Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

מכה לחולדאי ומיכאלי: ביהמ"ש בלם את מתווה פינוי התחנה המרכזית

המפגע העירוני הגדול במזרח התיכון. התחנה המרכזית בנווה שאנן (צילום: שאטרסטוק)
המפגע העירוני הגדול במזרח התיכון. התחנה המרכזית בנווה שאנן (צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט קיבל את עתירת בעלי זכויות בקרקעות שעליהן אמור לקום מסוף פנורמה, אליו תוכנן להעביר כמחצית מהאוטובוסים היוצאים כיום מהתחנה, ופסק כי "מדובר בשימוש מופרז בכוח שלטוני, לא סביר ולא מידתי שנעשה על ידי שתי רשויות אדירות" - משרד התחבורה והעירייה

2 באוקטובר 2022

הסיפור הזה מסרב להסתיים: אחרי שכברהוחלט על פינוי התחנה המרכזיתוהעברתה לשלושה מסופים זמניים, ואחרי שעיריית תל אביב-יפונסוגה מההסכם במפתיעובטיעונים משונים, ואחרי שמשרד התחבורה והעירייההצליחו בכל זאת לסכם ולהכריזעל אותו מתווה פלוס-מינוס רק לפני חודש – בא היום בית המשפט המחוזי וקובע כי האופן שבו ביקשו הגופים לבצע את החלטתם אינו חוקי.

יום אחד מישהו יפנה את התחנה המרכזית. רון חולדאי ומרב מיכאלי בימים יפים יותר (צילום: נתלי מון)
יום אחד מישהו יפנה את התחנה המרכזית. רון חולדאי ומרב מיכאלי בימים יפים יותר (צילום: נתלי מון)

בעתירה נגד מתווה הפינוי של התחנה המרכזית, פנו אל בית המשפט בעלי זכויות בקרקעות שעליהן אמור לקום מסוף פנורמה, וטענו כי העירייה והמדינה אינן יכולות להלאים ולספח שטח על סמך צו חניה ארעי שהוצא כדי לאפשר עבודות תשתית לקראת הקמת המסוף. השופט קובי ורדי קיבל את העתירה במלואה וקבע כי מדובר בשימוש מופרז בכוח שלטוני, לא סביר ולא מידתי שנעשה על ידי שתי רשויות אדירות". משמעות ההחלטה היא שהפרויקט יצטרך לעבור אישור במסלולים המקובלים של ועדות התכנון והבנייה, מה שיוביל כפי הנראה לעיכוב ממושך נוסף בפינוי התחנה המרכזית.

במקביל, הכריזה בשבוע שעבר השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג עלהתחנה המרכזית כעל אזור נפגע זיהום, דבר המחייב את ראש העיר רון חולדאי ושרת התחבורה מרב מיכאלי להציג תוך שלושה חודשים תוכנית ברורה להפחתה מיידית של זיהום האוויר שמייצרת התחנה לתושבי השכונות הסמוכות, ואם לא יעשו כן יש בסמכותה של זנדברג להפסיק את פעילות התחנה.

אולי תפתחו תחנה מרכזית לקורקינטים. השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג (צילום: דניס קפל באדיבות חברת Bird)
אולי תפתחו תחנה מרכזית לקורקינטים. השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג (צילום: דניס קפל באדיבות חברת Bird)

כך או כך, גם התוכנית הנוכחית מדברת על פינוי חלקי בלבד של פעילות האוטובוסים מהתחנה המרכזית עד 2024 ופינוי סופי ומוחלט רק ב-2026, מה שמבטיח שתושבי נווה שאנן ושכונת שפירא הסמוכות ימשיכו לסבול מזיהום האוויר הקשה ביותר בישראל וממחלות הלב והריאה שנלוות לו. התחנה המרכזית החלה להיבנות בשנות ה-70' ובנייתה הושלמה רק כעבור כ-20 שנה במהלכן פגעה בשכונות כפיל לבן ששימש מקום מסתור ומקלט לעבריינים, הומלסים ונרקומנים. עם פתיחתה נחשב התחנה המרכזית לגדולה מסוגה בעולם, גאווה שהתחלפה מהר מאוד בהבנה שמדובר באחד המפגעים העירוניים הגדולים מסוגם בעולם.

>> היום לפני שנה: הדרמה של התחנה המרכזית רק מתחילה
>> פרס של 40 מיליון שקל בשנה: להלאים את התחנה המרכזית

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!