מקודם

סוף לתורים בשגרירות? כיצד תוכלו להוציא פטור מויזה לארהב תוך מספר ימים

30 באפריל 2024

מילוי הטופס הארוך והמסורבל, תורי ענק בשמש הקופחת של יולי אוגוסט, המתנה של חודשים לראיון בשגרירות, כל זה ועוד הם כיום חלק מההיסטוריה של ישראלים המבקשים להגיע לארצות הברית, או לפחות עבור רובנו. ויזה ESTA לארצות הברית שינתה את כל חוקי המשחק ומעתה ניתן קבל אישור כניסה תוך זמן קצר ואף בלי לצאת מהבית.

האם באמת אפשר לטוס תוך כמה ימים בודדים?

בהחלט כן. אחד היתרונות הבולטים של הפטור מויזה לארצות הברית, או בשמו המקורי ESTA הוא הזמן הקצר שניתן לקבל אותו. מרגע הגשת הבקשה ולאחר התשלום של האגרה, ייקחו מספר שעות בודדות ועד ל 72 שעות מקסימום, לקבלת האישור. בשונה מהויזה לארצות הברית שהייתה נהוגה עד לא מזמן, אין צורך להמתין לחזרת הדרכון הביתה מהשגרירות. האישור הינו אלקטרוני ומי שמחזיק בו יכול לטוס באופן מיידי.

כיצד נכון להתארגן לקראת נסיעה מתוכננת לארצות הברית?

הגעתם להחלטה שארצות הברית היא היעד הבא? הויזה כבר מזמן אבדה בעת מעבר דירה או שתקופה פג או שזהו טיול מרגש שחיכיתם לו הרבה מאוד זמן ומעולם לא דאגתם להוציא ויזה? הנה מה שצריך לדעת לפני הנסיעה:

ראשית, לפני כל תכנון שנמצא מעבר לחלומות ולפנטזיה, יש להגיש בקשה לויזה ESTA לארצות הברית, מומלץ לעשות זאת עם הידיעה והכוונה לטיסה, מוקדם ככל שניתן. כדאי מאוד לבצע את הגשת הבקשה בהקדם על מנת לוודא כי האישור מתקבל.

צילום: freepik
צילום: freepik

חשוב לבצע זאת עם החלטה על הטיסה, מכוון שאם לא מתקבל אישור לבקשה, יש להגיש בקשה לויזה לארצות הברית. תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית מורכב, יקר יותר ובעיקר איטי בהרבה. אם לקבל פטור מויזה לוקח לרוב 72 שעות לכל היותר, זמן המתנה לראיון בשגרירות יכול לקחת חודשים ארוכים.

לאחר שקיבלתם את האישור לפטור מויזה, עליכם להדפיסו ולקחת אותו עמכם לטיסה, האישור אמנם אלקטרוני ומצוי במערכות הממוחשבות של משרד ההגירה האמריקאי, אך לא תוכלו לעלות על אף טיסה לארצות הברית, ללא הצגת האישור הפיזי.

כמו כן, לקראת הנסיעה, יש לוודא כי יש לכם מקום שהייה לפחות למקום ההגעה הראשוני, כמו כן, כרטיס טיסה היוצא מארצות הברית בין אם זה חזרה לישראל או ליעד המשך , אשר ייתכן ותידרשו להציג בכניסה.

יתרונות הESTA מול הויזה לארה"ב

ישנם מספר יתרונות בולטים להוצאת ESTA ולא ויזה, אך נציין כי לא כל מגישי הבקשה עומדים בתנאים להגשת בקשה ל ESTA ולא כולם יקבלו אישור לבקשה. היתרונות הבולטים הינם עלות מוזלת יותר וזמן קצר בהרבה שלוקח לקבל אישור פטור מויזה.

למי מתאים ה ESTA?

  • למי שמתכנן לשהות בארצות הברית עד 90 יום לכל היותר בלבד.
  • למי שמבקש לטוס לצרכי תיירות ועסקים.
  • לכל מי שעומד בתנאים להגשה (ללא עבר פלילי או היסטורית הגירה לא חוקית או סירוב לויזה).

למי מתאימה הויזה לארצות הברית?

  • לכל מי שסורב לקבלת הESTA.
  • למי שמתכנן לשהות בארה"ב מעל 90 יום.
  • למי שצריך לטוס למטרות שאינן עסקים ותיירות בלבד (אך כאמור גם למטרות אלו ניתן לטוס עם הויזה).

מי שעומד בתנאים להגשת בקשה לפטור מויזה ESTA, כנראה שירצה לנצל אפשרות זו משלושת הסיבות הבאות – זמן, אנרגיה ועלות.

זמן – הגשת בקשה לתוכנית פטור מויזה מצריכה מילוי טופס שלרוב לוקח כשעה, הסדרת תשלום והמתנה לתשובה. התשובה לרוב מתקבלת תוך שעתיים שלוש ולא יותר מ72 שעות (למעט מקרים של עבודות תחזוקה במערכת הESTA  שבעקבותם הבקשות עשויות להתעכב)

אנרגיה – אין צורך בטפסים אינסופיים, המצאת מסמכים מהבנק מהעבודה ומהלימודים, ובעיקר, אין צורך להגיע לראיון בשגרירות ארצות הברית בתל אביב או ירושלים, דבר מפרך בפני עצמו.

עלות – בקשה לפטור מויזה זולה משמעותית מבקשה לויזה לארצות הברית. עבור הפטור אתם תשלמו אגרה של 21$ (כמובן ללא דמי עיבוד הבקשה על ידי סוכן) שאף רובה יוחזר אם תקבלו סירוב לבקשתכם, ואילו עבור הויזה תאלצו לשלם אגרה בסך 185$ (ללא דמי טיפול של הסוכן המטפל) שלא יחזור ממנה אף לא פאני, במידה ותקבלו תשובה שלילית. העלויות הללו אמנם מתגמדות ביחס להוצאות הטיסה הלינה והטיול, אך הן בהחלט לא מועטות, בטח ובטח כאשר מדובר במשפחה.

סורבתי ל ESTA ואני חייב לטוס דחוף, מה עושים?

גם זה קורה, לא כולם מקבלים אישור, אך גם כאן יש פיתרון.

אם מטרת הנסיעה שלכם הינה לצורך חירום, רפואי, ביקור בהול, כנס חשוב, פגישת עסקים הרת גורל או כל גורם שיכול להיות ראוי, ניתן להגיש בקשה מיוחדת לשגרירות ארצות הברית למועד ראיון מוקדם מהרגיל. כאמור, יש לבצע את כל ההליך להגשת בקש לויזה לארצות הברית מסוג B1/B2 .

דעו שבמקרים רבים השגרירות משתדלת מאוד לסייע לכל אותם מועמדים שצריכים באמת לטוס בבהילות.