ספר דוד המלך

על האירוע

 

מי היה דוד המלך? רועה צאן או מנהיג כנופיה, פושע או מוסיקאי, עריץ או מלך? קלחת השמועות אודות אישיותו, בחירותיו המיניות והדם שזרם סביבו, מביאה את בנו שלמה לדרוש את כתיבת הדוח האחד והיחיד, המהימן והמסכם של קורות דוד.

שלמה המלך מזמין לארמון את איתן בן הושעיה, היסטוריון, ומבקש ממנו לכתוב את הדוח. במידה והכתוב ישא חן בעיני המלך, הוא יכלל באנתולוגיה שנאספה באותם ימים והגיעה אלינו בשם המוכר יותר –  התנ"ך. איתן מראיין עדים שהכירו את המלך, קרובי משפחה, נשים, מאהבות, גנרלים, פרחחים, ומסתבך בכבלי ההיסטוריה. זהו מפגש מרתק בין אינטלקטואל יחיד וארמון עתיר תככים המעלה שאלות בנוגע לדרכים שבהן אנו מספרים לעצמנו את ההיסטוריה שלנו. הרהור מודרני מבריק על גיבור החותר לאמת בסחי השחיתות של נציגי השלטון.

שטפן היים (1913־2001) הסופר היהודי-גרמני המהולל, ברח מגרמניה דרך צ'כוסלובקיה לארה"ב עם עליית הנאצים ב-1933. בשנת 1952 חזר לגרמניה המזרחית ושם כתב רומנים, בעיקר היסטוריים, שהיו לרבי-מכר. חתן פרס ירושלים לספרות. נפטר בגיל 88 בעת ששהה בישראל לרגל יום השנה ה-200 להולדת המשורר היינריך היינה, ונקבר בבית הקברות היהודי בברלין.

מחזה מאת רועי חן על פי ספרו של שטפן היים

בימוי: יבגני אריה

משתתפים: אלון פרידמן, מיקי לאון, דורון תבורי, גלעד קלטר, ישראל (סשה) דמידוב, אלכסנדר סנדרוביץ', אלדד פריבס, בוריס אחנוב, הנרי דוד, שיר שנער,  יבגני טרלצקי, ויטלי פוקס, ליליאן רות, קארין סרויה, רות רסיוק, טלי אוסדצ'י, דניאל סטיופין

 

מתי ואיפה
תיאטרון גשר|שדרות ירושלים 9, תל אביב-יפו
יום חמישי, 19.09.2019 20:30
מחיר
125־290 ש"ח