על רקע פתיחתו של מועדון חדש: ירון טראקס מהבלוק מזהיר מחיקויים

זה לא רק החלל, אלא מה שיש בתוכו. מועדון הבלוק ז"ל (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק blockclubtlv)
זה לא רק החלל, אלא מה שיש בתוכו. מועדון הבלוק ז"ל (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק blockclubtlv)

בעלי מועדון הבלוק המיתולוגי פרסם פוסט שעוקץ (אם לנסח את זה בעדינות) את ה-QUEST, הקלאב החדש שעתיד להיפתח בקרוב בלוקיישן המפורסם שבתחנה המרכזית. "הדבר החשוב ביותר בעשיית לילה אמיתית, שמגיעה מבפנים ושבאמת מכבדת את הקהילה ואת ההיסטוריה הארוכה של הסצינה, זה למצוא את הקול הייחודי והאותנטי שלך. כמו שאנחנו עשינו"

האם זה קצת מוזר שנחמד לנו שיש שוב חדשות כאלה? כי פייר, התגעגענו קצת להתעסקות בקסקסת של חיי הלילה על פני המציאות הנוכחית. היום (7.1) הושק – לפחות וירטואלית – מועדון חדש הצפוי להיפתח ב-19.1 על חורבות הבלוק, באותו לוקיישן מיתולוגי בתחנה המרכזית. מה שהיה אמור להיות מאורע משמח הוכתם במעט בפוסט שפרסם ירון טראקס, מבעלי הבלוק לשעבר ולעד הפנים והקול ומערכת הסאונד של המועדון. בפוסט הוא רומז על כך שהמועדון החדש לא רק התמקם באותו לוקיישן, אלא מנסה להעתיק את הבלוק במיתוג, באנשים, בשם, בסגנון ואפילו במערכת הסאונד – ואף גרס כי בעלי המועדון החדש פונים לחברות סאונד ויחצנים בשם הבלוק.

>תעלומה בתוך סנדוויץ': מי היא הילדה מהחלון של איציק ורותי?

המועדון המדובר הוא הקווסט (QUEST), שנכנס ללוקיישן המיתולוגי במרכזית, אותו נטש הבלוק בסוף אוגוסט 2022. בזמנו כתב טראקס כי סגירתו של הבלוק התרחשה בשל "ההשפעות ארוכות הטווח של מגיפת הקורונה, המצב הכללי של סצינת המועדונים בישראל ובעולם, והעובדה שללא הרחבה הראשית, המועדון עובד כבר תקופה ארוכה בתפוסה של פחות מ-40% ומתקשה לעמוד בהוצאות". מאחורי הקלעים עד גם סכסוך ארוך שנים, שגם הגיע למישור משפטי, מול חברת נצב"א המפעילה את התחנה המרכזית – וגם איום סגירת התחנה המרכזית, שנכון לעכשיו נדחה לפחות עד 2035.

ירון טראקס (צילום: גוני ריסקין)
ירון טראקס (צילום: גוני ריסקין)

אם כן, הקווסט נכנס למקומו החדש, ורק הבוקר השיק עמוד אינסטגרם טרי, בו הכריז על פתיחת המועדון ב-19.1. בפוסט היחיד שפורסם בעמוד נכתב כי "הקווסט הוא מסע בעולמות הפנטזיה, הוא סיפור תרבותי מבוכי שנוכל ללכת ללכת לאיבוד בו בכיף, ולמצוא את עצמינו בלב ארמון מפואר של צלילים, באלמנט הבסיסי שלנו, ביסוד הכי עמוק, בריקוד. שנים של ניסיון בסצנה התל אביבית לימדו אותנו על קדושת חווית הבילוי, איך להדק את מה שכבר ניראה מהודק, לדייק גם כשאנחנו מרגישים כבר בול באמצע, לקחת כל אלמנט לקצה שלא חלמנו שאפשר להגיע אליו -ואת האג׳נדה הזו יצקנו לתוך הקירות של הקווסט. לתוך התוכן, לתוך תוכנו, אנחנו מאמינים בקהילה האלקטרונית ובצורך בהיכל תרבות חדש עתידני שלא שוכח לרגע מאיפה הוא בא".

