הכל טוב: 10 מנות סופרפוד שיעשו לכם חשק לאכול בריא

גלידת ספירולינה, קוקילידה מאצ'ה וסופרבולס עמוסות כל טוב: מזונות העל הפכו לאיט גירל של המטבח ומככבים בכמה מהמנות הכי סקסיות בעיר 

דייסת כוסמת וצ'יה, אקו בר. צילום: ternavskaya luba‏
דייסת כוסמת וצ'יה, אקו בר. צילום: ternavskaya luba‏
29 בינואר 2018

1. דייסת קינואה | אקו בר

תודו שבחורף מה שהכי מתחשק לכם זאת דייסה חמה. זו בדיוק אחת המנות שמציעים באקו בר בפלורנטין, ועוד בגרסה ממש בריאה: דייסת קינואה, כוסמת, צ'יה, פירות ואגוזי מלך (30 ש"ח).

אקו בר

עוד באותו נושא:

מתכוני על חלל: כך תבשלו עם סופרפוד

אהבה בימי כלורלה: מילון הסופרפוד השלם 

2. סופרבולס | סיטיזן קפה

מנות אופנתיות במיוחד שמכילות ריכוז גבוה של סופרפודס בקערה אחת. תמצאו כאלה למשל בקפה סיטיזן, כשהרכב הפירות יכול להשתנות קצת מטעמים עונתיים, לדוגמה – קערת פטל עם סופר פודס, זרעי צ'יה ויוגורט פרוביוטי. תמצאו פה גרגרים יער כהים, גוג'י ברי, קוקוס ומבחר אגוזים (32 ש"ח).

סיטיזן

סיטיזן. הכל בקערה. צילום: אבי כהן
סיטיזן. הכל בקערה. צילום: אבי כהן

3. משקה שבבי קקאו | משק ברזילי-  המעדנייה

המעדנייה החדשה של משק ברזילי בנווה צדק מתמחה במשקאות עתירי סופרפודס. למשל, משקה שבבי קקאו שמלבד שבבי קקאו מכיל גם אבקת קקאו Raw, אבקת חלבון סויה, וניל וחלב שקדים. אם לא די בזה תוכלו לבקש תגבורות של סופרפודס לשייק: ספירולינה, גוג'י ברי, כורכום, זרעי צ'יה, קוקוס וירוקים (28 ש"ח, 5 ש"ח לתוספת).

משק ברזילי – המעדנייה

4. קארי וכופתאות | מונאר

אוכל הודי הוא סוג של סופרפוד בפני עצמו בזכות תערובת תבלינים שכבר זכתה להכרה מדעית ביכולות האנטי סרטניות שלה. במונאר, החביבה עלינו במיוחד, תמצאו קארי של קשיו (סופרפוד) עם עגבניות. מחית הקארי מכילה שום וזנגוויל (שאתם יכולים לקרוא לו גם ג'ינג'ר), כרובית צלויה, סולת ואוטופאם – כופתה עשויה מאורז ועדשים 49 ש"ח).

מונאר

מונאר. סופרפוד בנוסח הודי. צילום: יח"צ
מונאר. סופרפוד בנוסח הודי. צילום: יח"צ

5. פודינג צ'יה | ג'וסה קולד פרס

בג'וסה מעתירים על הלקוחות סופרפוד בכל הזדמנות. כך גם בפודינג צ'יה הטבעוני עם חלב השקדים שנסחט במקום, זרעי הצ'יה, הקקאו ניבס והפירות הטריים החתוכים (22 ש"ח).

ג'וסה 

6. קוקילידה מאצ'ה | ק־פה האנוי

סופרפודס מגיעים מכל רחבי אסיה. לכן הגיוני למצוא אותם לא רק תחת מטרייה של מנה לחטובים/בריאותנים. למשל הקינוח הזה בק־פה האנוי – קוקילידה מאצ'ה שמורכב מעוגיות שוקולד צ'יפס, קרם מאצ'ה ורוטב וניל (39 ש"ח).

ק־פה האנוי

ק-פה האנוי. גם בריא וגם מושחת. צילום: נמרוד סונדרס
ק-פה האנוי. גם בריא וגם מושחת. צילום: נמרוד סונדרס

7. טאבולה כרובית | סופרפוד בוטיק

במעדנייה שמתמחה במנות סופרפודס מכינים ומוכרים טאבולה כרובית עם חסה, גזר, חציל אפוי, עשבי תיבול, שקדים, גרעיני דלעת, קרם מטבוחה, טחינה ומורינגה (עלי סופרפוד חדשים יחסית בשוק) בצד קרקר דיטוקס.

סופרפוד בוטיק

טאבולה כרובית, סופרפוד בוטיק. צילום: פזית עוז
טאבולה כרובית, סופרפוד בוטיק. צילום: פזית עוז

8. גלידת ספירולינה | בוזה

כאמור, סופרפודס הם בכל מקום, בייחוד אצת הספירולינה שמעניקה לכל חזות כחלחלה, זרחנית כמעט. לכן תמצאו גם גלידת ספירולינה בבוזה. הגלידה אינה מכילה הרבה אצה, אבל מספיק כדי שהאצה תעניק לה צבע ייחודי. הגלידה מכילה בנוסף גם שמנת, מסקרפונה, חלב וסוכרים (42/12 ש"ח).

בוזה

9. קציצות עדשים | דוסה בר

כל המנות בדוסה בר מורכבות מחומרי גלם בריאים במיוחד, והסופרפודס מעניקים להם פוש בריא עוד יותר, למשל קציצות עדשים שחורות מונבטות, בצל, עשבי תיבול, תרד, פטריות פורטבלו, קינואה וצ'יה (60 ש"ח ל-12 יחידות).

דוסה בר

קציצות עדשים בדוסה בר
קציצות עדשים בדוסה בר

10. גרנולה אסאי | אנסטסיה

אנסטסיה הוא אחד מבתי הקפה הכי בריאים בעיר, וההוכחה היא המראה המשכנע מאוד של הלקוחות שלו. בתפריט מבחר אפשרויות עצום של סופרפודס, כגון גרנולה אסאי עם מקפא בננות, אננס, תמר, מאקה, על חלב שקדים וגרנולה.

אנסטסיה