מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ
מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ

הצעת עבודה ספונטנית שקיבלה כשפית פרטית ביוון, הובילה את שפית מסעדת Avli המוערכת והמצליחה לראשונה אל דובאי, תפסנו אותה לראיון שעושה תיאבון

24 באוגוסט 2023

בקיץ 2011, Vlassia Anagnostou היתה כבר שפית מנוסה שהוזמנה לבשל לזוג אשר הגיע לחגוג את יום נישואיהם באחוזה פרטית באזור הכפרי של פיליון ביוון. היא בילתה איתם במשך שבוע, במהלכו האיש ששכר את שירותיה התגלה כמנהל תפעול של חברת מזון ומשקאות גדולה בדובאי. כשהאירוח הסתיים הציע לה האיש עבודה בדובאי ובצעד ספונטני היא החליטה ללכת על זה. "מעולם לא חשבתי על זה או עבר לי בראש לטוס לעבוד בדובאי, אבל 12 שנים אחרי אני מוקירה את הרגע הספונטני שלי מאז".

מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ
מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ

דובאי כבר מזמן הפכה למוקד משיכה לאנשים מוכשרים מכל העולם, החל מאנשי עסקים, כוכבי בידור, ספורטאים, אמנים ושפים מצליחים. אם פעם היה צריך לטוס לניו יורק כדי להצליח בענק, היום מסתמן שדובאי היא המקום הנכון והמוביל.

מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ
מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ

בביקור האחרון שלנו בדובאי, הזדמן לנו לאכול במסעדת Avli by Tashas, מסעדת שף יוונית שעושה המון כבוד לתרבות ולקולינריה הים תיכונית, המסעדה נוסדה ע"י Natasha Sideris אשר הקימה ומובילה קבוצת מסעדות מצליחה גם ברחבי איחוד האמירויות.

השף Vlassia Anagnostou | צילום: יח"צ
השף Vlassia Anagnostou | צילום: יח"צ

כבר בצעד הראשון במסעדה ניתן להבחין בעיצוב המוקפד והנקי שמצליח מצד אחד לשדר יוקרה ונועם ומצד שני לגרום לך להרגיש כמו אורח באחוזה יוונית יפיפייה. הארוחה שאכלנו שם הייתה עשירה בירקות שטופלו בקפידה, דגים טריים ושילובים מטריפים שיצרו ארוחה יוונית מודרנית. היה לנו ברור שהאוכל שם מספר סיפור, אז קבענו ראיון עם השפית הראשית של המסעדה Chef Vlassia Anagnostou כדי לשמוע ממנה על איך היא התחילה, הדרך והחזון. 

מתי ולמה החלטת לבשל כמקצוע, מאיפה התשוקה?
"אוכל תמיד סיקרן אותי בילדותי, בימים ההם אני זוכרת שהייתי במטבח של סבתא שלי, והיא לימדה אותי לבשל. היא הייתה בשלנית ומארחת מעולה. עם זאת, התשוקה שלי לבישול הגיעה בגיל 9. התבקשתי לבשל ארוחת יום ראשון ל-15 אורחים, זה עשה אותי לחוצה מאוד, עד לרגע שראיתי את החיוכים שלהם תוך כדי התענגות על האוכל שהכנתי. מאותו רגע והלאה הייתה לי תוכנית וחלום לשמח אנשים על ידי טעימת האוכל שלי. זה דחף אותי להיות שפית".

מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ
מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ

מאיפה ואיך את שואבת את ההשראה שלך למטבח ולמנות שאת מכינה?
"הבית שלי הוא מקדש ההשראה שלי. אני אוהבת לבשל בבית ואני עושה את זה הרבה. אני לא מבשלת מתכון; אני מבשלת כדי לבנות זיכרון. מנות נוסטלגיות, מלאות באכפתיות ואהבה".

איך היית מגדירה את הבישול שלך היום? מסורתי \ מודרני \ פורץ דרך?
"הבישול שלי הוא שילוב של הטעמים המסורתיים המוצגים בצורה מודרנית. אני תמיד מנסה להציג את המורשת הקולינרית של המטבח היווני, תוך שימוש במרכיבים טריים וייחודיים המבושלים בפשטות ומוצגים באלגנטיות".

מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ
מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ

איך ומתי התחיל הקשר לאיחוד האמירויות ולדובאי, מתי החלטת לעבור לדובאי?
"זה היה קיץ 2011, עבדתי באחוזה כפרית בפיליון ביוון, עבור זוג שהגיע לשבוע כדי לחגוג את יום נישואיהם. התברר שהוא היה מנהל תפעול בחברת מזון ומשקאות בדובאי, הוא הציע לי עבודה ואני נעניתי. מעולם לא חשבתי על זה או עלה לי בראש לבוא לעבוד בדובאי קודם לכן. 12 שנים אחרי אותו רגע, הנה אני מוקירה את רגע הספונטניות שלי מאז".

למה לדעתך השפים הטובים בעולם מגיעים לדובאי?
"מגוון המטבחים, המרכיבים, הקונספטים המדהימים בשילוב עם הצמיחה של המדינה, אורח החיים שהיא מציעה, הביטחון, הפכו אותה לא רק ליעד קולינרי אלא למקום טוב להיות בו".

אנא ספרי לנו עוד על מסעדת Avli  והחזון שלך?
"אבלי ביוונית פירושו חצר והוא הלב של כל בית יווני. המקום שבו כולם מתאספים, צוחקים, חוגגים, ויוצרים זיכרונות. ככה אנחנו מרגישים לגבי אבלי. זו לא רק מסעדה, אלא מקום נוח ואהוב שתמיד מבקשים לחזור ולחוות אירוח אמיתי וארוחה בלתי נשכחת. כל מנה מלאה בהשראה כדי להגיש חוויה אותנטיות".

מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ
מסעדת Avli by Tashas | צילום: יח"צ

האם עדיין יש לך פסגות שלא נכבשו?
"אני במסע קולינרי מתמשך; אני מודעת רק לנקודת ההתחלה שלי ובהחלט יש פסגות לאורך הדרך שטרם כבשתי. לחקור טעמים, לטעום מוצרים, להכיר מטבחים שונים דרך דרכי הבישול הישנות; בטיולים מסביב לעולם; ביקור בכפרים קטנים שבהם הכל התחיל. ההכרה עם אוכל דרך השורשים שלו, זו הפסגה האולטימטיבית שלי שלא נכבשה".

מה החלום שלך? והאם יש לך מנת חלומות?
"אחוזה חקלאית בין עצי הזית, חווה מונחת מסביב ו'טברנה' קטנה אורגנית עם תפריט בהשראת הטבע, המבוסס על תוצרת טרייה, החוגג את ארבע עונות השנה. אני מעריצה פירות ים, אבל המנה שמחזיקה את ליבי נקראת 'גברוס מרינאטוס' (Gavros Marinatos) האפויה בעצי הסקה; אנשובי לבן כבוש בשמן זית, שום, עגבניות, אורגנו והרבה פטרוזיליה. זה פשוט אבל מחמם לך את הלב".