תפסו צ'ופסטיקס: 15 הסושיות הטובות ביותר בתל אביב

סושי מליגה לגמרי אחרת. יאקימונו רוטשילד (צילום: יחסי ציבור)
סושי מליגה לגמרי אחרת. יאקימונו רוטשילד (צילום: יחסי ציבור)

בא טוב בכל שעות היממה, משתנע היטב במשלוח - אבל הכי נחמד לאכול אותו במקום - והרכבת קומבינציה היא סוג של משחק. לרגל יום הסושי הבינלאומי אספנו עבורכם את המקומות הכי טובים בעיר. רק אל תשכחו לבקש מספיק ווסאבי

לפני שנים ספורות סושי עוד היה נחשב לפינוק חגיגי, אבל לא עוד. היום הוא פשוט מאכל מנחם כמעט כמו מרק עוף. הוא מגיע טוב במשלוח, אבל תמיד נחמד להזמין אותו על הבר בעודכם צופים באנשי המטבח מכינים לכם את המנות בלייב. לכבוד יום הסושי הבינלאומי, קבלו את הפייבוריטיות שלנו בגזרת הדגים הנאים.

אונמי

מחלוצות המטבח היפני בישראל עם שורשים שמגיעים עד לפני תחילת המילניום, אונמי עדיין רלוונטית ומהוקצעת. החוויה האותנטית מתחילה בכניסה בברכת היראשיימאסה קולנית ("ברוכים הבאים" ביפנית) ונמשכת ברולים על מגשי במבוק. לא משנה באיזו קומבינציה תבחרו, אל תשכחו להזמין אגדאשי טופו – מנת דגל מיתולוגית של קוביות טופו פריכות ברוטב חם.
אונמי

מאז ולתמיד, אונמי. צילום:בן יוסטר
מאז ולתמיד, אונמי. צילום:בן יוסטר

אוקינאווה

היפנית בשבזי ולבונטין עושה עבודה טובה בלי יותר מדי רעש. תפריט רולים מגוון, באנז, שיפודי יאקיטורי, מרקים, טמפורה ומנות עיקריות מייצרים יחד אופציית ארוחה טעימה ולא מפונפנת, בדיוק מה שצריך כשמתחשק משהו יפני באמצע החיים. סניף לבונטין חביב עלינו במיוחד בגלל בראנץ' יפני טעים וכיפי ושפע מנות צמחוניות וטבעוניות.
אוקינאווה

אוקינאווה (צילום: אמיר מנחם)
אוקינאווה (צילום: אמיר מנחם)

זה סושי

כשבני הזוג ענבר ואיב חזרו לארץ אחרי שנה ביפן והתחילו להכין ולמכור סושי, הם לא תיארו לעצמם שמה שהתחיל כעסק קטן במטבח הביתי יגדל לשני סניפים, ראשי ומשופץ במתחם בזל ודוכן בשרונה מרקט. סוד ההצלחה טמון באווירה קלילה וכיפית ובקונספט שפונה לקהל צעיר שאוהב סושי אך פחות מחבב את הטקסיות שכרוכה בו. התפריט צבעוני, עשיר ומגוון כך שכל אחד יכול למצוא בו רול לטעמו, והתמחור סביר בכל קנה מידה. יותר מזה באמת שאי אפשר לבקש.
זה סושי
להזמנת שולחן בזה סושי

זה סושי. צילום: בועז לביא

זה סושי. צילום: בועז לביא

יאקימונו

המוסד שמזוהה עם המטבח היפני בכלל וסושי הפך במהלך הזמן לנגיש יותר, מבלי לאבד ולו שמץ מהאווירה הקיסרית האופפת אותו. רולים מטוגנים ועוד שיגועים שזרים לרוח היפנית המסורתית אינם חוצים את סף הדלת. תחת זאת תמצאו במסעדה הוותיקה (27 שנים זה לא צחוק) אוסף קלאסיקות מעודנות המוגשות בצלחות קרמיקה מרהיבות. לרגל החזרה לשגרה התחדשה יאקימונו הילטון הכשרה בתפריט עסקי משתלם במיוחד (מרק, מנת פתיחה, עיקרית + תוספת, קפה ושעתיים חניה חינם ב־99 ש"ח) ומרפסת שביפן אפשר רק לחלום עליה. למסעדה ברוטשילד נוספה מעדנייה יפנית שמציעה תפריט חגיגי עד הבית ומוצרי מזווה כגון רוטב סויה ומיסו מסוגים שונים, אורז נישיקי, שמנים, אטריות סומן, סובה ואודון ועוד.
יאקימונו
ל
הזמנת שולחן ביאקימונו הילטון הכשרה

