לאור זעם התושבים: אוהל הגמילה בקריית שלום פורק

האוהל עמד בפארק החורשות ונועד להענקת הכוונה וסיוע למכורים. "להביא משתמשים מהתחנה המרכזית הישנה? באזור התחנה יש עשרות משתמשים ברחוב בכל רגע נתון, יש שם גינה גדולה - תעשו את זה שם"

למה לא בתחנה המרכזית? אוהל הגמילה בקריית שלום (צילום: שלומי יוסף)
למה לא בתחנה המרכזית? אוהל הגמילה בקריית שלום (צילום: שלומי יוסף)

המחאה עזרה: אוהל הגמילה שהקימה עיריית תל אביב בקריית שלום פורק. האוהל, שהציע הכוונה לגמילה וסיוע למכורים לסמים, הוקם על רקע תלונות שמתגברות בימים אלה לגבי חוסר טיפול של הרשויות בנרקומנים ודרי רחוב.

כבר זמן מה שתושבי דרום תל אביב מתלוננים על המצב המחמיר. בקבוצת הפייסבוק "דרום תל אביב בקריז" נשמעות טענות כי אנשי סל"ע מעבירים דרי רחוב מכורים לסמים מרחבי העיר לשכונות הדרום, ותושבים רבים זועמים על חוסר הטיפול במצב ועל תחושת חוסר הביטחון הנלווית לכך. אלא שהאוהל, שהוקם דווקא בקריית שלום הדרומית, במקום שבו בין היתר משחקים ילדים, הפתיע לרעה את תושבי האיזור.

אתמול (שלישי) התקיים מפגש תושבים בעניין. ליאור קינן, תושב השכונה שארגן את המפגש, לא מבין מדוע הקימו את האוהל בחצר האחורית שלהם, מקום שבו יש מעט משתמשים, ולא בתחנה המרכזית הישנה. "אמרו לנו שהאוהל נועד לפיקוח על נרקומנים ועל סחר בסמים אבל זה בולשיט – אף סוחר לא יעבור שם כדי שיתפסו אותו", הוא אומר. "חשבו שזה חלק מהמאבק בסחר אבל התברר שזה פשוט מרכז למתן מידע והכוונה לנרקומנים".

"יש באזור נרקומנים, יש אפילו זולה של אחד שרובץ שם קבוע, ולא מצליחים להזיז אותו. יש אוזלת יד מוחלטת. גם בקיבוץ גלויות 90, ליד האוהל, ידוע שיש הומלסים ומשתמשים, ומטפלים בזה עקום לגמרי. אז עכשיו להביא משתמשים מהתחנה המרכזית הישנה בניידות? באזור התחנה יש עשרות משתמשים ברחוב בכל רגע נתון, יש שם גינה גדולה – תעשו את זה שם".

אז מה לדעתך עומד מאחורי ההצבה של האוהל דווקא אצלכם?
"הרשויות רוצות לשדר לאנשים – 'התחלתם להרים את הראש עם הדרישות והטענות שלכם? אנחנו נעשה מה שאנחנו רוצים'. כמובן שיש גם חוסר מחשבה והיגיון".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "האוהל הוצב על ידי העירייה על מנת לתת מענה לצורך שעלה לסיוע סוציאלי לדרי רחוב ומכורים. מדובר באוהל קליטה המוגן מתנאי מזג האוויר והפועל במהלך שעות היום בלבד, בו ניתן לקבל שירותי ייעוץ והכוונה להפניה למרכזי גמילה לצד מזון חם וליווי שירותי הרווחה.

"בימים האחרונים מאז החל תגבור הטיפול בנושא הופנו 18 איש לגמילה, מספר יוצא דופן המעיד על הצלחתו. מאחר ומיקומו של האוהל בסמוך לשכונת מגורים הפריע לתושבי השכונה הוא פורק היום ויועבר לרחוב המסגר שאינו סמוך לבתי תושבים. האוהל ימשיך לשרת את האוכלוסיות הזקוקות לו לאורך בימי החורף, אולם לא ישמש ללינה מעבר לשעות הפעילות והעירייה תוודא זאת".