פלאייר מסיבת "גנוז" בקווסט
פלאייר מסיבת "גנוז" בקווסט

במקביל, הדי.ג'יי המוערך עמרי סמדר פרסם פלאייר למסיבת "גנוז" – ליינאפ חדש שהוא מרים עם גי אפיקומן – שיתקיים במועדון הקווסט ב-26.1. באותו הפלאייר, מתחת לשם המועדון החדש, נכתב "EX BLOCK", ונראה כי זה מה ששבר את גב הגמל, וגרם לירון טראקס לפרסם פוסט נוקב שפונה ישירות לאנשי הקווסט: "כשלפני כמה חודשים הם פרסמו סרטון קידום למועדון שלהם ושילבו בתוכו את השלטים שפרופגנדה עיצב, עם הסלוגן 'ריספקט דה וייב', שתקתי. העו״ד אמר לי שאני יכול לתבוע אבל שאין בזה טעם בשלב זה", כתב, והמשיך לפרוס את כל האופנים בהם הקווסט מתחקה אחר אביו הרוחני, שלא ידע שהוא כזה. כשהתחלתי לשמוע מאנשים שהבלוק חוזר לתחנה, תיקנתי והסברתי בסבלנות שזה לא אנחנו, ואפילו הוצאתי פוסט הבהרה מהעמוד".

"כשגיליתי ממש במקרה וברגע האחרון", המשיך טראקס, "שהם ניסו לקחת את המיקסרים שלי – טראקס 1 והפרוטוטייפ של טראקס 2 – מהסטודיו של טכנאי האלקטרוניקה, דאגתי להחביא אותם במקום בטוח. כששמעתי שהם מנסים לגייס כמה שיותר מהצוות הקודם, אנשים שגדלו איתנו במקום, נשכתי שפתיים וסתמתי, כי איך אני יכול להאשים אנשים שצריכים פרנסה? אפילו כשסיפרו לי שהם אומרים לחברות הסאונד וליחצנים שזה הבלוק ושאני חלק מזה, תיקנתי את כל מי ששאל, ועדיין שתקתי, למרות שבפנים לא היה לי קל".

הפוסט שפורסם מהעמוד של הבלוק
הפוסט שפורסם מהעמוד של הבלוק

"תמיד האמנתי שאמנות זה משהו שמגיע מבפנים. או שיש לך את זה, או שאין לך את זה", חותם טראקס את הפוסט. "אז אוקיי, קראתם למקום שלכם סקוואט בערבוב אותיות, וללאונג׳ לאונג׳, ול-יארד נסט, ועל הפוסטרים 'אקס בלוק', ובסרטי הקידום 'ריספקט דה וייב', ואפילו הליינים מרגישים קצת מוכרים משום מה. נראה לכם שזה יספיק? לא יודע על מה בדיוק חשבתם כשעשיתם את כל הדברים האלה, אבל אם אתם עד כדי כך אוהבים את העבודה שעשינו עד שהרגשתם צורך לעשות לנו הומאז׳ כל כך מרגש, אולי תשמחו גם לקבל את עצתי הצנועה: הדבר החשוב ביותר בעשיית לילה אמתית, שמגיעה מבפנים ושבאמת מכבדת את הקהילה ואת ההיסטוריה הארוכה של הסצינה, זה למצוא את הקול הייחודי והאותנטי שלך. כמו שאנחנו עשינו".

טרם ביקרנו בקווסט, אז קשה לנו באמת לקבוע עד כמה דמיון קיים לבלוק, אבל אין ספק שטראקס מעלה כמה נקודות מצוינות, ובעיקר – הכרגלו – מעלה דיון חשוב על תרבות חיי הלילה המקומית. נישאר לעקוב, לא מעט כי התגעגענו לעקוב אחר דרמות קטנות שכאלה.