שי לחג: ספרי בישול חדשים להתפנק עליהם בחג 

ממש לקראת הפסח תמצאו על המדפים ספרי בישול חדשים שתוכלו לקבל מהם השראה ולהתפנק עליהם בחג. ביננו, גם אם לא תכינו מהם עיקרית לליל הסדר, אנחנו נסלח

אין כמו ספר בישול לחג
אין כמו ספר בישול לחג
21 במרץ 2018

יא אמנא | מטבח תוניסאי משפחתי

הוצאת לאנצ' בוקס מתמחה בספרי בישול שנותנים הצצה אל תרבות שלמה ולא עוצרים רק במטבח. במקרה של יא אמנא תמצאו בספר לא רק את הסיפור הקולינרי של האוכל התוניסאי אלא גם חיבור מרגש להעצמה נשית. האם שושנה כהן־לברן ושש בנותיה כותבות את הספר יחד ומעטרות אותו בצילומים דהויים מעברן. המטבח התוניסאי נחשב לאחד המשובחים ועזי הטעם שבמטבחים, אך רק בשנים האחרונות הוא זוכה לחשיפה מתכונאית ראויה. ביא אמנא הטון האישי והמשפחתי סוחף.
מה תבשלו: חריימה דגים, פשטידת מעקוד, רטבי הריסה, טרשי ומשוויה, קציצות בנטאז', כריך פריקסה, קוסקוס דגים, וכמובן – אם תהיו די סבלניים – גם פקיילה.

יא אמנא – מג'רבה לכאן מטבח תוניסאי משפחתי | שושנה כהן־לברן. הוצאת לאנצ' בוקס, 248 עמ', 149 ש"ח

יא- אמנא, מג'רבה לכאן מטבח תוניסאי משפחתי
יא- אמנא, מג'רבה לכאן מטבח תוניסאי משפחתי

עוד כתבות מעניינות:
קבלו הצצה לספר הטבעוני הראשון של אורי שביט
המתוקים הטבעוניים שיסגרו לכם את הפינה המתוקה בחג
ברור שהייתם צריכים: מתנות קולינריות שוות לכבוד הפסח

לייזה פאנלים | פונקציונלית יעילה לעילא

לייזה פאנלים הוא הספר הכי נגנב במערכת Time Out. בכל פעם שהוא נשלח למערכת האוכל הוא נשאב בדרך. ההסבר לתאווה הזאת יכול להיות שלייזה פאנלים, האלטר אגו של חגית בלייה, היא מלכת מטבח השטיקים. המתכונים שלה כוללים תמיד רעיון פשוט וקל להכנה שהתוצאות שלו, שנבחנו על המבקרים הקשוחים ביותר – בני ביתה – מעולות. הצילומים של המנות הפשוטות האלה גורמים לרייר באופן מביש. המוטו של הגברת מהפאנלים הוא שהמטבח חייב להיות קל קל קל כי החיים מספיק מסובכים.
מה תבשלו: מגוון מרהיב של סלטים שיכולים לתפקד כארוחה, וכן כל מה שאפשר לעשות לירקות כדי שיענגו אתכם.  יש גם קצת פסטות, תבשילי אורז, מנות מעוף, קציצות בדגש צמחוני ועוגות, שאם תביאו כאלה לעבודה, הקולגות יתחילו להעריץ אתכם, ועוד לא דיברנו על המלבי שלה.

לייזה פאנלים – יומן מטבח קטן של עקרת בית גדולה. הוצאת מודן, 195 עמ', 98 ש"ח

לייזה פאנלים מספר 2, על המדף. צילום: צילום: דניאל לילה
לייזה פאנלים מספר 2, על המדף. צילום: צילום: דניאל לילה

לאכול באמת | מטבח אמריקאי ביתי

אפרת פטל, מאמנת תזונה מהמכון לתזונה אינטגרטיבית בניו יורק, עלתה על רעיון מבריק: לקחת את המטבח האמריקאי הקלאסי והטראשי, על להיטי הג'אנק פוד שלו ולאזרח אותו במטבח הישראלי הביתי המשתדל להיות בריא. פטל מציעה כמעט לכל המנות האמריקאיות גרסאות שהן גם צמחוניות וגם בשריות וללא מזון מעובד, רק מחומרי גלם טריים. לכל אלה היא הוסיפה כמה מנות ג'אנק ישראליות מנצחות כמו בורקס ויצרה ספר מהודק אחד שיכול לענות על חשקים פליליים לבריאותנים ועל שאיפות לחיים בריאים בו זמנית.
מה תבשלו: באפלו ווינגס, מק אנד צ'יז, שיקאגו פיצה פאי, פסטרמה, סלופי ג'ו, קנטקי פרייד צ'יקן, המבורגר ולקינוח: מתוקים אמריקאים מהוללים כמו מאפינס ואוריאו'ס.

לאכול באמת – מסע קולינרי באמריקה | אפרת פטל. הוצאת סגול, 171 עמ', 98 ש"ח

מסע קולינרי באמריקה. צילום: אנטולי מיכאלו
מסע קולינרי באמריקה. צילום: אנטולי מיכאלו

כרמים – סיפור אהבה | מטבח אזורי־רומנטי

פודי'ז אמיתיים יודעים שהשאלה היא לא איזה יין יתאים לאנטריקוט (התשובה כבר נמצאת בגוגל) אלא איזה יין מתאים לטחינה ולמרק עדשים. מבחינה זאת ספר הבישול שהוציאו במלון הבוטיק כרמים הוא אוצר בלום. הספר, העשוי כאלבום צילומים מרהיב, מכיל מתכונים של מנות המוגשות במלון ועשויות חומרי גלם מקומיים, טריים ומתוך התייחסות לסביבה, לאקלים ולתרבות הקולינרית האזורית. למרות הקושי לתרגם מטבח מקצועי עילי לאפשרות מימוש במטבח הביתי, הרבה מהמתכונים ישימים ואפילו פשוטים. שילוב זני ענבים שונים במנות מוכיח את נאמנות החיבור לתמה המרכזית של כרמים, ומובן שהמלצות היינן איזה יין לצרף למנות הוא פיצוח של ממש.
מה תבשלו: מבחר סלטים, מרקים (קרים וחמים), תבשילי קדרה, מנות עם ענבים ויין ועוד.

כרמים – סיפור אהבה. הוצאת מלון כרמים, 328 עמ', 159 ש"ח

כרמים סיפור אהבה, בהוצאת מלון כרמים, עכשיו בחנויות.
כרמים סיפור אהבה, בהוצאת מלון כרמים, עכשיו בחנויות.