לאכול אותן: חמין בים ועוד חדשות אוכל חמות מהתנור

כל חדשות האוכל שצריך לדעת (ולאכול): המבורגר עם בונוס, ויסקי על הכנרת ובראנץ' חדש לסופ"ש. בקיצור - לו"ז צפוף

חמין במציצים. צילום: אפיק גבאי
חמין במציצים. צילום: אפיק גבאי
25 בינואר 2017

אין כאן רגע דל, הנה כל חדשות האוכל שאתם צריכים לדעת השבוע: תוספות חינם על ההמבורגר, חורף חם בטייגר לילי, קוקטיילים, בראנץ' מקליפורניה ואפילו חנות קפה. לגזור ולשמור.

סניף שלישי לנאם

מסעדת נאם תפתח במהלך החצי שנה הקרובה סניף שלישי שישים דגש על חווית אוכל רחוב תאילנדי. הסניף עשוי לקום בסמוך לחגיגות יום ההולדת השלישי למסעדה בצפון רחוב דיזנגוף ולחגיגות השנה לסניף המשלוחים הפועל בנמל ת"א. הלוקיישן שנבחר הוא פינת הרחובות קינג ג'ורג' וזמנהוף, שינגיש את נאם לתושבי לב העיר. הסניף החדש עוצב בהשראת מסעדות רחוב בבנגקוק ויעניק ללקוחות חוויה קולינרית שונה ממסעדת האם, מבחינת תפריט ואופן ההגשה בעסקיות צהריים ובארוחות הערב. ועוד חדשה משמחת, הסניף יאפשר להרחיב את שירות המשלוחים של המסעדה גם ליפו (כיום השירות ניתן רק בת"א ובאיזור הבורסה ברמת גן).

נאם, מזל טוב על הילד השלישי. צילום: מתן כץ
נאם, מזל טוב על הילד השלישי. צילום: מתן כץ

 

עוד חדשות אוכל:
יש מה לאכול: שוק רוטשילד אלנבי נפתח
המנות ששיגעו את העולם ועכשיו, הן גם בישראל
"ערבה": 4 מתכונים מהספר החדש של הדיי עפאים

שבוע תוספות חינם באגאדיר אמבסי

סניף נחלת בנימין, הראשון של רשת ההמבורגרים אגאדיר, חוגג 20 שנה. לכבוד המאורע הוא עובר שיפוץ וייסגר במשך שבוע, וכדי לא להשאיר את הלקוחות הנאמנים בלי מענה, הוחלט לצ'פר אותם בצורה אחרת. במשך שבוע השיפוצים תינתן בסניף אמבסי של הרשת הטבה שווה: כל התוספות על גבי ההמבורגר חינם, ללא הגבלה. זה הזמן להוציא את החלום הרטוב אל הפועל ולהשתגע עם כמה שיותר תוספות בקומבינציות הכי הזויות שאפשר. אנחנו כבר מתכננים על ביצת עין, ריבת בצל, בייקון, חלפניו כבוש ואננס צ'ילי. ההטבה תקפה בישיבה בלבד.

אגאדיר אמבסי

בול כזה אנחנו רוצים. המבורגר באגאדיר. צילום: תמוז רחמן
בול כזה אנחנו רוצים. המבורגר באגאדיר. צילום: תמוז רחמן

 

חורף חם במציצים

מסעדת חוף מציצים עוברת למתכונת חורף עם סגירה מקורה שקופה שממנה רואים את הים, ומנות חורפיות באווירת תבשילים מהבית. לתפריט מרקים משתנה שינוע בין מרק בצל, שעועית, מיניסטרונה ועוד (34 ש"ח) יתלוו ספיישל חריימה (59 ש"ח), קדירת בשר עם ירקות שורש (64 ש"ח), חמין (64 ש"ח) ועוד. להשלמת החוויה הושק תפריט משקאות חמים כמו סחלב חם, שוקולטה, סיידר חם עם יין, צ'אי לאטה ועוד. מכיוון ש"מציצים" היא חלק מקבוצת בלו בבעלות איש העסקים והמסעדן הראל בלו, טבעי שעל התפריט יהיה חתום השף של מסעדת "סיטארה". על האווירה אחראי איש חיי הלילה, רונן מיילי, הבעלים של "החתול והכלב".

