טארטלט טונה וקוקטייל על בסיס שיבאס ריגל. מה עוד אנחנו צריכים בחיים? צילום: אפיק גבאי
טארטלט טונה וקוקטייל על בסיס שיבאס ריגל. מה עוד אנחנו צריכים בחיים? צילום: אפיק גבאי

טוב, בעצם שתי הזדמנויות: פופ אפ מיוחד שיתקיים במסעדת פנטסטיק בשבוע הבא ייארח את השף הכוכב ואת המיקסולוג ריס ווילסון - שגריר הוויסקי האיקוני Chivas Regal הבינלאומי. יחד יצרו השניים תפריט שיציע ארוחה זוגית בת חמש מנות, לצד קוקטיילים מיוחדים. רוצו להזמין מקום

27 באוגוסט 2023

בפברואר האחרון הוא הוכרז כזוכה הגדול של התכנית "משחקי השף", אבל מאז לא היתה הזדמנות לטעום את האוכל שלו. עכשיו יש! השף תום לוי יגיע להתארח בפנטסטיק במסגרת הפופ אפ CHIVAS TAKEOVER THE FANTASTIC, והוא לא יהיה לבד. יחד איתו ירקח וישקשק במשך שני ערבים בלבד (4-5.9.23) המיקסולוג ריס ווילסון – שם דבר בעולם הקוקטיילים הבינלאומי שהפך לא בכדי לשגריר הבינלאומי הרשמי של מותג הוויסקי האיקוני Chivas Regal.

אתם יכולים להיות חלק מכל זה בלחיצת כפתור בלבד ולהנות מחוויה גסטרונומית הכוללת ארוחת 5 מנות ייחודית עם קוקטיילים מותאמים על בסיס הוויסקי האהוב. התפריט כולל מנות כמו טארטלט טרטר טונה עם איולי יוזו, אפונת וואסבי, שאלוט, ג'ינג'ר צ'ילי, ג'ל פונזו וטוביקו; סביצ'ה דג עם  דובדבן, נענע, צ'ילי, פטרוזיליה, כוסברה ויניגרט רוויון סלרי, שמן ירוק ופרחי בזיליקום סגול; או פילה בקר עם קרם שורשים, גראטן תפו"א בחמאה חומה ותימין, בצל מושחם, ציר בקר ויין אדום. צמחונים? אל דאגה, יש גם אופציות למנות ראשונות ועיקריות בשבילכם, כמו תירס ופטריות יער חרוכים עם קרם כרובית וארטישוק ירושלמי, ארטישוק ירושלמי קונפי, קציפת תירס לבן וצ'יפס ארטישוק ירושלמי.

בגזרת הקינוחים תוכלו למצוא קינוח זוגי של קרמו שוקולד מריר עם גלידת חמאה חומה, קרמל וויסקי מלוח, קרם לוז ותימין וקרמבל קקאו. בין הקוקטיילים שרקח ריס ווילסון תוכלו להנות מ־Anytime Manhattan – וורמוט לבן, קורדיאל אבטיח, טיפה של שמן בזיליקום טרי, וויסקי Chivas 18; או Get Minted – מיץ לימון, רוזטה וביטרים Chivas Extra 13 Tequila Cask.

פופ אפ שיבאס ריגל בפנטסטיק. צילום: אפיק גבאי
פופ אפ שיבאס ריגל בפנטסטיק. צילום: אפיק גבאי

את השף תום לוי אתם בטח מכירים הודות להיותו הזוכה בעונה האחרונה של תכנית הריאליטי "משחקי השף" ברשת 13. הוא פרץ לתודעה הקולינרית המקומית אחרי 15 שנים של עבודה במטבחים המובילים בישראל (כתית, רפאל, קלארו), והתמחויות במטבחי על בעולם (גורדון רמזי, רובושון ועוד). בנוסף הוא גם הבעלים של קייטרינג בוטיק מצליח לאלפיון העליון.

גם את הפנטסטיק כנראה שאין צורך להציג: בר הקוקטיילים של קבוצת הבל-בוי שבראשה עומד המיקסולוג אריאל לייזגולד (שכוללת גם את "223", "בל בוי", "באטלר" ועוד) שהוא חוויה בפני עצמו גם בימים כתיקונם, אבל הפעם היא תגיע לקיצון עם השתלטותם של ווילסון ולוי.

משתלט על הפנטסטיק. שף תום לוי. צילום: אפיק גבאי
משתלט על הפנטסטיק. שף תום לוי. צילום: אפיק גבאי

המיקסולוג הבינלאומי ריס ווילסון הוא אולי לא שם שגור בפני הציבור הישראלי, אבל בשביל זה אנחנו פה. נספר לכם שאת הקריירה שלו בתחום החל בשנת 2007, כששימש כברמן מן המניין באחד מבתי המלון בסידני, כבר שם הוא בלט במיוחד. אבל לפרסום בינלאומי הוא כזה רק אחרי שעבר לשקשק באירופה, ועבד בין השאר בבר המצליח Callooh Callay בלונדון, בין השנים 2011 ל-2013. במסגרת עבודתו בבר קטף ווילסון כמה פרסים, ביניהם בתחרות המוערכת Tales of the Cocktail.

במהלך תקופתו עבודתו באירופה נסע לג'קרטה בירת אינדונזיה, שם היה אמון על תכנית המשקאות בבר הנודע "פוטטו הד", וכשחזר ללונדון לקח את המושכות כמנהל כללי ב- Happiness Forgets, שבו בילה 3 שנים מדהימות כפנים של אחד הברים הטובים בעולם. בזמן הזה הספיק לזכות בתחרויות קוקטיילים נוספות כמו הגמר של בריטניה בתחרות Chivas Masters 2017, Tales of the Cocktail Best Int. Cocktail Bar 2016, 2018, ומקומות 8, 10 ו-12 ב-W50BB.

בשנת 2018 נסע ווילסון לקרטחנה שבקולומביה והקים עם שני שותפים סוכנות בשם "Comunidad", שמטרתה לחבר, להצמיח ולפתח את קהילת הברים בקולומביה ובדרום אמריקה. המיזם הזה עזר לו להצית מחדש את מערכת היחסים שלו עם Chivas Regal, שם הוא מניף את הדגל ב-5 השנים האחרונות כשגריר העולמי של המותג.

מנת סביצ'ה דג ודובדבן. גם היא תהיה שם. צילום: אפיק גבאי
מנת סביצ'ה דג ודובדבן. גם היא תהיה שם. צילום: אפיק גבאי

הארוחה הזוגית בת חמש המנות תעלה לכם מ־550 שקלים לזוג, מחיר סביר לכל הדעות בימינו, בטח כשמדובר בארוחת שף. אתם עוד קוראים? רוצו להזמין מקום.

CHIVAS TAKEOVER THE FANTASTIC, 4-5.9.23, פנטסטיק, רח' צידון 1. להזמנת מקומות 

שף תום לוי ומנת סביצ'ה דג ודובדבן. צילום: אפיק גבאי
שף תום לוי ומנת סביצ'ה דג ודובדבן. צילום: אפיק גבאי