הכי טובים בעיר: אוכל

כל מה שפודיז חייבים לדעת לפני שהם פותחים את הפה

עוגת סנט אונורה של בייקרי
עוגת סנט אונורה של בייקרי
15 בספטמבר 2014

ארוחת הבוקר הכי מוגזמת

Grand Café By Turkiz

מעוניינים בפלאשבקים לאילת? הבופה שמוגש כאן בסופי השבוע מתחיל ב־30 קערות ענק של מנות שמוצבות על אי מרכזי כולל פירות טרופיים חתוכים במיצב דרמטי, מבחר עצום של סלטים, ממרחים, רטבים, גבינות, ועוד אי נוסף של חלוות וריבות, כמעט הכל בדגש בריא, אבל מעודד לדחיסת כמויות שעלולות להסתיים בפינוי באמבולנס. זה לא נגמר. מבהיל. 52־70 ש"ח.

לגראנד קפה טורקיז

[tmwdfpad]

האספרסו שיוציא אתכם הכי מבינים

קפליקס

שננו וסננו את השורות הבאות: "אני שותה את האספרסו שלי בבית הקלייה של קפליקס כי הארומה של תערובות הקפה שלהם מדויקת כמעט כמו של DoubleEye בברלין. זה נוח מאוד שבקפליקס שומרים לי כוס זכוכית אישית על המדף, ככה באמת תמיד אפשר להרגיש את הגוף של הקפה".

לקפליקס

הפלאפל הכי שיוויוני

מפגש אושר

במפגש אושר מתחשבים באנשים שמתבאסים שהטחינה, כדורי הפלאפל והירקות לא מגיעים בצורה אחידה לכל חלקי הפיתה. הפתרון היצירתי: ערבוב של הרכיבים בקערית מיוחדת, לפני הכנסתם לכיס הפיתה.

למפגש אושר

מפגש אושר. צילום: אנטולי מיכאלו

הטייק אוויי הכי מושקע

בראסרי

המבורגר, סלט ניסואז או סטייק פורטובלו. 90 דקות המתנה מקסימום ואתם חווים ארוחה באיכות של מסעדה. לעולם אין נזילות או טפטופים, לא צריך חוברת הוראות כדי להרכיב את ההמבורגר והכל (מלבד הצ'יפס)מגיע במצב צבירה אופטימלי. תקתקנות מנצחת.

לבראסרי

המקום עם הכי הרבה תמונות של תימנים

מסעדת ארז

לא ברור איך זו קטגוריה, כן ברור מי הזוכה. יש די הרבה תימנים וייצוגים של תימנים בכרם התימנים. תימנים עולים לארץ, תימנים לומדים תורה, זוהר ארגוב, תימנים מנופפים בשיפוד ומחבקים פוליטיקאי; אבל רק במסעדת ארז כל הקירות מכוסים בתמונות של ילדים תימנים משנות ה־50 שעושים כל מיני דברים של ילדים תימנים בשנות ה־50. למה הדבר מקביל? לתמונות מהקריסטל נאכט בקפה מרסנד.

למסעדת ארז

המנה הכי מאתגרת

שרימפס נא עם פלפל חריף, בית תאילנדי

חוץ מזה שהיא יפהפייה, חוץ מזה שהיא חריפה למות, וחוץ מזה שהיא אחת ה־מנות הטעימות שאכלתם, מנת השרימפס החלוטים בבית תאילנדי היא גם מאתגרת. כי לא משנה כמה אתם אוהבים שרימפס, ברגע שהם מגיעים לצלחת במצב צבירה נא (כמעט לגמרי), אתם עלולים להתבלבל. מי שמחליט לאזור אומץ וללכת על זה יגלה שרימפס קרירים שעליהם רוטב דגים, פלפלים חריפים (מאוד) קצוצים דק, פיסת שום חי ועלה של נענע. את כל הטוב הזה מומלץ לדחוף בבת אחת לפה, לעצום עיניים ולהתחבר לרגע, כי אין הרבה רגעים כאלה בחיים. 44 ש"ח.