מציצים

מציצים לחמין או חמין במציצים? צילום: אפיק גבאי
מציצים לחמין או חמין במציצים? צילום: אפיק גבאי

 

חגיגות הברנס סאפר במלון הסקוטי

כמדי שנה חוגגים המלון הסקוטי וגלנפידיך את הברנס סאפר – יום הולדתו של המשורר הלאומי רוברט ברנס, שבסקוטלנד הוא אושיה שמצדיקה חג מסורתי. יום ההולדת ה-257 של ברנס יצויין בישראל בחגיגה סקוטית אותנטית: טקס הבאת מנת ההאגיס העממית, נעיצת הסכין ומזיגת הוויסקי, גברים לבושי חצאיות סקוטיות מסורתיות ונגינת חמת חלילים של אורי מיילס. השחקן איתי טיראן יקרא משיריו של ברנס בתרגום לעברית והנציגים הסקוטים ייצמדו לשפת המקור. הפן הקולינארי צפוי לכלול ארוחת ערב עם מנות מהמטבח הסקוטי המסורתי והרבה וויסקי משובח. את הערב ינחה טל גל-כהן, מומחה בינלאומי ליין ושגריר תרבות היין הישראלית בעולם. החגיגות ילוו במזיגה ממגוון וויסקי Glenfiddich היוקרתי, בחסות חברת "הכרם". מחיר: 580 ש"ח לאדם. שהות בסופ"ש החל מ-1680 ש"ח לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר. יש לבצע הזמנות מראש. מספר המקומות מוגבל.

חמישי (26.1) 20:00, המלון הסקוטי טבריה, 6710710־04

תפריטים חדשים בטאטי

מסעדת בראסרי Tatti גבעתיים משיקה תפריט חדש שממשיך את הקו האיטלקי-ים תיכוני עם מנות כגון פיצה ורדה עם תרד קצוץ מאודה, זוקיני, עשבי תיבול, שקדים, גבינת מוצרלה ושמנת חמוצה (54 ש"ח), ארטישוק איטלקי מוקפץ בויניגרט כמהין (54 ש"ח), טורטליני תרד וריקוטה ברוטב יין לבן, שמנת וכרישה (62 ש"ח), כבד עוף ופטריות על מצע פולנטה טאטי (52 ש"ח) ועוד. טבעונים מוזמנים לחגוג עם סלט טבעוני של טופו רך מוקפץ, עלי בוקצ׳וי, פטריות, עגבניות שרי ובצל סגול (64 ש"ח). בביסטרו הניו יורקי Tatti Loft (יהוד) הושק גם כן תפריט חדש הכולל סלק דורבלו – סלט עם גבינה כחולה ודובדבני אמרנה (54 ש"ח), לביבות בצלים, כרישה וריקוטה על מצע שמנת חמוצה (46 ש"ח), פיצה מארינרה עם פילה דג ים, אנשובי, רוטב עגבניות, פלפל חריף ועלי ארוגולה (56 ש"ח)  ועוד.

טאטי גבעתיים | טאטי לופט יהוד

פיצה וורדה בטאטי. צילום: דניאל לילה
פיצה וורדה בטאטי. צילום: דניאל לילה

 

חורף בטייגר לילי

התאילנדית של השף יניר גרין מקבלת את העונה הקרה עם מנות ספיישל חורפיות חדשות: מרק גאנג פאט חריף חמוץ עם וונטון עוף, פפאיה ירוקה, רוטב דגים, חלב קוקוס, במבו שוט, כפיר ליים, למון גראס ועוד (42 ש"ח); ותבשיל קארי צהוב עם נתחי פרגית צלויים על הגריל, חציל, בוטנים, אפונה, במבו שוט, אטריות, אורז וכוסברה (62 ש"ח). את הארוחה משלים תפריט יין חדש ששם דגש על יינות אדומים שמתאימים לחורף כמו מסע ישראלי אדום 2015 של יקב ויתקין (29 ש"ח לכוס/ 116 ש"ח לבקבוק), קברנה סוביניון 2014 של יקב ברבדו (45 ש"ח לכוס/ 170 ש"ח לבקבוק) ועוד. היינות האדומים יצטרפו ליינות לבנים חצי יבשים שמשתלבים היטב עם החריפות התאילנדית, וליינות לבנים יבשים ומבעבעים שכבר קיימים בתפריט.

טייגר לילי  | טייגר לילי שרונה מרקט

מרק גאנג פאט. צילום: יניר גרין
מרק גאנג פאט. צילום: יניר גרין

 

קוקטיילים חורפיים בדאבל סטנדרט

בר הקוקטיילים הבועט "דאבל סטנדרט" הולך עם מה שמסתמן כטרנד האלכוהולי החם לחורף 2017 ומשיק תפריט חדש של קוקטיילים על בסיס ירקות. כיוון שאנחנו בעונת החורף, בחרו המיקסולוג יותם שילה וצוות הברמנים בירקות שורש והוסיפו תבלינים חמים ויינות מתובלים שיוצרים טוויסטים לקוקטיילים הקלאסיים. ברשימת הקוקטיילים החדשים אפשר למצוא את ה-Carrot Lasie – קוקטייל קרמי על בסיס גזר, ציפורן, קינמון, וניל וחלב קוקוס; Korean Toddy – קוקטייל תה אלכהולי על בסיס רום, יין שזיפים, ג׳ינסנג, תה ודבש; Boulvardier – קוקטייל קלאסי בחבית על בסיס וודפורד קמפרי, וורמוטים, קליפות תפוז סיני ופולי קקאו שבורים ו-East Jaffa  – קוקטייל על בסיס סילאן, אשכוליות אדומות, ליים, וודקה ותאנים. מחיר: 46 ש"ח לקוקטייל.

