לאוטר | צילום: גיל אבירם
לאוטר | צילום: גיל אבירם

מגמת בירות הקראפט האיכותיות הולכת ותופסת תאוצה עם "לאוטר" - מקום חדש ומסקרן מבית שניט שיציע לכם מבחר בירות מכל העולם לצד ויסקי מקומי, תזקיקים מיוחדים כך שכל אחד יוכל למצוא בו את מה שמתאים לו (או לה)

29 באוגוסט 2023

אח קטן ועכשווי נולד למבשלת הבירה שניט – ה"לאוטר" – בית לאוהבי.ות בירה, שנפתח בסוף חודש יולי בכיכר גבעון המתחדשת.

לאוטר הוא שמו של מיכל שהתפקיד שלו הוא לסנן את הבירה במהלך הבישול, ובהיותם של בעלי המקום – אמיר נוימן, יואב עלון ואיתי לייפר – כאלה שמגיעים מעולם הבירה ובעלי חיבה לשמות מסקרנים משהו – זה היה השם שנבחר. לאוטר הוא גם בר, גם חנות וגם בית לחובבי בירות קראפט בארץ. שוק בירות הקראפט, שאפשר להגיד שהוא עוד יחסית חדש בארץ, הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות עם מבשלות מקומיות, בירות מיובאות ו"ביר גיקס" (Beer Geeks) – גיקים של בירה שאוהבים, חוקרים, מתעניינים, וכמובן גם שותים. 

לאוטר | צילום: גיל אבירם
לאוטר | צילום: גיל אבירם

את הלאוטר פתחה הקבוצה שעומדת מאחורי המסעדה הוותיקה פורטר אנד סאנס וברופאב השניט החדש יותר, שהפך במהרה למקום בילוי פופולארי ואהוב בעיקר על קבוצות חברים שיושבים על ספסלים ארוכים, אוכלים ושותים. הלאוטר החדש, שממוקם ממש בסמוך לשני הוריו המטאפוריים, הוא גרסת בר היין של ההורים – רק עם בירה. מקום אינטימי יותר, רגוע יותר, שמאפשר חוויה עשירה יותר של שתיית בירות איכותיות מהארץ ומהעולם. 

המקום, שמכיל כ-50 מקומות ישיבה – רובם בחוץ על רחבת כיכר גבעון – מחזיק ב-16 ברזי בירה מהם נמזגות מדי ערב בירות קראפט ישראליות ובינלאומיות המתחלפות לעתים תכופות, לצד כ-180 סוגים של בירה שמגיעה בבקבוקים ופחיות שתוכלו לשלוף מהמקרר. הרעיון הוא לתת לאורחים להתנסות בכמה שיותר טעמים וחוויות מעולם הבירה, בצורה נגישה במיוחד. כל זה בא לידי ביטוי גם במחירים של הבירות עצמן וגם באפשרות לטעום בירה בכמויות קטנות מהברזים: כוס בנפח 100 מ"ל מאחד הברזים תעלה לכם בין 8 ל-15 שקלים. 

"אנחנו משתדלים להביא מגוון של סגנונות שונים מאזורים שונים, כדי שכל אחד ימצא משהו שיתאים לו", מספר אמיר נוימן, אחד השותפים במקום. על הבחירה והאוצרות של הבירות השונות אמון סהר שטרקר, בעל ניסיון של שנים רבות בעולמות בירת הקראפט, שדואג להתייחס לשלל האפשרויות והטרנדים שקיימים בתחום בארץ ובעולם. בין המותגים אפשר למצוא, למשל, את "סיירה נוואדה", אחד ממותגי בירת הקראפט המוערכים בעולם, שהגיע לאחרונה ממערב ארה"ב והושק לראשונה בארץ בלאוטר, בין היתר את המבשלות המוערכות Thornbridge הבריטית או מיקלר הדנית. בין הבירות הישראליות אפשר למצוא את בירה שפירא,מבשלת חלוץ חדש, הרצל ועוד רבות וטובות.