למסעדת בית תאילנדי

החומוס הכי משוכלל

חאן מנולי

לחומוס יש אופי ארצי ומיושב. הוא סוליסט, מוכן לקבל רק זמרי רקע של רוטב לימון־שום ונגיעה של שמן זית, מקסימום חריף. עד שהגיע השף פליקס רוזנטל והפך אותו לשחקן קבוצתי עם טלה קצוץ בסומאק או ראגו של פטריות יער. אפילו הטעם של החומוס מתעתע בגלל בישול הגרגירים עם מרווה. ללא ספק מדובר בחומוס שעבר את שינוי האישיות הכי קיצוני.

למסעדת חאן מנולי

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

העוגה שתזכה אתכם בהכי הרבה מחמאות

סנט אונורה של הבייקרי

עוגת סנט אונורה של הבייקרי היא הדרך האלגנטית ביותר להפציץ אירוע. הפחזניות המקורמלות בוהקות ונבקעות בנגיסה ומשחררות קרם פטיסייר מעודן ואנחות עונג, ובניגוד לעוגות קרם אחרות רמת הסיכון להרס נמוכה, ואם לא תטלטלו אותה היא תגיע לאירוע מושלמת באריזה.

לבייקרי

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

המאנץ' הכי מסוכן

כנאפה נגה

חמים, מתוק ומשלב חוויית קריספיות פציחה של ציפוי ובו זמנית נימוחות דביקה של התוכן. נעים מאוד (כלומר, מדי), הכנאפה של דני פיליפס. בניגוד לזו המסורתית, המתיקות שלה אכזרית פחות ועל כן אפשר לטחון אותה עד אבדן הכרה. מובן שמי שמזדמן לכאן פיכח ינסה גם את הכנאפה המלוחה.

לכנאפה נגה

צילום: אורן זיו
צילום: אורן זיו

המים הכי מושקעים

בנחמה וחצי

בפעם הבאה שאתם בנחמה וחצי תבקשו מהמלצרית “עציץ". היא תיתן לכם קריצה ממתיקת סוד ותשוב עד מהרה עם מנה מדהימה שאינה מופיעה בתפריט: ג'ארה של מים, הר של קוביות קרח, שיחי נענע ופרוסות לימון. והמחיר? חינם אין כסף (ויש בעד מה). רק עכואים שותים מים מהמתקן מים בנחמה.

לנחמה וחצי

הנשנוש הכי ממכר

תורמוס־פול בטיילת

את התורמוס־פול הכי טוב בעיר תמצאו אצל הערבי החייכן שיושב על הטיילת בירידה לעלמה ביץ' בשישי־שבת. יש לו גם סניף נייד על החוף בדמות הבן שלו, שמסייר על החולות בזמן שהוא מתפנן לו במנוחה ושומע במערכת ניידת את "טוסיק בגלמה". חמישה ש"ח לשקית מיקס עם לימון ותבלינים.

חנות הדגים הטובה ביותר

מוסיק הדייג

אחד הנכסים של המסעדנים באזור שוק הכרמל הוא מוסיק הדייג (משה פסנטר). מוסר ים ודגי ים שניצודו באותו בוקר, בורי או פירות ים, הם רק חלק מההיצע. ההמלצות וההכוונה של מוסיק יעזרו גם לבשלנים בעלי חרדת דגים לצלוח את הצעדים הראשונים בהכנת דגים במטבח הביתי.

הכרמל 25. 5101863־03 

הלוקיישן הכי טוב לשופינג קולינרי

שוק האיכרים

מסע רכש קולינרי הוא לא רק מישוש של עגבניות, הוא חוויה שלמה שבה הקונים רוצים להכיר את החקלאים, לגלות חומרי גלם שלא הכירו ולהבין מה לעשות איתם במטבח, ולהתברך בסחורה שנקטפה עוד הבוקר. לשוק האיכרים בנמל תל אביב ערך מוסף מיוחד של אפשרות להתאושש מהרכישות בהפוגה של ארוחת בוקר מול הים.

האנגר 12 נמל תל אביב 

המרענן הרשמי של הקיץ

ארטיקים טבעיים

בארץ טרופית חמה ומהבילה כמו מדינת תל אביב, ברור ששייקים של פירות הם המשקה והמאכל היחידים הניתנים לצריכה במשך הקיץ (מאי עד נובמבר). הרעיון להקפיא את השייק הזה בהקפאה עמוקה כדי שאפשר יהיה לנגוס בו הוא הארה. המוני נקודות המכירה החדשות של הארטיקים שנפתחו בכל רחבי העיר הן כבר דרגה גבוהה במיוחד של חמלה אנושית.

