסייה הערבית בבחירות האחרונות היה נמוך במיוחד, וחלקים ממחנה השמאל בחרו לכעוס ולהאשים את הערבים בהפסד של המחנה. למה אתם מצפים? כשמערכת הבחירות האחרונה התעלמה מהם לחלוטין, זה רק צפוי שהם לא יכנסו לשבט שלנו. או למנגינה. אז שיר האחדות זה נחמד, אבל קודם תצליחו לאחד את כל אמני ישראל מכל קצוות האוכלוסייה תחת קורת גג אחת ולא בנפרד בסלפי אישי. אז אולי נקרא לזה אחדות.