מקודם

האפליקציה שתחשוף אתכם להודו האחרת

17 באפריל 2024

אחרי תקופת קיפאון התיירות להודו חוזרת בגדול. יעד חדש וסודי נחשף כעת למטיילים הישראלים, צפון-מזרח הודו. אפליקציית מה קורה בהודו תעזור לכם בצורה הטובה ביותר לתכנן שם טיול

הודו נחשבת ליעד פופולרי מאוד על המטיילים הישראלים מזה כמה עשורים. הרוחניות, הטבע הקסום, צורות החיים המרתקות, המאכלים המיוחדים, מסלולי הטיול המגוונים – כל אלה מיצבו את הודו כיעד אטרקטיבי במיוחד לתיירים מישראל. אם עד היום הקהל הישראלי נחשף ברובו ליעדים המתויירים ביותר כמו דלהי, בומביי, דראמסלה, פושקר, גואה ואחרות, הרי שאזור צפון-מזרח הודו, שעבר מתחת לרדאר הישראלי מפלס עצמו בהדרגה לצמרת היעדים הפופלריים במדינה.

צפון מזרח הודו הוא אזור הידוע ביופיו הטבעי המדהים. המגוון התרבותי העשיר והמורשת הייחודית יוצרים תמהיל ייחודי נופים ירוקים, מפלים שוצפים, הרים בגבהים שונים, אגמים שלווים ופסטיבלים. מסלולים הטיולים מגוונים, לעיתים נדרשת נסיעה בכבישים משובשים.  העיר גווהאטי היא נקודת המוצא והחזרה המרכזית לטיולים. לגווהאטי יש להגיע בטיסה ישירה מדלהי (זמן טיסה משוער: שעתיים). לחילופין, ניתן להגיע במסע ארוך הכולל 27 שעות נסיעה ברכבת מכלכתה ניתן להגיע לגווהטי ברכבת במסע של 17 שעות בלבד. נועה ששון, מפתחת אפליקציית מה קורה בהודו, ממליצה על הזמנים הטובים ביותר להגיע לאזור זה: "מאוקטובר עד אפריל זו סוף עונת הצפון. במקום להדרים כדאי להמשיך מזרחה, כי אחרי הגשמים הכל מסביב ירוק. מיוני עד ספטמבר התקופה מתאפיינת בהרבה מונסונים. אפשרי לטייל ברוב המקומות וליהנות, אך חשוב להיות עם מודעות לתחזית מזג האוויר".

בין היעדים האטרקטיביים שניתן למצוא בחבל ארץ זה:

ווארי צ'ורה – "הנהר עמוק" במגאליה, שעומקו מגיע לעד 50 מטרים. צבע המים תורכיז בגוון מיוחד מאוד.

דאבל דקר – גם הוא נמצא במגאלה. גשר שנוצר משורשים של עץ יש גם מערה ומפל מים עם לגונה כחולה.

גשר השורשים
גשר השורשים

הפארק הלאומי קזירנגה – מפורסם באוכלוסיית קרנפים חדי קרן וחיות בר מגוונות מומלץ להגיע לספארי פילים לשם כך יש להרשם מראש באתר הספארי, לא ניתן להזמין ספארי פיליפ במקום מינימום 4 ימים מראש.

מנזר טאוונג' – המנזר הגדול ביותר בהודו מצוי בארונאצ'ל פראדש. בסביבתו נופים הרריים מדהימים.

כפר צ'רפונג'י – אחד המקומות הגשומים ביותר בתבל. תמצאו בו מפלים עוצרי נשימה וגשרי שורשים חיים.

גן המערות צ'רפונצג'י
גן המערות צ'רפונצג'י

מאוולינונג – המקומיים נשבעים שמדובר בכפר הנקי ביותר באסיה, כפר שמתאפיין במודעות גבוהה לאקולוגיה ולקיימות. 

העיר סיקים – עיר שופעת מנזרים, נופים ופעילויות מאתגרות להרפתקנים.

