גריי גוס משיקה את פרויקט Fly Beyond בתל אביב

הפרויקט החדש של מותג הוודקה המצליח גריי גוס, שם לו למטרה לטפח ולשתף פעולה עם אמנים ויוצרים פורצי דרך במטרופולינים ברחבי העולם. התחנה הראשונה: המטרופולין האהובה עלינו, תל אביב

18 בינואר 2017

בחסות Grey Goose


יש הרבה יוצרים טובים ומוכשרים, אבל כאלה שממשיכים לאתגר כל בוקר את עצמם ואת גבולות העשייה שלהם הם נדירים. פרויקט Fly Beyond של מותג הוודקה הצרפתית היוקרתי גריי גוס מאתר בדיוק אותם. גריי גוס הוקמה לפני כ־20 שנה בצרפת על ידי יזם פורץ גבולות בשם סידני פרנק, שהחליט להעז ולייצר וודקה מתוחכמת דווקא באזור המפורסם בייצור משקאות אחרים – חבל קוניאק בצרפת. הוא בחר להפיק את הוודקה מחיטת פיקרדי המשובחת של צרפת, ניפץ את תפיסת זיקוקי המשקה המרובים ואפשר לטעם המשקה לדבר בפני עצמו וארז אותו בבקבוק ייחודי דמוי בקבוק יין של אזור בורדו. כעת גריי גוס מתחילה לחגוג את הרוח היזמית ופורצת הגבולות של יוצרים יוצאים מן הכלל מרחבי העולם שפרצו דרך בתחומם כפי שהיא עשתה בתחומה.

[tmwdfpad]וכל הדבר הזה מתחיל בתל אביב. למה דווקא כאן? ובכן, העובדה שהעיר הוכיחה את עצמה כמרכז צעיר והיפר דינמי של תרבות, חיי לילה, בילויים, אופנה ושאר סממנים של מטרופולין שוקק, לא נעלמה מאנשי גריי גוס. כמותג צעיר, חדשני, מקורי ואיכותי מאוד, לא היה לוקיישן מדויק יותר בשבילם להתחיל בו את המסע המיוחד הזה.

אחרי שאנשי המותג סקרו את סצנת התרבות התל אביבית לאורכה ולרוחבה, הם בחרו חמישה יוצרים מבריקים שמתאימים להוביל את פרויקט ה־Fly Beyond בתל אביב: המפיק המוזיקלי ומקים הלייבל APE Records, תמיר מוסקט; קולקטיב האופנה החדשני Muslin Brothers; האופה המחונן מאחורי אדון שיפון, אורן חג'ג'; האמנית העוצמתית חן זיו; ויזמי התרבות אמיר ארליך ואריאנה פורנצ'אי, שמקימים בימים אלה ביפו את מתחם האמנות והבילוי בית קנדינוף.

לקריאה נוספת:

אדון שיפון בכלל לא אוכל לחם, אבל מאוהב בו

חן זיו: "אני רוצה לפסל בעירום, להיות אחת עם החומר"

הזוג העומד מאחורי בית קנדינוף מבטיח שיהיה לוהט

תמיר מוסקט חושב שדווקא יש דבר כזה "צליל ישראלי"

אחוזה מפוארת, אח בוערת וארוחות ערב בנות חמש מנות: מרכז מבקרים כמו שאנחנו אוהבים

האחים מוסלין: "לעשות, להיכשל ולטעות, ומשם להמשיך לעשות"

המהלך של גריי גוס קושר בין ערכי המותג – מקוריות, תחכום ואיכות – לבין החשיבה והעשייה היצירתית של היוצרים האלה. בהתאם לרוח של גריי גוס, גם ה־Fly Beyonders משלבים מומחיות נדירה בקראפט שלהם (או כפי שהצרפתים קוראים לזה – Savoir Faire) עם תשוקה אמיתית למקצוע.

נוסף על כך, כל אחד ואחד מהם מייצג בדרכו את תפיסת העולם של הדור הבא – הם לא מוכנים להכניס את עצמם למסגרות ולא מסתפקים בהגדרה צרה לעשייה שלהם, אלא מחפשים תמיד להרחיב את היריעה, לחרוג מהציפיות המקובלות, לפרוץ לעולמות חדשים, ליצור שילובים מפתיעים ושיתופי פעולה בלתי צפויים, ובעיקר ליצור מתוך דחף להפתיע, לאתגר, לעודד מחשבה והשראה. הם כולם צעירים אבל כבר עצמאיים, בליינים מעודכנים אבל גם אנשי עסקים משופשפים, יצירתיים להחריד אבל גם מפוקסים, יזמים מבריקים אבל גם בעלי רגישות חברתית. בקיצור, הם נמצאים על מסלול ההמראה, ובגריי גוס בטוחים שמפה הם ימשיכו לעוף גבוה.

דבר נוסף שמשותף ליוצרים האלה, מלבד היותם פורצי דרך בתחומם, זה האהבה הגדולה לתל אביב וההשראה שהם מקבלים ממנה. ההשפעות ניכרות בכל מרכיב ביצירה: בסאונד של מוסקט, בשילובי הטעמים ובאסתטיקה של אדון שיפון, בשיק האורבני והיוניסקסי של Muslin Brothers, בווייב הדינמי והשוקק של בית קנדינוף ובתהליך היצירה השיתופי ומלא התשוקה של חן זיו.

כל ההשפעות האלה ינוקזו לאירוע חד פעמי (וסגור לקהל הרחב) שיתקיים ב־22 בינואר במוזיאון תל אביב ויהווה את יריית הפתיחה של מהלך תרבותי־אמנותי גלובלי, שבמסגרתו תשתף גריי גוס פעולה עם יוצרים מובילים ממטרופולינים ברחבי העולם. היוצרים ישתפו פעולה בערב מטורף של אמנות, קולינריה, אופנה, פרפורמנס ומוזיקה; הם יספקו הצצה לתהליכי החשיבה והיצירה שלהם ויחגגו עם הקהילה הסובבת אותם ברוח המקורית של גריי גוס.

תוכלו להכיר כל אחד ואחד מהם מקרוב בסדרת הכתבות של Fly Beyond Tel Aviv, ולגלות מה מאפשר להם לעוף כל כך רחוק. טיסה נעימה.