מרפסת סגורה עם וילון זכוכית. צילום: צל וילון
מרפסת סגורה עם וילון זכוכית. צילום: צל וילון

המרפסת מעלה אבק? 13 דברים שאתם חייבים לדעת על סגירת מרפסת עם וילון זכוכית

15 בספטמבר 2022

סגירת מרפסת עם זכוכית בבניינים משותפים היא תופעה שתפסה תאוצה רבה בשנים האחרונות. כיום בישראל כל דירה חדשה נבנית עם מרפסת שמש, אבל מה עושים אם ברוב ימות השנה אנחנו לא ממש מצליחים לנצל את המרפסת שלנו כראוי? בקיץ חם מדי, בחורף יש גשם ורוחות כך שבאופן מעשי לבעלי נכסים רבים יש מרפסת פתוחה ומרשימה, אך הם זוכים ליהנות ממנה בפועל, רק ימים ספורים בשנה.

מרפסת סגורה עם וילון זכוכית. צילום: צל וילון
מרפסת סגורה עם וילון זכוכית. צילום: צל וילון

מארק פוסק מחברת צל וילון, המומחה לסגירת מרפסות עם מערכות זכוכית:

לאחרונה נפגשתי עם מארק פוסק הבעלים של חברת צל-וילון המשווקת מוצרי קירוי והצללה בישראל וחברת טופ-גלאס מפעל המייצר מערכות זכוכית הממוקם בטורקיה. מארק נחשב לאחד המומחים הגדולים בישראל לסגירת מרפסות ומסתבר שהוא מצא פתרון מקורי לבעיית המרפסות בישראל:

מארק הוא יצרן ויבואן של מערכות זכוכית לסגירת מרפסות ונחשב לאחד מאנשי המקצוע המובילים לפתרונות קירוי והצללה של מרפסות בארץ. בנוסף לכך מארק הוא גם ספק של מערכות זכוכית לקבלנים ומשמש יועץ לחברות ולארגונים בכל הנוגע לפתרונות הצללה וסגירת חללים עם זכוכיות.

מהו וילון-זכוכית?

וילון זכוכית הוא מוצר מהפכני שמעניק פתרון לסגירת מרפסת זכוכית בכל עונות השנה, המוצר הוא שקוף לגמרי עד כבלתי נראה מבחוץ עם אפשרות פתיחה ב .100% באופן שונה מכל מערכת קונבנציונלית שהכרנו עד היום. בעזרת המערכת הזאת ניתן להפוך את המרפסת לחלל סגור, למזג אותה, לרהט ולהשתמש בה כמו בכל חדר נוסף בבית.

סגירת מרפסת עם וילון זכוכית. צילום: נוף זכוכית
סגירת מרפסת עם וילון זכוכית. צילום: נוף זכוכית

מהם היתרונות של סגירת מרפסת עם וילון-זכוכית על פני פתרונות אחרים? 

היום יש בישראל מעל 2 מיליון מרפסות כאשר רובן לא מנוצלות עקב סיבות שונות כמו הקור בחורף רוחות וגשמים שמונעים מאיתנו לנצל את המרפסת, בקיץ יש שמש יוקדת, חום, אבק, יתושים וזבובים גם מונעים מאיתנו גם הם לנצל את המרפסת.

בעזרת המערכת שלנו אפשר לסגור את המרפסת בקלות, ליצור הצללה בצורה יעילה וליהנות מהמרפסת בכל יום בשנה ולנטרל את כל המכשולים שהיו עד עתה.

התוצאה: בעזרת וילון זכוכית ניתן למזג ולרהט את המרפסת וכך לקבל חלל נוסף לשימושם של כל בני המשפחה בכל ימות השנה. אפשר לנצל את המרפסת לחלל רביצה, להציב בו שולחן אוכל, משרד, חדר משחקים או כל צורך אחר שיש לכם.

מאיפה הגיע אלייך הרעיון לסגירת מרפסת עם וילון-זכוכית?

לפני עשר שנים ישבתי בבית בחופשת מחלה ותוך כדי נולד לי בני, אהבתי לשבת עם בני הקטן בנדנדה במרפסת כדי לנשום אתו יחד אוויר וליהנות מהחלל הפתוח והנוף. אני גר בסביבה של מגדלים וראיתי שרוב המרפסות באזור המגורים שלי עומדות מוזנחות ולא מנוצלות כולל המרפסת שלי ואז הבנתי שיש כאן בעיה וצריך לתת עליה מענה. ומאז ועד היום אני עוסק בפתרונות הצללה וקירוי בעיקר למרפסות בישראל, כאשר בראש ובראשונה מצאתי פתרון למרפסת שלי אותה סגרתי עם וילון-זכוכית, פרגולה חשמלית ומסכי הצללה.

וילון הזכוכית הופך כל מרפסת לחלל נעים וממוזג. צילום: נוף זכוכית
וילון הזכוכית הופך כל מרפסת לחלל נעים וממוזג. צילום: נוף זכוכית

איך הלקוחות שלך מגיבים לאחר התקנת וילון-הזכוכית?

אני חייב לציין שעל פי הפידבקים של הלקוחות שלי התוצאות הם תמיד מעל המצופה, לדוגמה ישנן לקוחות שהפכו את המרפסת שלהם לפינת ישיבה ורובצים במרפסת כיום יותר מאשר בסלון המקורי, או לקוחות שהפכו את המרפסת לחדר מעוצב עם פינת אוכל, מטבח וגריל מפנק וגם כאלה שהפכו את המרפסת למשרד מאובזר. כולם מרוצים מאוד מהתוצאה, כיוון שהם הרוויחו עוד חדר בבית. 