דאבל סטנדרט

אכן, לאסי גזר, דאבל סטדנרט. צילום: גאיה סעדון
אכן, לאסי גזר, דאבל סטדנרט. צילום: גאיה סעדון

 

מושיק רוט מתרחב ומתמתג

השף מושיק רוט מעמיק את האחיזה בישראל דרך סניף חדש של רשת "שמונה" בירושלים, סמוך לשוק מחנה יהודה. כמחווה למאורע, עבר לוגו הרשת מתיחת פנים ונוסף לו איור של רוט כפרזנטור בשלטי הסניפים ברחבי הארץ. רשת "שמונה" מתמחה באוכל כשר המתומחר בשמונה ש"ח למנה. לשמונת הסניפים הקיימים מתווספים סניפים בהקמה בראשון לציון, הרצליה, בת ים, אשקלון, קרית אתא, בית שמש ונתניה. בקרוב מאוד צפויה הרשת להשיק תפריט חדש ובו מנות נוספות במסגרת המחיר המוזל של שמונה שקלים.

שמונה, רחוב יפו 97 ירושלים

זהו את האיש שבתמונה. צילום: יחצ
זהו את האיש שבתמונה. צילום: יחצ

 

בראנץ' חדש בסנטה רוזה

מסעדת סנטה רוזה בנאות אפקה משיקה לראשונה בראנץ' סופ"ש דו-תכליתי: מלוח/מתוק ומושחת/בריא. התפריט ממשיך לשאוב השראה מהמטבח הקליפורני העשיר, שמוצאו בקהילות המהגרים ומאפייניו הבולטים הם טריות, עונתיות וחומרי גלם מחקלאות מקומית (מה שהוגדר לימים כ-Farm to Table). בפתיחת הארוחה מוגשת לשולחן סלסלת לחמים שנאפו במקום עם חמאה, פסטו ארטישוק וריבה מתוצרת בית. בין המנות אפשר למצוא ופל בלגי מלוח עם תפוחי אדמה אפויים ובייקון (69 ש"ח), אגז בנדיקט על בריוש מוס פורל מעושן ורוטב הולנדייז-יוגורט (68 ש"ח), Cobb Salad עם גבינת רוקפור, אבוקדו, בייקון, ביצה קשה וארטישוק (65 ש"ח), פנקייקס טבעוניים עם סלט פירות עונתי וסירופ מייפל (52 ש"ח) ועוד. עם המנות המלוחות יוגש סלט ירוק קטן עם פטריות, עגבניות שרי ופקאן סיני. לכל ארוחה נלווית שתיה קרה או חמה לבחירה.

סנטה רוזה, שישי 9:00־15:30 שבת 10:00־13:00

בראנץ קליפורניה סטייל, סנטה רוזה צילום: אפיק גבאי
בראנץ קליפורניה סטייל, סנטה רוזה צילום: אפיק גבאי

 

"ספורה" חנות קונספט חדשה לקפה

חנות הקפה "ספורה" מציעה עולם שלם של קפה איכותי ומוצרים נלווים במחירים אטרקטיביים לצד תפריט קפה עשיר לשתייה במקום או כטייק אוויי. הבעלים, הילה בלואר ורויטל סנדרוסי, הן כוח נשי עם ניסיון של 20 שנה וידע שנרכש מסיורי קפה, תערוכות והשתלמויות ברחבי העולם. לספורה הן מביאות את כל החידושים, הטרנדים והטעמים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר: ממקינטות ומכונות קפה, דרך פולי קפה איכותיים מעשרות בתי קלייה ותערובות ייחודיות, ועד מבחר עצום של קפסולות. הבשורה צרכנית חשובה גם כן: מחירים המגיעים עד לכדי 40 אחוז פחות מהמקובל בשוק. באזור הישיבה ניתן ליהנות מטעימות קפה ללא תשלום, לעיין בתפריט הקפה העשיר ולשתות כוס קפה איכותית על הבר או לדרך. למי שעדיין מחפש את דרכו וטעמיו, או שהיה רוצה רוצה לגוון, יוכל להיעזר בבריסטות הסופר מקצועיים של ספורה לכל סוגייה בעולמות הקפה, המכונות והאביזרים.

החשמונאים 105 תלאביב, ראשון-חמישי 09:30-19:00, שישי וערבי חג 09:00-14:00, 03-5737372(שירות לקוחות)

ספורה, חנות קפה חדשה בתל אביב. צילום:רויטל סנדוסי
ספורה, חנות קפה חדשה בתל אביב. צילום:רויטל סנדוסי