מאניפור – שם שוכנים שבט מנשה הידועים, בימים אלו האיזור במלחמה וכבר תקופה לא ניתן ולא מומלץ להגיע לאיזור

אין צורך לשלם סכומי עתק לחברות תיירות כדי להגיע לשם. אפליקציית "מה קורה בהודו" – אפליקציה חדשנית שמצטרפת לאתר האינטרנט הפופולרי הנושא את אותו שם, תעזור לכם לתכנן באופן עצמאי את הטיול ע"פ מסלולים שמתאימים לכם, ניתן אף להרשם, בכל שבוע יוצא טיול של קבוצה עם מדריך ונהג שיוצאת לאיזורים השווים ביותר באיזור, תחבר אתכם ישירות למקומות לינה, מסעדות, שירותי כביסה, נהגים ונותני שירות במגוון תחומים.  באמצעות האפליקציה ניתן לתכנן את הטיול ואפילו להצטרף לקבוצה במסלול מוכן מראש למקומות האטרקטיביים ביותר למטיילים הישראלים לפרק זמן של מ-7 ימים ועד שבועיים של טיול עם חוויה אחרת ושונה מכל מה שהכרתם הזמינו מקומות בכל שבוע יוצאת קבוצה 

הגבול עם בנגלדש
הגבול עם בנגלדש

הצוות של "מה קורה בהודו" מנהל את קהילות הווטסאפ הגדולות ביותר לטיולים בכל אזור בהודו. ניתן להיכנס לקבוצת וואטסאפ של צפון מזרח הודו, ממנה נכנסים לכל הקבוצות של כל איזור בהודו, ניתן לשאול כל שאלה על כל יעד ובתוך זמן קצר תקבלו תשובה  ממטיילים וותיקים וצוות "מה קורה בהודו", שזמין לכל שאלה. 

כבר 17 שנים שנועה ששון חיה ונושמת את עולמות הדיגיטל. נועה ששון נשאבה לקסם של הודו ומחלקת בשנים האחרונות את חייה בין פ"ת לדרמסלה. האתר מה קורה בהודו והאפליקציה החדשנית הם פרויקט דגל בעשייה הענפה של ששון: "משנת 2007 אני עוסקת בקידום אתרים באופן אורגני. בחמש השנים האחרונות הרחבתי את סל השירותים עם מיזם בשם hooppa – שעוזר לבעלי עסקים ונותני שירות לקידום הנוכחות שלהם ברשת. קיים שיתוף פעולה עם מתכנתים, מפתחים ומשווקים שעובדים יחד בשיתוף פעולה, חלקם נוודים דיגיטלים ישראלים וחלקם הודים. אני מציעה את הפתרונות האטרקטיביים ביותר לצרכי הלקוח. כמי שנמצאת בשנים האחרונות כמחצית מהשנה בהודו, מוקסמת מכל הטוב שיש למדינה הענקית הזו להציע, פיתוח האתר והאפליקציה מה קורה בהודו הם עבורי סוג של שליחות. הודו עושה טוב לנפש ולנשמה ומגיע לכמה שיותר אנשים במדינה שלנו להיחשף לערך המוסף העצום שיש בשהייה בה".

נועה ששון וצוותה השקיעו עבודה מאומצת כדי ליצור אפליקציה עם מקסימום מידע ואפשרות תפעול נוחה: "הצוותי שלי ואני הגענו מספר פעמים לצפון-מזרח הודו כדי לבדוק חיבורים עם מקומיים, נפגשנו בעצמנו  עם סוכני תיירות. בשביל לכסות את כל צפון מזרח הודו נדרשים לפחות 70 ימים של טיולים. זה לא יעד שהתייר הממוצע יכול לעשות את כולו בטיול אחד או שניים. האפליקציה שלנו מאפשרת ליצור הרבה מאוד מסלולי טיולים וחוסכת זמן רב של חיפוש ברשת ומעבר בין אתרי אינטרנט. כתובת אחת שיש בה את כל מה שצריך כדי לתכנן את הטיול האידיאלי. הצוות שלנו תמיד על המשמר, ניתן לפנות אלינו עם שאלות ובקשות, אנחנו נשמח לתת את המענה המדויק והמקצועי ביותר".