Nigiri Special ביאקימונו. צילום: מיטל סלומון

Nigiri Special ביאקימונו. צילום: מיטל סלומון

מן טן טן

תפריט סושי הוא מתוצאות הלוואי המבורכות של מעבר המסעדה היפנית לנחלת בנימין, יחד עם התור שקצת התקצר. רולים אלגנטיים, צ'יארשי סושי מפורק וניגירי מדגים שעד לא מזמן שחו בים הם מנות דגל לא פחות מאשר הראמן הכי טעים בעיר.
מן טן טן

יותר יפני מיפני (צילום: אנטולי מיכאלו)
יותר יפני מיפני (צילום: אנטולי מיכאלו)

ניני האצ'י

היפנית הוותיקה בבן יהודה כשרה אמנם, אך זה לא מונע מלקוחות אוכלי כל להתייצב ולרדת על רולים שמנמנים, קופסאות בנטו, מנות ללא גלוטן ועוד. לנשים בהיריון שנושכות שפתיים עד הלידה מיועד פס הכנה נפרד, שמייצר רולים וניגירי מירקות ודגים אפויים.
ניני האצ'י
להזמנת שולחן בניני האצ'י

ניני האצי. צילום: דניאל לילה

ניני האצ'י (צילום: דניאל לילה)

סושי-בר בזל

המסעדה היפנית מהוותיקות בעיר החלה את דרכה כמקום קטן ברחוב בזל והשתדרגה ברחוב פרישמן, בחלל מרווח עם מרפסת קדמית וחצר אחורית סימפטית. התפריט משלב ישן וחדש, למשל טאקה מאקי (רול טונה אדומה) ופוטו מאקי לצד מנהטן אינסייד אאוט עם גבינת שמנת וסלמון מעושן. בתקופת הקורונה מערך המשלוחים תפס תאוצה וכעת הוא משויף ומתוקתק מתמיד.
פרישמן 20 תל אביב, 077-2313320

סושי בר בזל. צילום: שרית גופן
סושי בר בזל. צילום: שרית גופן

סיטארה

את תפריט הסושי בסיטארה שווה להכיר גם אם פחות מתחברים לאווירת העושר במתחם סי אנד סאן הנוצץ. גונקאן ספיישל טארה (כדור אורז עטוף בטונה אדומה עם טוביקו וביצת שליו), הוסומאקי עטוף באצה, קונוס וניגירי מלווים בכוס יין על מרפסת מול הים מרכיבים סיטואציה שעד לא מזמן בתקופת הסגר נראתה כמו חלום.
סיטארה
להזמנת שולחן בסיטארה

סיטארה. צילום: גליה אבירם
סיטארה. צילום: גליה אבירם

סלאס

המסעדה של השף אור גינסברג אינה מוגדרת כיפנית במלוא מובן המילה אך בחרנו לצרף אותה לרשימה בגלל הדגים. כדייג בעבר ששליטתו בנושא תרמה לזכייה בעונה השנייה של משחקי השף, גינסברג נמצא במרדף מתמיד אחר הדגים הטריים ביותר. בעונת הטונה האדומה שמתרחשת בדיוק עכשיו הוא סטוריז של דגי ענק, שאחר כך מגיעים למסעדה לאירועי פילוט וטעימות חינמיים (שווה לעקוב). הסושי כאמור אינו מסורתי אך הוא צבעוני, אסתטי והכי טרי שיש.
רבי תנחום 6 יפו, 03-9653565

קומבינציה ב־SELAS (צילום: טומי סושי)
קומבינציה ב־SELAS (צילום: טומי סושי)

