האחים מיילי מתלבשים על העיר

"תל אביב של אחרי הקורונה תהיה שווה מתמיד"

האחים מיילי. "חייבים לשמור על רגליים על הקרקע ולעשות דברים בצניעות". צילום: איליה מלניקוב
האחים מיילי. "חייבים לשמור על רגליים על הקרקע ולעשות דברים בצניעות". צילום: איליה מלניקוב

הקורונה שעצרה את חיי הלילה הובילה את האחים מיילי (החתול והכלב, הפקות ופסטיבלים) לפתח מותג אופנה חדש בשם "אל-קפיטן" | לנו הם מספרים על ההפקות שבוטלו, הקשר בין העיסוק הקודם לזה העכשווי וגם זורקים עצה לבעלי המועדונים: "יכול להיות שיצטרכו להמציא עצמם מחדש"

6 במאי 2021

את שם המשפחה "מיילי" כמעט ואין צורך להציג בתל אביב. האח הגדול רונן מיילי (43), יזם ומפיק ותיק בחיי הלילה בעיר, שמאחוריו רשימה ארוכה של מקומות בילוי ופסטיבלים. נמנה בקצרה, אבל ממש את החתול והכלב, הפקות ענק בימי עצמאות, רייבים רבים והבאת אמנים כגון ג'סטין טימברלייק. השותף שלו הוא לא אחר מאשר אחיו הצעיר, היזם גל מיילי (33). השניים, שמקיימים מערכת יחסים עסקית בעשור האחרון, מעידים כי הבסיס לשותפות ביניהם הוא מערכת יחסים בריאה ויכולת להכיל את הרגשות, אחד של השני. "זה למה אנחנו עובדים ביחד כבר עשר שנים ונמשיך לעבוד ביחד", הם פוסקים.

בדומה לקולגות מתחום הלילה וההפקות, בקורונה נאלצו השניים לוותר או להקפיא הפקות ענק שהיו מתוכננות. "לקראת הקיץ שעבר חיינו באשליה שעוד שניה הקורונה נגמרת, שהכל יחזור להיות כרגיל. דחינו ודחינו את האירועים, עד שביטלנו אותם. פתאום היומן נותר ריק", הם מספרים. ועדיין, למרות ההפסדים הכלכליים והדאון, ולאחר תקופה ממושכת בבית, "כאחים ולא שותפים עסקיים", הם קידמו כיוון עסקי חדש: מותג אופנה העונה לשם "אל קפיטן", שלדבריהם מביא את תרבות הקלאבים לחופי תל אביב.

המותג נמצא בפיתוח זה ארבע שנים ונראה כי דווקא ב-2021 הוא התעצב לכדי מוצר מוגמר. הקולקציה החדשה מורכבת משני היבטים של תרבות הבילוי – יום ולילה. קולקציית בגדי היום מורכבת מבגדי ים לגברים (עם בגדי ים תואמים לילדים) בגזרות שונות ובעיצובים מגוונים. קולקציית הלילה העונה לשם "UGLY BIRD" ומורכבת מ"בגדי יציאה" לגברים בהשפעת תרבות האנדרגראונד בתל אביב. הבגדים נמכרים באתר של "אל קפיטן" לצד טרמינל X, ותל אביב מהווה מעין פיילוט לפרויקט.

"אנחנו עובדים בשיטה של קודם כל מקומי ולאחריו בינלאומי", מספר לנו רונן. "אנחנו עובדים על האתר האמריקאי ובמגעים לשיתופי פעולה מעניינים עם מותגים ומפיקי מוזיקה בינלאומיים".

ההדפסים נוצרים בעבודת יד על ידי שני מעצבים צרפתיים החיים בתל אביב בעשור האחרון: גרגורי רוילאד (36) וסבסטיאן פרנד (42). עבודתם של השניים בעיר כללה בעיקר עבודות עיצוב למקומות בילוי, מועדונים ומותגים גדולים כדוגמת אדידס, ריבוק, וואן פרוג'קט ועוד. ההדפסים מגוונים בעיצובם ונראותם, וזה בדיוק מה שהאחים מיילי רצו לעשות. "תל אביב ידועה בגיוון ובתחושת השייכות שהיא מעניקה. רצינו להעביר את התחושה הזאת במותג שלנו, להפוך אותו למקום שתל אביבים מוצאים את עצמם בהם".

רונן מיילי, בימי הלילה. צילום: איליה מלניקוב
רונן מיילי, בימי הלילה. צילום: איליה מלניקוב

זה לא ייראה לקהל שלכם קצת מוזר שאחרי שנים בהפקות ובלילה אתם משנים כיוון לאופנה?
גל: "אופנה, חיי לילה, אמנות – הם מבחינתי תחת אותה מטרייה. עיצוב אופנה תמיד עניין אותי. הרגיש לי שדווקא עכשיו זה הזמן לחלום על משהו כזה ולהגשים אותו. בתקופה כמו הקורונה זה היה אור בקצה המנהרה. הערוץ הזה שנפתח לנו מרגיש לי טבעי, אופנה ולייף סטייל הם חלק מהעשייה שלנו בתל אביב בעשור האחרון. גם התפיסה המקצועית השתנתה: פעם, מי שהיה עושה אופנה – היה עושה רק אופנה. היום זה לא ככה, הגבולות המקצועיים נשברו".

רונן: "אנחנו פוגשים את הקהל שלנו בחופים, במועדונים, באירועים. אנחנו מרגישים שאנחנו חיים את הקהל שאליו אנחנו פונים ומכירים אותו. אמנם אנחנו ידועים בעשייה שלנו בתרבות חיי הלילה אבל אנחנו עוסקים מקצועית בעוד תחומים, פשוט הם לא נוצצים כמו חיי הלילה. קל לאנשים להנמיך ולהוריד בתל אביב, לכן חייבים לשמור על רגליים על הקרקע ולעשות דברים בצניעות".

מתוך הקולקציה
מתוך הקולקציה

ולמה דווקא השם אל קפיטן?
רונן: "אל קפיטן זה אורח חיים, זו התנהגות. כמו כינוי שאתה נותן לחבר הזה שהולך כמו קפיטן בעיר, מעין כינוי אהבה להלך הרוח של העיר".

אפרופו העיר, אתם מרגישים שתל אביב חזרה לשגרה?
גל: "את תל אביב לא צריך 'להעיר'. היא מתעוררת לבד, היא סתגלנית. אני מרגיש שתל אביב של אחרי הקורונה תהיה שווה מתמיד. אני חושב שאנחנו אתה באותו התדר, ומשתנים בהתאם לשינויים שהיא עוברת".

רונן: "אני חושב שזאת הזדמנות טובה לבעלי המועדונים בעיר לעשות חישוב מסלול מחדש. המועדונים בעיר אכן מדהימים אבל פוסט קורונה זה מרגיש מרוחק וזר, וזה לא אמור להיות ככה. יכול להיות שיעברו חודשיים-שלושה והטראומה תעבור, ויכול להיות שהמועדונים יצטרכו להמציא את עצמם מחדש. בשנה האחרונה אנשים אימצו את הבילוי הפשוט, לשבת בחוץ עם בירה בלי ציפיות ורק להיות. הבעיה היא שזה הוריד את הערך של המוזיקה בבילוי. זה אמנם כואב אבל אולי דווקא בנקודה הזאת הבילוי צריך לעשות התאמה ולהשתנות על פי העולם החדש שאנחנו חיים בו".
"אל קפיטן", טווח מחירים: 220 – 319 ש"ח, טווח מידות: S-XL. להשיג באתר אל קפיטן או בטרמינל X.