רופא על הבר 2019

לבריאות: 3 סיבות שיושיבו אתכם עם רופא על הבר

איך השהות ברחם קובעת את נטייה מינית? מה הסיכוי שחיי הבליינות שלכם יסתיימו בהשתלת כבד? והאם תוכלו להנדס את הילדים שלכם גנטית? המומחים של איכילוב באים לשבת איתכם על הבר. לא רק להיפוכונדרים

ד"ר עידו נחמני בפעולה. צילום: יחידת צילום רפואי, המרכז הרפואי ת"א
ד"ר עידו נחמני בפעולה. צילום: יחידת צילום רפואי, המרכז הרפואי ת"א
13 בנובמבר 2019

המרכז הרפואי תל אביב (איכילוב) ו־Time Out  חוזרים עם סדרת ההרצאות "יש רופא על הבר?", במסגרתן מיטב הדוקטורים והפרופסורים הבכירים של בית החולים יגיעו לברים בעיר ויחשפו פיסות מידע מפתיעות על תחומים שונים ומפחיתי חרדה ואף יענו על שאלות כמו – איך תוכלו לצרוך סמי מסיבות כחוק? האם אנחנו בדיכאון אמיתי או שההורים אשמים? בקיצור, כל מה שרצינו לדעת ולא העזנו לשאול. ההרצאות יתקיימו ב־26.11.19 בשעה 20:30, ומספר המקומות מוגבל. הצעה שלנו – הזמינו מקומות מראש. תמיד טוב להכיר רופא.

1. אמא תמיד אשמה?

מרצה: פרופסור יריב יוגב, מנהל בית החולים "ליס" ליולדות ונשים.
לוקיישן: זו-זו, רוטשילד 32.

מסתבר שבריאות הגוף והנפש שלנו נקבעת עוד בטרם נפלטנו לאוויר העולם. מה זה אומר? שאולי הפסיכולוג שלכם צודק וייתכן כי תחלואות הנפש שלכם בהחלט החלו לנבוט בלבכם עוד כשהייתם עוברים. "האמא מהווה תיווך בין העולם החיצוני לבן העובר. כך שתהליכים שמתרחשים ברחם קשורים לתחלואה ולהתנהגות שלנו לתקופה ארוכת טווח. זה כולל גם מחלות לב, מחלות נפשיות ואפילו נטייה מינית. נשים שסבלו מלחץ גדול, מלחמות, פטירה של בן משפחה או שינויים קריטיים באספקת מזון מעלות שכיחות של מחלות", מסביר פרופסור יוגב. בקיצור, אולי את עצמכם כבר לא תצליחו להציל. אבל לדור העתיד עוד יש סיכוי.

פרופסור יריב יוגב. צילום: יחידת צילום רפואי, המרכז הרפואי ת"א
פרופסור יריב יוגב. צילום: יחידת צילום רפואי, המרכז הרפואי ת"א

2. זה הכל בגנים

מרצה: ד"ר חגית בריס-פלדמן, מנהלת המכון לגנטיקה ורפואה גנומית.
לוקיישן: רובי, ירמיהו 7.

החדשות הרעות, כמות הידע בנושאי DNA עדיין מצומצמת ועשרות אלפי גנים נושאים תפקיד חשוב אך לא ידוע. החדשות הטובות? גנים גורמי מחלות שהתגלו בשלוש השנים האחרונות מאפשרות להמון משפחות להביא ילדים בריאים יותר לעולם ואף להתאים תרופות מדויקות לטיפול במחלות קיימות. בעיקר אם אתם יוצאי עדות אשכנז שחרדים מהחיים באופן כללי, אבל גם ממחלות כמו טיי-זקס וסיסטיק פיברוזיס. "זה פחות תרחיש אפוקליפטי, אנחנו מונעים ילודה של מחלות קשות מאוד, ברמה של להציל ממוות", מסבירה ד"ר בריס-פלדמן. אז כן, לא תוכלו להנדס את המראה של הצאצאים שלכם (וטוב שכך, אתם יפים כמו שאתם) אבל תוכלו להעניק להם חיים טובים יותר.

ד"ר חגית בריס-פלדמן. צילום: יחידת צילום רפואי, המרכז הרפואי ת"א
ד"ר חגית בריס-פלדמן. צילום: יחידת צילום רפואי, המרכז הרפואי ת"א

>> לאיוונט של רופא על הבר

3. השתלות או לא להיות

מרצה: ד"ר עידו נחמני, מומחה בכירורגיה כללית, השתלות וניתוחי כבד.
לוקיישן: ספוטניק, אלנבי 122.

כמה מאיתנו נוטים להתבדח על בריאות הכבד ואף בחנו את האפשרות להשתלה עתידית בעקבות הרגלי שתייה קלוקלים? ובכן, כולנו. בדיוק בגלל זה ד"ר נחמני מתייצב בספוטניק כדי לתת לכם את כל ההסברים לשאול שאלות, לדבר על כבד, להבין מה הוא באמת עושה חוץ מלפרק ג'ין וסודה, איך מתבצעת תרומות איברים על שולחן הניתוחים ועוד. כדי להקליל את האווירה הכבדה (וכן, משחק המילים כאן מתבקש), ההרצאה של ד"ר נחמני תתנהל בפורמט שיחה חופשית כך שתוכלו לתת לכל חרדות ההיפוכונדריה שלכם להתפרץ בחדווה.