ש"ס נגד הסועדים התל אביביים: "בישראל השבעה אין מקום"

בקמפיין של מפלגת ש"ס רוכבים על מסעדות תל אביביות כמו פרונטו, מסה ובית תאילנדי על מנת לתקוף את "ישראל השבעה". השף דיוויד פרנקל: "אנחנו לא עושים שום דבר רע"

דיוויד פרנקל. צילום: איליה מלניקוב
דיוויד פרנקל. צילום: איליה מלניקוב
5 במרץ 2015

קמפיין התשדיר של ש"ס נעשה כנראה בזמן שיועץ הקמפיין היה רעב במיוחד. בתשדיר מתקשרים למספר מסעדות מהמשובחות ומהמוצלחות בתל אביב, שנראה שנבחרו בקפידה ידענית, (ביניהן פרונטו, הרברט סמואל, בית תאילנדי ומסה), ומבקשים מקום פנוי להערב. התשובה בכל המסעדות היא שאין מקום לפחות עד השעה עשר וחצי או בכלל לא הערב, ואז נשמע קולו של הקריין מרעים "בישראל השבעה אין מקום. בפריפריה תשעים אלף ילדים רעבים."

דיוויד פרנקל, השף של מסעדת פרונטו, מצא את התשדיר מקומם: "אין לי בעיה שידברו על הפערים הכלכליים בישראל, ועל כך שיש אנשים שיש להם כסף לאכול במסעדות בזמן שלאחרים אין כסף לקנות אוכל בסופר. הבעיה שלי היא שמגייסים את המסעדה שלי כחלק מקמפיין של מפלגה פוליטית, וזה לדעתי לא הוגן. אני גם לא מקבל את הניסיון להאיר אותנו בצורה שלילית כאילו אנחנו הרעים בסיפור הזה. אנחנו מעסיקים כארבעים עובדים, והענף כולו מייצר תעסוקה לעוד עשרות אלפים, ואנחנו משלמים מיסים, כך שבסופו של דבר אנחנו לא עושים שום דבר רע. היה לנו קיץ קשה, וטוב שעכשיו העסקים התאוששו. אם אנשים יפסיקו לאכול במסעדות לא יפתרו הבעיות בארץ".

האזינו לקטע: