מקודם

10 דרכים מוכחות לקידום עסק חדש באמצעות רשתות חברתיות

צילום: FREEPIK
צילום: FREEPIK
26 במאי 2021

בלי ששמנו לב בכלל, הרשתות החברתיות הפכו למוקד חיינו. מיליארדי משתמשים בכל רחבי העולם חברים בקהילות הדיגיטליות הללו ומתארגנים בקהילות סביב רעיונות, טרנדים ואפילו מוצרים. לכן, אסטרטגיית מדיה חברתית מהווה חלק בלתי נפרד מתוכנית שיווקית נבונה וכשהיא מבוצעת היטב – השמיים הם הגבול. 

בעוד וקידום אורגני בגוגל, הוא אחד האפיקים החשובים ביותר לקידום העסק, הוא לא האפיק היחיד, מאחר ויש גם קידום ממומן. שילוב של אפיקים אלו ברשתות חברתיות הופך לקל יותר לביצוע, בעזרת כלים מתקדמים לקידום העסק במרחב הדיגיטלי. 

להלן 10 דרכים אפקטיביות שיסייעו לך בקידום העסק על הצד הטוב ביותר. 

קידום אורגני ברשתות החברתיות

גם אם עומד לרשותך תקציב מצומצם, ישנם דברים רבים שניתן לעשות ברמה האורגנית, ללא רכישת מודעות יקרות, כדי לקדם את הנוכחות של המותג שלך בסושיאל. בדרך זו, הגולש מקבל תוצאות "ללא תלות במקור ממומן" הקשורות באופן ישיר למה שהוא מחפש.  באופן כללי, התוצאה האורגנית מזוהה לרוב כ"אמינה" יותר והיא זו עם עיקר הפוטנציאל ליצירת מעורבות, בין אם מדובר בפוסט שהעליתם וכדומה.

שמירה על מעורבות בפוסטים שלך

מידת הפעילות והמעורבות בכל פוסט ופוסט היא שתקבע את מידת התפוצה והחשיפה שלך. חשוב שנעודד את הקוראים לשתף את הפוסטים ככל הניתן ולהגיב לכל תגובה כדי לקדם דיון ולפתח את התקשורת הדו כיוונית שרוקמת קהילות סביב המותג שלך. שילוב כפתור שיתוף בפוסטים ותגובות תחת הפרופיל של הנהלת הדף לתגובות תיצור תחושת נגישות לעסק שלך ותעודד מעורבות. גם יצירת פוסט או העלאת קמפיין הנוגע לנושא רגיש המדבר לקהל היעד, יוכל להוביל למעורבות רבה יותר מצד הגולשים אשר יוכלו להפוך לעוקבים שלכם. יחד עם זאת, תקבלו מידע ותובנות שיווקיות שיוכלו לשמש אתכם בעתיד.

ככלל, מומלץ לעשות שימוש בכותרות מזמינות, טקסט אינפורמטיבי בעל ערך מוסף וסרטונים מרתקים, מצחיקים ומרגשים שהם המפתח להשארת העוקבים שלך קרובים אליך. 

שימוש בתחרויות לקידום אסטרטגיית השיווק שלך

יצירת תחרות מצליחה במדיה החברתית היא אחת הטקטיקות המפתות ביותר שתוכלו להשתמש בהן. זה יגביר את החשיפה המקוונת שלך, את העוקבים שלך ואת המעורבות שלך. ניתן להציע לעוקבים שלך להירשם להגרלה, או לשתף ולכתוב ביקורות כדי לזכות בהנחות ובפרסים. כדי להבטיח שהתחרות תהיה מוצלחת, חשוב שנשקיע בפרסים שווים. אם ברצונכם להעלות את רמת האמינות, ניתן לקיים את ההגרלה בלייב.

להשקיע בתוכן איכותי

בעזרת מחקר מקיף והכנת תוכנית תוכן אודות נושאים אשר יעניינו את קהל היעד שלך , תוך שימוש בקידום אורגני בגוגל המבוצע בצורה מקצועית, תוכלו ליצור תכנים מעולים באתר, תכנים שיוכלו עם הזמן לעלות בדירוגים במנוע החיפוש ולהביא יותר ויותר מבקרים חדשים לאותם עמודי תוכן. 

לצד זה, רצוי לאפשר שיתוף של אותם תכנים ברשתות החברתיות באמצעות כפתורי שיתוף ייעודיים המוטמעים באתר או באמצעות העתקה והדבקה ידנית של הקישור בעמוד הפייסבוק לדוגמא. 

חיבור ושיתוף לקבוצות פייסבוק

חיבור הדף העסקי שלך לקבוצות רלוונטיות והשתתפות בדיונים בהן תבסס את הסמכות המקצועית שלך ותאפשר לך לחשוף את הפוסטים שלך לקהלים נרחבים יותר. זהו אחד הכלים החשובים להבאת לייקים חדשים לדף וקידום החשיפה.

קידום ממומן ברשתות החברתיות

לצד השיטות האורגניות, שווה להשקיע גם באפיקים הממומנים. 

באמצעות פרסום ממומן, ניתן להגביר במהירות את המודעות לברנד או לקמפיין, תוך קבלת תוצאות כמעט מיידיות. בדיוק כמו קידום ממומן בגוגל, גם ברשתות החברתיות ניתן לרכוש מודעות שיותאמו לתחומי העניין של המשתמשים, אשר יופיעו במקום בולט ומזמין. זהו כלי עוצמתי לקידום מכירות ולמשיכת לידים חדשים. 

לערוך מחקר קהלים מקיף

הרשתות החברתיות הן אוקיינוס של מידע. עם החברה הנכונה לכדי להבטיח שהמותג שלך ישמור על רלוונטיות ויגיע אל העיניים הנכונות, חשוב להכיר היטב את האופן בו הקהלים שלך עושים שימוש במדיה חברתית. מה מעניין אותם? כיצד הם מדברים? סביב אילו סוגיות הם מתארגנים ומתדיינים שם? כדי להשיב על כל השאלות הללו, עלינו לבצע בדיקה מקדימה. כניסה לפלטפורמות המתחרים והשתתפות בשיח, היעזרות במנהל הקהלים של פייסבוק במנהל המודעות וחיפוש אחר קבוצות דיון רלוונטיות למוצרים והשירותים שלך יכולים לספק תובנות חשובות לשיפור תכני השיווק שלך. 

האלגוריתם של פייסבוק מתעדכן ללא הרף ומדי יום ניתן למצוא מגוון רחב יותר של אפשרויות פילוח קהלי יעד, הן מבחינה דמוגרפית, פסיכוגרפית (לפי תחומי עניין), גיאוגרפית וכדומה. ככל שתפנו עם מסר מותאם יותר לקהל יעד המוגדר בצורה מדויקת, עלות להמרה שלכם והוצאות הפרסום יהיו נמוכות יותר. כך כל קמפיין שאותו תריצו יהיה אפקטיבי וממיר יותר.

לא לזלזל בהיבט הוויזואלי

התמונה הנכונה יכולה לעשות את כל ההבדל כשמדובר במודעה ממומנת. חשוב שנשאל את עצמנו מה יגרום למשתמשים לעצור ולהתעניין. תמונות שפונות לרגש ושמושכות את העין יהיו הבחירה הטובה ביותר.

להקפיד על A/B Testing

מנהל המודעות של פייסבוק מאפשר לנהל מספר קמפיינים במקביל עם שינויים קלים באפיון הקהלים ובהיבטים שונים בתוכן. כך יהיה באפשרותך לעקוב אחר הצלחת הקמפיינים השונים וללמוד מה עובד הכי טוב. זהו כלי חשוב לאופטימיזציה של התוכן הממומן שלך.

חשוב! בעת ביצוע A/B Testing יש לבצע שינויים מינוריים ככל הניתן בין הגרסאות השונות של המודעות, על מנת לנתח בצורה טובה יותר אילו אלמנטים עובדים יותר ואילו פחות.

להשתמש בכלי האנליטיקה בתבונה

מעקב אחר נתוני הפרסום, יצירת פיקסל מהרשתות החברתיות שיאפשר לך לעקוב אחר התנהגות המשתמשים דרך Google Analytics וכלי ניתוח נתונים נוספים, יאפשרו לך ללמוד מה מושך את המשתמשים לפלטפורמות שלך ומה מניע אותם לפעולה. באמצעות כלי האנליטיקה ניתן לבחון אילו פוסטים הביאו לתפוצה הגבוהה ביותר, מאילו מכשירים ודפדפנים גולשים רוב הקהלים שלך ואילו תכנים ממירים יותר ללקוחות. מדובר במידע רב ערך שיאפשר לך לאפיין את התוכן בצורה מדויקת ויעילה יותר.

שיווק בזמן אמת

הרשתות החברתיות עוסקות בעיקר במה שקורה כאן ועכשיו. לעתים קרובות, מידע עדכני מגיע לרשתות החברתיות עוד לפני שהוא מגיע אל כלי הפרסום הרשמיים. כדי לשמור על רלוונטיות, חשוב שנשמור את האצבע על הדופק ונשלב סוגיות אקטואליות בתוכן השיווקי שלנו.

להסתייע בגורם מקצועי

סוכנות דיגיטל ותיקה ומנוסה כמו דיגיטל וייב, תעמיד לרשותך צוות שמכיר את הרשתות החברתיות היטב מבפנים. עם אנשי המקצוע הנכונים, יהיה באפשרותך למצות את המיטב ממאמצי השיווק שלך ולהפוך את המותג שלך לאושיית סושיאל שרוקמת סביבה קהילה חיה ושוקקת.