ארטיקים טבעיים של תמרה. צילום: אנטולי מיכאלו
ארטיקים טבעיים של תמרה. צילום: אנטולי מיכאלו

הסטייק הכי ראוי בעיר

אנטרקוט צלוי, נווה צדק מקום של בשר

אם אתם בעניין של ללכת על הסטייק הכי מושלם בעיר, תיאלצו להתמודד עם מינימום של 600 גר' בשר, אבל לא סתם בשר אלא ה־בשר. מדובר בנתח אימתני שמגיע מהצלעות האחרונות של האנטרקוט, שנתלה בגובה מעל הגריל ועובר תהליך צלייה אטית בחום נמוך יחסית, ועל הדרך גם מקבל ארומה מעושנת קלה. אחרי ביס מזה נראה אתכם אוכלים סטייק במקום אחר. 34 ש"ח ל־100 גר' (המחיר מחושב לפי משקל הנתח).

למסעדת מקום של בשר

המקום הכי טוב לקנות בו ממתקים

ענק הממתקים ומתוק לי

בקצה הדרומי של השוק, ליד הכרמלית, נמצאות שתי חנויות ממתקים שכנות עם שמות כה גנריים שכנראה גם הבעלים לא זוכרים אותם: ענק הממתקים ומתוק לי. חוץ מערמות של גומי ושלל מוצרים שחשבנו שכבר לא מייצרים או שאין בכלל בארץ, תמצאו שם גם ממתקים מוכרים במחירי רצפה. שש יחידות ריסיס בעשרה ש"ח זה לא סתם זול, זו כבר סכנה לציבור.

דרום שוק הכרמל

הפריקסה הכי היסטרי

הטוניסאי של אלי ביפו כל יום הוא חגיגה

סבא של אלי לוי נמלט מטוניס לאיטליה, ומשם עלה לארץ ומכר כריכי פריקסה על גבי עגלת רוכלים בשוק של רמלה. העגלה הפכה לדוכן, שהפך למוקד עלייה לרגל וזכה לשבחי סלבריטאי הגסטרונומיה. לוי המשיך את עבודתה של דודתו כחלק משושלת הפריקסה המלכותית והתרחב לכדי שלושה סניפים, אחד מהם נפתח ממש לאחרונה ביפו. הוא מוכן לחשוף שלושה סודות מקצועיים: הראשון הוא ההכנה הביתית של הרטבים, שמתחילה בבחירת לימונים עבי קליפה לכבישה (הוא כובש טונה וחצי לימונים בכל פעם). הסוד השני הוא רוטב הפלפלים החריף שנמזג ראשון אל הלחמנייה ומבטיח טעמים חזקים בכל ביס. הסוד השלישי הוא הטריות, בעיקר של הלחמניות המטוגנות. "צריך להבין שאצל הטוניסאים פריקסה מטוגן היו אוכלים רק באירועים חגיגיים, ואצלנו כל יום הוא חגיגה", הוא מסביר מה עושה את המנה שלו כל כך אופטימית. ואכן, הרטבים המעולים, הביצים החמימות, הירקות הטריים והטונה מרכיבים מנה אוורירית ומשביעה בכריך אחד. 24 ש"ח לבגט או לפריקסה, קוסקוס בימי שלישי, ויש גם משלוחים המגיעים לכל היותר תוך חצי שעה.

לטוניסאי של אלי

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

חוויית האוכל הכי קרניבורית

שלישי במיט מרקט

בשלישי בצהריים הסמטה של המיט מרקט הופכת לפרלמנט הקרניבורים הגדול. זה היום שבו מקבלים את כל חלקי הפנים הטריים היישר מהשחיטה ומעלים על האש מוחות פרה שלמים, נתח קצבים, שקדים, עטינים, אשכים, כבד ולב פרה, או במילים אחרות: הכל. את הגרון שוטפים עם בירה וגראפה, והנפש מתמלאת כוח לקראת חציו השני של השבוע. כל מי שעובר באזור מוזמן להצטרף, רק לזכור שיש כאן עסק עם שתיינים רציניים ואוכלי כל, ומי שיגיד בטעות “איכס" על משהו עשוי למצוא את עצמו מהר מאוד על הפלאנצ'ה.

למיט מרקט

צילום: עינב ארליך
צילום: עינב ארליך