פו סושי

הסושייה הקטנה והמגניבה מירמיהו שגדלה ועברה לדיזינגוף היא ההפך המוחלט ממסעדה יפנית רצינית ומעונבת. הסושי צבעוני בהתאם – סנדוויץ' סושי, רולים מטוגנים ושמות כמו אאוט אוף קונטרול, קרייזי רול וסמוראי רול מעלים חיוך על השפתיים ושוברים את המסורת. בימים אלה עובד צוות ההנהלה על הקמת studio, מקום שמחבר בין בוקר ללילה ובין סושי קלאסי למנות מודרניות. אנו עוקבים ונדווח בהקדם.
דיזינגוף 302 תל אביב, 03-6051000

פו סושי. צילום: אסף רונן
פו סושי. צילום: אסף רונן

גרין רול סושי

גרין רול סושי היא הסושייה הטבעונית הראשונה שהוכיחה לנו שסושי לא מצריך דגים ושאר מינים כדי להיות ממש מצוין. יש כאן מגוון קומבינציות, סנדוויץ׳ סושי עשיר, ניגירי וגם שלל סלטים בניחוח אסיאתי מדויק ורענן. יתרון נוסף בסושי טבעוני הוא לכל ההריוניות באשר הן שיכולות לזלול כאוות נפשן מבלי לחשוש לשיירי דג נא על הפס. הידד. 
מונטיפיורי 40, 03-524-5732

גרין רול. צילום: יואב בן דב
גרין רול. צילום: יואב בן דב

פקין

בפקין בחרו ביום הסושי הבינלאומי להשקת תפריט סושי חדש. המסעדה בשיכון צהלה קיימת כבר 40 שנה ומזוהה עם המטבח הסיני שכבש את הארץ בשנות ה־80. במהלך השנים היא השתדרגה, כבשה מטבחים נוספים ולמדה טריקים חדשים. כעת מגיע תורם של מאקי ואינסייד־אאוט, סשימי וקומבינציות שמרכיבים פאזל צבעוני, מגוון וטעים מאוד. המחיר מותאם לתקופה כי למי יש כסף לבזבז עכשיו: רול ב־26 ש"ח בממוצע והקומבינציה הגדולה ביותר ב־124 ש"ח. יופי של פיצוח, וגם במשלוחים.
פקין
להזמנת שולחן בפקין

סושי חדש בפקין (צילום: דרור עינב)
סושי חדש בפקין (צילום: דרור עינב)

קיטו קאטו

מסעדת הקז'ואל של השף התמקמה סמוך לדיזינגוף סנטר מתוך כוונה לקרוץ לקהל צעיר. רולים קלאסיים ומודרניים טעימים, גרפיקה בוורוד, חצר חמודה ותפריט שמותאם לחיך הישראלי מייצרים ספוט תוסס ושמח שנמצא בחיוג המהיר של חובבי אסייתי בעיר.
קיטו קאטו
להזמנת שולחן בקיטו קאטו 

קיטו קאטו (צילום: דרור עינב)
קיטו קאטו (צילום: דרור עינב)

FRAME

עוד לפני הקורונה עשתה המסעדה האסייתית בצפון העיר מהלך לשדרוג אגף הסושי: סושי בר ייעודי הוקם לטובת מי שאוהבים לצפות בתהליך העבודה, וצוות מיומן החל לגלגל רולים מתוך שאיפה להגיש ללקוחות מנות שמתחרות בסושיות מהאיי ליסט. הרחבת תפריט הסושי משלימה היצע אסייתי מגוון במקום שמתאים לכל הזדמנות – מדייט ראשון בלי לקרוע את הכיס ועד ארוחת חברים או משפחה מורחבת.
ראול ולנברג 2 רמת החייל תל אביב, 03-6498080

סושי משודרג (צילום: אנטולי מיכאלו)
סושי משודרג (צילום: אנטולי מיכאלו)

TYO

המעבר ממונטיפיורי לשבזי הפך את הבר־מסעדה היפני לעוד יותר נוצץ, אם זה בכלל אפשרי. סלבס מעולמות הספורט, הבידור והתקשורת מקפידים להעלות סטוריז מהחלל המעוצב מעל קומבינציות מדוגמות וקוקטיילים מפונפנים. אם הבלינג גדול עליכם שימו לב למשלוחים, שמגיעים באריזות ממותגות מהיפות שראינו.
TYO
להזמנת שולחן בTYO

משלוח סושי TYO (צילום: אפיק גבאי)
משלוח סושי TYO (צילום: אפיק גבאי)