צילום: יח"צ וולט ישראל
צילום: יח"צ וולט ישראל

הפיצ'ר החדש של וולט מאפשר למסעדות ולבתי עסק לקדם עצמם באפליקציה. והלקוחות? רק מרוויחים מזה

17 במרץ 2024

מיום נחיתתה בישראל בשנת 2018, הפכה אפליקצית וולט לשם נרדף למשלוחי אוכל: שליחיה תכולי החולצות וארגזיהם התכולים אף הם הפכו עד מהרה לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני, וצמד המילים "נזמין וולט" – לתשובה האולטימטיבית לתהייה הישראלית הנצחית "אז מה נאכל?". לאחרונה התרבו באפליקציה מקומות שמציעים משלוח חינם, אבל לפני שנגיע לזה צריך לעשו 

תודות לממשק מאיר עיניים וידידותי במיוחד למשתמש, היצע אדיר של מסעדות בז'אנרים מגוונים ובטווח רחב של מחירים, שירות זריז ויעיל ופריסה רחבה (וולט פועלת מדן ועד אילת, ביותר מ-200 ערים ויישובים ברחבי הארץ) – תוך שש שנים בלבד שינתה וולט לבלי היכר את מפת הטייק אווי המקומית וביססה לעצמה מעמד של המובילה הבלתי מעורערת בתחום. יתרה מכך – וולט חוללה שינוי תדמיתי באופן שבו הישראלים מתייחסים לטייק-אווי – מפתרון של אין ברירה במשרד או מ"פינוק" של פעם ב… לפעולה קז'ואלית ויומיומית, המשתלבת בזריזות וביעילות בשגרת החיים. וולט היא גם זו שאפשרה לראשונה את כניסתם של בתי קפה, מסעדות קטנות ועסקים קטנים ונישתיים לתחום, ובכך תרמה לחשיפתם והנגשתם לקהל ההולך וגדל של מזמיני משלוחים. 

צילום: יח"צ וולט ישראל
צילום: יח"צ וולט ישראל

הגדלת החשיפה למסעדות מחד, והאטרקטיביות למזמינים מהאפליקציה מאידך, עומדת גם מאחורי הכלי שהשיקה וולט לאחרונה, המעניק למסעדות הזדמנות לקדם את עצמן ולמקסם את הנראות שלהן בקרוסלות ובקטגוריות השונות באמצעות קמפיין המתבצע באפליקציה. איך זה עובד? פשוט מאד. בכל יום ושעה יכולות המסעדות להציע ללקוחות משלוח בחינם או הנחה החל מסכום הזמנה מסוים. היתרון ללקוחות ברור, ואילו מסעדות העושות שימוש בכלי החדש, נהנות מהבטחה לחשיפה מוגברת באופן משמעותי.. 

"המטרה שלנו היא למקסם את הערך העסקי ב-7,000 המסעדות והחנויות שנמצאות בפלטפורמה של וולט", מסביר בן פילדמן, מנהל מחלקת המסעדות של וולט ישראל. "כמו שהמסעדנים יכולים להחליט מתי להיות זמינים בוולט לפי הזמנים והצרכים האידיאליים לעסק שלהם, מעכשיו הם יכולים להשתמש בכלים השיווקיים שפיתחנו עבורם כדי להגדיל את הנראות שלהם ולהביא עוד הזמנות בתוך הפלטפורמה".

צילום: יח"צ וולט ישראל
צילום: יח"צ וולט ישראל

"מדובר בכלי שיווקי שעד מהרה התברר כיעיל מאין כמותו" אומרת ג'ולי ויצמן, מנהלת פלטפורמות בקבוצת פוד טרמינל (המחזיקה במסעדות ze sushi, vong, savage ו-big yves). "בימים של הקמפיין נרשמה אצלנו עליה של 30 אחוז בהזמנות, שזה ממש מטורף. לא תארתי לעצמי שמשלוח חינם יביא לכזו קפיצה, אבל מסתבר שכן.

מראש בחרנו להצטרף לקמפיין לא עם המסעדות שלנו בראשון לציון אלא עם אלה הממוקמות בתל אביב, שבהן יש יותר כוח אדם שיכול להתמודד עם כמות ההזמנות". בכל הנוגע לכדאיות הכלכלית, מדגישה ויצמן "שווה לנו לספוג את עלות המשלוח כי ביחס לכמות ההזמנות והחשיפה שוולט נותנת לנו, אנחנו מגיעים ליותר לקוחות ובנוסף, חשוב לנו שלקוחות יחזרו אלינו ויוכלו לטעום כמה שיותר מנות מהתפריטים שלנו".

בשונה מקמפיינים שיווקיים אחרים, כמו, למשל, "ממומנים" למיניהם ברשתות החברתיות, כלי הקידום של וולט ניתן למסעדות בחינם. מבחינתן, ה"תשלום" היחיד הוא ספיגת עלות המשלוח או הפרש הסכום לאחר ההנחה הניתנת ללקוח. בשורה התחתונה – באופן שהינו חסר תקדים כמעט בעולמות השיווק הדיגיטלי, מסעדות העושות שימוש בכלי החדש לא משלמות על חשיפה, אלא אך ורק על "ביצועים". 

צילום: יח"צ וולט ישראל
צילום: יח"צ וולט ישראל

לדברי ליעד אוחנה, בעליהם של שני סניפי מסעדת "פסטה ויה", בנוסף להיותו נוח וקל לשימוש, הכלי החדש של וולט מוכיח את עצמו כמקפצה שיווקית משמעותית. "בימים בהם מתקיים המבצע רואים עלייה ברורה בכמות ההזמנות והמשלוחים שיוצאים מהמסעדה" אומר אוחנה. 

בהתייחסו לקשיים איתם מתמודדים בעלי מסעדות מאז אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיהם אומר בן פילדמן מוולט: ״כבר מעל לחמש שנים שאנחנו הולכים יד ביד עם בעלי המסעדות והחנויות בישראל ועוברים איתם כל תקופה וכל מורכבות חדשה שעולה. מאז פרוץ המלחמה ליווינו את המסעדנים ודאגנו לתת להם את המענה שהם צריכים, בין אם בתכנית הסיוע לעסקים על סך 12 מיליון ש״ח, עליה הודענו בתחילת המלחמה, התאמת התפריט ושעות הפעילות, ובשבועות האחרונים – מימון קמפיין של 100 משלוחים חינם לכל עסק, כדי לעזור לשותפים שלנו להגדיל את הנראות ולהביא עוד תנועה לעסק".
>> רשימת המסעדות שמציעות הנחות ומשלוחים חינם מחכה לכם באפליקציית וולט