6 מסעדות המטבח המקומי הכי פופולריות בקרב השפים

חומרי גלם מקומיים ומנות שמאפיינות את המזרח התיכון: אלה מסעדות המטבח המקומי שהשפים בחרו בהן הכי הרבה בפרוייקט "איפה השפים אוכלים" של Time Out

19 באפריל 2017

מקום ראשון: דוק

מסעדה קטנטנה שהצליחה לרכוש לה מעמד ייחודי של נציגת המטבח המקומי בזכות אג'נדה קפדנית של הבעלים – האחים אסף ויותם דוקטור (ממסעדת האחים הסמוכה) – לבשל ולהגיש חומרי גלם מקומיים ועונתיים בלבד.

דוק

מסעדת דוק. צילום: שרית גופן
מסעדת דוק. צילום: שרית גופן

[tmwdfpad]

לעוד מקומות שהשפים הכי אוהבים:
6 דוכני אוכל רחוב שהשפים אוהבים לזלול בהם
8 המקומות שהשפים הכי אוהבים לסגור בהם את הערב
8 מסעדות היוקרה שהשפים מתפנקים בהן הכי הרבה
8 המסעדות השכונתיות שהשפים פוקדים הכי הרבה
12 המסעדות האהובות על השפים הישראלים
מהונג קונג ועד ניו יורק: איפה אוכלים השפים המובילים בעולם?
12 המסעדות מחוץ לעיר האהובות על השפים

סנטה קתרינה

תומר אגאי, שהיה יד ימינו של חיים כהן ביפו־תל אביב, פתח בינואר 2015 את המסעדה ברחבת בית הכנסת הגדול ומיד הפך לחביב הפודיס בזכות המקצוענות והיכולת להגיש מטבח עם השפעות ממצרים ומאיטליה, מצרפת ומספרד, בלי קשקושים מיותרים ועם הרבה נשמה.

סנטה קתרינה

מרק חציל מעושן בסנטה קתרינה. צילום: דניאל לילה
מרק חציל מעושן בסנטה קתרינה. צילום: דניאל לילה

עזורה

המסעדה שהחלה את דרכה במחנה יהודה והפכה לשם נרדף לאוכל ביתי, בעיקר עירקי, הגיעה לפני שנתיים לשכונת לבונטין בתל אביב וריגשה את השפים עם קובה חמוסטה, סופריטו בקר ועוד תבשילים עדתיים שכבר הפכו למקומיים לגמרי.

עזורה

עזורה
עזורה

אבו חסן

אפשר להמשיך להתווכח איזה חומוס הכי טעים, אבל על מעמדו של אבו חסן כחומוס האהוב ביותר בתל אביב אי אפשר לערער. בכוך הקטן ברחוב הדולפין או בסניף בשבטי ישראל, זו המסבחה הפופולרית ביותר בעיר.

אבו חסן

אבו חסן. צילום: יח"צ
אבו חסן. צילום: יח"צ

M25

המסעדה הקטנה בשיפולי שוק הכרמל, מרחק 25 מ' מקצביית האם המיטמרקט, מגישה מטבח מקומי מופלא שהוא הרבה יותר מנתחי בשר משובחים, בניצוחו של השף יהונתן בורוביץ'.

M25

M25. צילום: אנטולי מיכאלו
M25. צילום: אנטולי מיכאלו

הבסטה

אחת מנציגות המטבח המקומי היותר ותיקות בעיר. כבר קרוב לעשור שהשפים והבעלים מעוז אלונים ואיתי הרגיל מגישים במיקום הזרוק בשוק הכרמל מטבח מקומי אמיתי וממשיך להצטיין שנה אחר שנה, גם היום בניצוחו של השף אילון אמיר.

הבסטה