מקודם

מה עושים כשיש תקלה ברכב באמצע הנסיעה?

צילום: JESHOOTS.com באתר PEXELS
צילום: JESHOOTS.com באתר PEXELS
15 באפריל 2024

כמעט כל אחד מכיר את הרגשת חוסר האונים שעולה כאשר צצה תקלה לא צפויה ברכב, במיוחד במהלך נסיעה בכביש מהיר או אזור לא מוכר ורחוק מהבית. בין אם מדובר על חוסר תגובה של הרכב במהלך נסיעה, חום מנוע שעולה או רעשים חשודים מאזור הגלגלים – מצבים כאלו עלולים להלחיץ ואף להיות מסוכנים.

לכן חשוב לדעת מה לעשות במקרים כאלו וכיצד להתנהל, ובמאמר הנוכחי נפרט אחר השלבים והדברים שכדאי לדעת כשיש תקלה ברכב באמצע נסיעה.

הירגעו והעריכו את המצב

כאשר המכונית שלכם מחליטה לשבוק חיים באופן לא מתוכנן, הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליכם לעשות הוא להישאר רגועים. פאניקה לא תפתור את הבעיה, אבל מחשבה צלולה תעזור לכם להתמודד עם המצב ביעילות.

לאחר שלקחתם נשימה עמוקה, העריכו את המצב. נסו לזהות את הסיבה לתקלה שהתרחשה. האם זה פנצ'ר, מנוע שהתחמם יתר על המידה או משהו רציני יותר כמו צמיג שיצא ממקומו? הבנת הבעיה תעזור לכם לקבוע את השלבים הבאים שעליכם לעשות.

עצרו במקום בטוח

במידת האפשר, העבירו את המכונית שלכם למקום בטוח הרחק מהתנועה. הזזה של הרכב לשולי הכביש, או לתוך מגרש חניה סמוך, יכולה לסייע במניעת תאונות ולתת לכם מקום לבדוק ולהעריך את מצב הרכב.

זכרו להדליק את אורות המצוקה כדי להתריע בפני נהגים אחרים על נוכחותכם הבלתי צפויה בצד הדרך, במיוחד אם אתם עוצרים בכביש סואן בשעות החשיכה. על פי חוק, יש לסמן את נקודת העצירה של הרכב בצד הדרך באמצעות סימון של משולשים מחזירי אור, כדי להגביר את הנראות.

חיפוש עזרה

לאחר שירדתם בשלום מהכביש, הגיע הזמן להזעיק סיוע. ברוב המקרים הכיבוי הביטוחי מעניק לכם את האפשרות להזמין שירותי גרירה וסיוע בדרכים. שירותים אלה יכולים לשלוח גרר לשנע את הרכב, או לשלוח מכונאי שיבדוק את מצב הרכב וינסה להחזיר אותו לשימוש במקום.

בזמן ההמתנה לשירותי הדרכים, נסו ליצור קשר עם חברים ובני משפחה שיוכלו להיות לצידכם או להסיע אתכם למקום בו אתם צריכים להיות. אם אתם ממהרים, תוכלו לוודא שאדם אחר במקומכם יחכה לגרר, ואתם תוכלו להיעזר בשירותי השכרת רכב בארץ כדי להמשיך בסדר יומכם העמוס.

שמירה על הבטיחות

בזמן שאתם מחכים לעזרה שתגיע, זכרו לשמור על הבטיחות שלכם. הישארו בתוך הרכב כשהדלתות נעולות, במידה והרכב נעצר באזור עירוני מבודד וחשוך. אם הרכב נעצר בכביש מהיר, חשוב לצאת מהרכב במהירות ובזהירות, ללבוש אפוד זוהר ולעמוד בצד הימני מעבר לגדר ההפרדה כדי להתרחק ככל הניתן מרכבים חולפים.

נצלו את הזמן הזה כדי לעדכן חברים או בני משפחה על המצב שלכם. תנו להם לדעת איפה אתם וכמה זמן אתם ממתינים לסיוע. העובדה שמישהו אחר מודע למצבכם הבלתי צפוי יכולה לספק שקט נפשי ותמיכה.

נסו לבצע תיקונים בסיסיים

אם אתם מרגישים בטוחים ביכולותיכם, או מכירים את התקלות השונות שקורות לרכבכם מדי פעם, נסו לבצע תיקונים קלים ובסיסיים כדי להחזיר את הרכב למצב נסיעה. כך לדוגמא תוכלו לנסות להחליף פנצ'ר בכוחות עצמכם במקום להמתין זמן רב לסיוע, או להוסיף נוזל קירור אם המנוע התחמם כתוצאה מחוסר בנוזל כזה.

זכרו שהבטיחות שלכם תמיד צריכה להיות במקום הראשון, אז אם אינכם בטוחים לגבי ביצוע תיקונים או אם הבעיה נראית מורכבת, העדיפו להמתין לסיוע מקצועי גם אם עליכם לחכות שעות ארוכות. כדאי לוודא שהטלפון שלכם זמין ויש לו טעינה מלאה, ומומלץ לשמור ברכב תמיד מטען נייד טעון ומוכן לשימוש.