לאוטר | צילום: גיל אבירם
לאוטר | צילום: גיל אבירם

אבל רגע, זה לא הכל: מלבד הבירה, לאוטר עושים כבוד גם לוויסקי ותזקיקי אלכוהול מקומיים. הם משתפים פעולה עם מזקקת הוויסקי המקומית מילק אנד האני, ומחזיקים במקום חביות עץ מהן נמזגים ארבעה סוגי וויסקי ישירות אל כוסות האורחים. לצידם מוצעים במקום גם תזקיקים של מזקקת יוליוס הצפונית שנמזגים גם הם ישירות ממיכלי נירוסטה. הם מחזיקים תזקיקים מיוחדים שלא תוכלו למצוא כנראה בשום מקום אחר – כמו תזקיק רימונים או ג'ין תות, או אקווה ויטה – משקה סקנדינבי על בסיס קימל שמייצרים ביוליוס בכמויות קטנות. 

אם כל זה מעורר בכם סקרנות (ובצדק), קיימים בלאוטר מסלולי טעימות, גם של הוויסקי וגם של התזקיקים (וכמובן גם של בירות שונות) – כך שתוכלו בערב אחד לנסות כמה טעמים חדשים ולהחליט על זה שאתם הכי אוהבים לטובת הפעם הבאה. 

המקום עובד בשירות עצמי, מדי יום באמצע השבוע מהשעה 16:00, בימי שישי מהשעה 11:00 ובמוצאי שבת מהשעה 18:00. הלוקיישן, כיכר גבעון היפה והמחודשת, מאפשרת הנאה משלל עולמות, וזה משהו שבלאוטר לקחו בחשבון: בעוד שבמקום מציעים נשנושים לצד הבירות בלבד, הוא עובד על פי המוטו של BYOF – Bring Your Own Food: תוכלו להביא אוכל מאחד העסקים האחרים בכיכר או אפילו להביא איתכם אוכל מהבית שתוכלו להנות ממנו לצד הבירות. אפילו על אופציית הוולט זורמים פה, כך שכל האפשרויות באמת פתוחות. את כוס הבירה מהלאוטר תוכלו אם תרצו לקחת איתכם כדי לאכול בשניט הסמוך, וכמובן גם לעשות את אותו הדבר – רק הפוך. 

לאוטר | צילום: גיל אבירם
לאוטר | צילום: גיל אבירם

"הפתיחה של המקום הגיעה כחלק מההבנה שהעניין סביב בירות קראפט הולך וגדל", מסביר נוימן. "בשניט אנחנו מייצרים בירת קראפט משלנו במקום, אבל הכמות האבסולוטית של הטעמים היא מוגבלת. הלאוטר נועד כדי להציע חוויה עשירה של בירות מכל העולם, כולל כל המגמות העכשוויות כמו בירות חמוצות, IPA ועוד. יהיו גם אירועים סביב בירה כמו השקות של בירות חדשות ושיתופי פעולה עם מבשלות שונות" שבמסגרתם לרוב יתרחש גם Tap Takeover כפי שנהוג בעולם. "באירועים מהסוג הזה משיקים סוג מסוים של בירה, כשהמבשלה גם מקבלת אפשרות 'להשתלט' על ברזים נוספים במקום ולמזוג מהם בירות אחרות שהיא מייצרת", מסביר נוימן. 

לצד כל זה, פועל הלאוטר גם כחנות בירה: אפשר לרכוש במקום את כל הבירות (מבקבוקים ופחיות) במחיר שמתאים לחנויות (שהוא נמוך יותר ממחירי בר, ברוב המקרים), והם מחזיקים גם חנות אונליין שבה נמצאים כל המותגים להזמנה עד הבית – לכל מקום בארץ. 

על האירועים, המבצעים והמוצרים אפשר להתעדכן באתר, בפייסבוק או באינסטגרם של לאוטר. וגם אם אתם לא מבינים כלום בבירה ומסקרן אתכם לנסות – הצוות במקום יסמך לסייע ולהתאים לכם את זו שהכי תערוב לחיככם. עם כל זה, נראה לנו שמצאנו לנו מקום חדש לבלות בו הקיץ. לחיים!

לאוטר ביי שניט, כיכר גבעון 5 תל אביב
ראשון עד חמישי: 16:00-אחרון הלקוחות; שישי: 11:00-אחרון הלקוחות; מוצ"ש: 18:00-אחרון הלקוחות. האפי האוור ראשון-שישי 16:00-19:00, שבת 18:00-19:00.
לאתר: https://lauter.co.il/
לפייסבוק: https://www.facebook.com/Lauterbeers
לאינסטגרם: https://www.instagram.com/lauterbeers10/