"סגירת מרפסת בעזרת וילון זכוכית הופכת את המרפסת לחלל פרמיום מספר אחד בבית בדרך כלל זה הופך להיות החלל המנוצל ביותר בבית לאחר הסגירה".

ניתן להתקין וילון או מסך גלילה להצללת המרפסת. צילום: צל וילון
ניתן להתקין וילון או מסך גלילה להצללת המרפסת. צילום: צל וילון

מה בנוגע להצללה? הרי למרות שהמרפסת סגורה, הזכוכית היא שקופה והשמש חודרת פנימה?

למרפסות שפונות לכיוון השמש יש לנו פתרונות הצללה שונים הנותנים מענה לכל צורך וטעם, חשוב לציין שאת שלב ההצללה חייבים לתכנן מראש כדי לקבל תוצאה מושלמת וזאת המומחיות שלנו ליהנות מכל העולמות על ידי סגירת המרפסת וגם מתן פתרון הצללה המותאם אישית ללקוח.

את כל זה אני מציע ומתאים ללקוח בצורה אישית מתוך ידע וניסיון של שנים רבות ומאות מרפסות שביקרתי בהן.

 ומה זה אומר מבחינת עלויות? מה המחיר של וילון-זכוכית לסגירת מרפסת?

לפני שאנחנו מדברים על המחיר אני רוצה שנדבר שוב על התועלת של סגירת המרפסת עם וילון זכוכית: על ידי המוצר הזה אתם למעשה מקבלים חדר נוסף בבית שאותו אתם יכולים לרהט ולמזג. המרפסת הסגורה הופכת לחדר רב שימושי המשמשת לפינת אוכל, פינת מנוחה, סלון שני, משרד, חדר רביצה, חדר משחקים או כל דבר אחר העולה על רוחכם. 

ועכשיו אחרי שאנחנו מבינים את הערך של סגירת המרפסת עם וילון זכוכית בוא נדבר על המחיר של הפינוק הזה.

כדי להפוך מרפסת סטנדרטית בארץ לסגורה ישנה עלות ממוצעת שנעה בין 15,000 ל 20,000 ₪. המחיר למטר מרובע לחישוב נע בין 1,500 ל 1,600 ₪ למ"ר + מע"מ.

לחישוב המחיר יש להכפיל את אורך המעקה כולו כפול הגובה מהמעקה לתקרה או מהרצפה לתקרה את התוצאה יש להכפיל ב-1,500 ₪.

התועלת היא מדהימה כיוון שבעלות של 20,000-15,000 ש"ח הלקוחות שלנו מקבלים חדר נוסף בבית!

סגירת מרפסת זכוכית עם וילון זכוכית. מבט חוץ. צילום: צל וילון
סגירת מרפסת זכוכית עם וילון זכוכית. מבט חוץ. צילום: צל וילון

האם סגירת מרפסת עם וילון זכוכית מתאימה רק למרפסת מקורה?

וילון הזכוכית מתאים למרפסות מקורות בלבד. למי שאין מרפסת מקורה יש צורך בהתקנת פרגולה מאלומיניום שתשמש גג למרפסת ורק אז להתקין את הזכוכיות על הפרגולה. גם את הפתרון אנו מספקים אך זה כבר סיפור אחר ותמחור אחר.

האם נדרש היתר בנייה כדי להתקין את וילון הזכוכית לסגירת המרפסת?

כן, על פי חוק וילון זכוכית לסגירת מרפסת מצריך היתר. אבל מהניסיון שלי הרשויות המקומיות לא אוכפות את החוק בעניין זה ועל פי מה שנראה לי הן מאפשרות לבעלי המרפסות לבצע סגירת זכוכית ללא כל הפרעה מצידם. אני ממליץ להתייעץ עם איש עורך דין,  קונסטרוקטור או מהנדס בעניין זה.

האם וילון הזכוכית עמיד בפני רוחות עזות?

כן, מדובר במערכת שמותאמת למרפסות בארץ מיועדת לקומות גבוהות וגם למרפסות הממוקמות על קו הים עם רוחות עזות, המערכת עשויה מחומרים איכותיים ועמידים. בעלת ביקורת איכות בכל שלב הייצור. 

 כמה שנות אחריות יש על וילון הזכוכית שלכם?

מכיוון שהמוצר שלנו עשוי מהחומרים החזקים ביותר, הוא עמיד ומותאם למזג האוויר הישראלי ויש לנו ניסיון רב בתחום, אנו מעניקים עשר שנות אחריות על המוצר, בכפוף לתקנון החברה.

לסיכום: וילון-זכוכית ישדרג לבני משפחתכם את איכות החיים

נראה שמדובר במוצר פרקטי ביותר, בעיקר עבור מזג האוויר הישראלי. וילון הזכוכית מאפשר לסגור כל מרפסת ולהפוך אותה לחלל ממוזג שאותו ניתן לרהט ככל חדר אחר בבית משפחות שיבחרו לסגור את המרפסות שלהם עם וילון זכוכית יוכלו ליהנות מחלל נוסף בבית שאותו יוכלו לנצל בכל עונות השנה. 

כיצד אפשר לרכוש וילון זכוכית לסגירת מרפסת?

חברת צל וילון מתמחה ביבוא, שיווק והתקנה של ‘זכוכיות מתקפלות למרפסת’ אתם יכולים לפנות אלינו ונשמח לייעץ לכם ובמידת הצורך לתת לכם הצעת מחיר לסגירת המרפסת שלכם, על ידי וילון זכוכית.

טלפון: 072-3972-550
מייל: mark@cel-violin.co.il
או דרך האתר: www.cel-vilon.co.il
נכתב ע"י: שי דוד – מר ווב, ניהול מוניטין וקידום עסקים