מקודם

עדכונים שחייבים להכיר בחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא חוק חברתי, אשר מתאים את עצמו ללא הרף לצרכים העולים מהשטח - הן של החייבים והן של בעלי החוב. כמשרד שחי ונושם את עולם חדלות הפירעון ומלווה מאות חייבים מדי שנה, אנו בעמירם אלקובי עורכי דין שמחים לעדכן אתכם בשתי התפתחויות חשובות שיקצרו את הדרך שלכם לשיקום כלכלי ויאפשרו לכם לפתוח במהרה דף חדש

עורך דין עמירם אלקובי | צילום: יח"צ
עורך דין עמירם אלקובי | צילום: יח"צ
15 במרץ 2022

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי אשר יושם בישראל בשנת 2019 רואה בכם, האזרחים שנקלעו לחובות בתום לב, אנשים שנסיבות החיים הובילו אותם למעמד זה. לכן, החוק מספק לכם את כל התנאים לשיקום כלכלי מהיר ומסייע לכם ליצור לעצמכם ולמשפחתכם אופק כלכלי ורוד – בלי שתהפכו לנטל על החברה בישראל. 

עם זאת, החוק לא מקפח את בעלי החוב ופועל במקביל כדי להבטיח להם מענה ראוי. כחלק מגישה חברתית זו, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מתעדכן ללא הרף. 

לנוחותכם, ריכזנו שני שינויים משמעותיים שנכנסו לתוקף לאחרונה:

השתתפות בהכשרה קבוצתית כתנאי לקבלת צו הפטר

לאחרונה, הונחה על שולחן ועדת החוקה טיוטת תקנות חדלות פירעון ושיקום כלכלי, המאפשרות יישום של ההכשרה הקבוצתית לחייבים שנקבעה בחוק, אשר יושמה עד היום באופן וולונטרי בלבד.

עם יישום התקנות, כל חייב שעבורו פסק השופט שעליו לעבור הכשרה כתנאי לקבלת צו הפטר, יידרש להשתתף בהכשרה קבוצתית להתנהלות כלכלית נכונה אשר תתקיים במשרדי ההוצאה לפועל, או בלמידה מרחוק – בשפה העברית והערבית. 

תוכנית ההכשרה תעסוק בלקיחת אחריות ושליטה על המצב הכלכלי, התייחסות נכונה לכסף, ניהול תקציב וסדרי עדיפויות, הבנת השפעת תרבות הצריכה על מצבו הכלכלי של החייב, כללי צרכנות נבונה, מיצוי זכויות, מקסום יכולת ההשתכרות ולא פחות חשוב – תפקידה של המשפחה בהצלחת תהליך חדלות הפירעון. 

ארגז כלים זה, אמור להפחית משמעותית את הסיכון להתדרדרות חוזרת למעגל החובות.

אנו, במשרד עורכי הדין עמירם אלקובי מאמינים שההכשרות שנקבעו בתקנות כתנאי לקבלת צו הפטר, הן בשורה אמיתית עבורכם, החייבים. אין לנו ספק שהשתתפותכם בהכשרה, בין אם היא נקבעה כתנאי ובין אם היא נעשית מרצונכם החופשי, תאפשר לכם לפתוח, ביתר קלות, דף חדש בהתנהלותכם הכלכלית.

ביטול ההגבלות על רישיונות נהיגה של חייבים

הצעת חוק חשובה נוספת שאושרה בכנסת, עוסקת באחד הנושאים שהכי מטרידים אתכם, החייבים: האיסור להוציא או להחזיק רישיון נהיגה – רק בגלל שיש לכם חוב.

הצעת החוק שכבר נכנסה לתוקף, מביאה לידי ביטוי את התפיסה המתקדמת שרואה במגבלת רישיון הנהיגה אמצעי לחץ לא סביר וחסם משמעותי לחופש התנועה שלכם וליכולתכם לעבוד, לפרנס ולהחזיר את חובותיכם. לכן, אם יש לכם חוב ובעקבותיו הוטלו על רישיון הנהיגה שלכם הגבלות כלשהן, סעו לשלום! הרישיון שלכם שוב תקף.

נמצאים בתחילתו של הליך חדלות פירעון או עומדים להיכנס להליך שכזה? זכרו שמדובר בהליך מורכב שמתעדכן ללא הרף ודורש ליווי צמוד של עורך דין מומחה. אנחנו במשרד עמירם אלקובי, נמצאים כאן בשבילכם.