גיימינג און: המדריך המלא לבחירת קונסולת משחקים

בואו לשחק. (צילום: Shutterstock)
בואו לשחק. (צילום: Shutterstock)

תחום הגיימינג הצומח תמידית מחייב שחקנים מנוסים וחדשים כאחד להישאר עם האצבע על הדופק כדי לקנות את הקונסולה המתאימה לכם ביותר. בלי תוספות מיותרות, בלי ביצועים מוגזמים ובלי שזה יהפוך לרהיט יקר מדי - הנה המדריך המלא לקניית קונסולות משחק ב-2022

24 במרץ 2022

2022 היתה שנה גדולה בעולם הגיימינג. קיבלנו פלייסטיישן, אקסבוקס ואפילו סוויץ' חדש, כשלצידן הצטרפה גם שחקנית חדשה במגרש – Steam Deck, הקונסולה השנייה של חברת Valve. מכיוון שקונסולות זו לא הוצאה זולה, זה קריטי לבחור את הקונסולה הנכונה עבורכם, אחרת אתם עלולים להיתקע עם מוצר שהוא יותר רהיט מקונסולת גיימינג. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן – לעשות עבורכם קצת סדר בעולם הקונסולות.

המשפחתית: Nintendo Switch OLED

קונסולת הדגל של נינטנדו בדגם חדש ומשופר הכולל מסך גדול יותר, ביצועים טובים יותר ותוספת האופציה לחבר את הקונסולה לאינטרנט באופן חוטי. זו בעצם קונסולה ביתית וקונסולה ניידת כאחד, מכיוון שניתן לשלוף את המסך מהקונסולה, לחבר את השלטים משני הצדדים ולשחק גם מחוץ לבית עם ביצועים מרשימים שלא מביישים את הפירמה. אם בעבר נמנעתם מקניית קונסולה של נינטנדו בגלל מלאי מוגבל של משחקים, אל דאגה – כיום חלק גדול מהמשחקים שמיועדים לשאר הקונסולות יוצאים גם לסוויץ', לצד הכותרים האקסקלוסיביים של נינטנדו כמו פוקימון, סופר מריו ורבים אחרים. 

למי זה מתאים? לא סתם קראנו לה "המשפחתית". הקונסולה הזו מתאימה לכל אחד מבני המשפחה, ילדים ומבוגרים כאחד, כולם יהנו מההיצע הענק שיש לנינטנדו על קונסולת הסוויץ' שלה. עם משחקים כמו "Legend of Zelda: Breath of The Wild", שזכה לשבחים רבים ממבקרים ומעריצים, ה-Nintendo Switch OLED היא מתחרה מרשימה ביותר בשוק הקונסולות הרחב של היום. מעבר לכך, זו הקונסולה שמתאימה לכל מי שרוצה לקנות אחת במחיר סביר, מבלי שיצטרך למכור כליה.
מחיר: 1439-1810 ש"ח

העוצמתית: Xbox Series X|S

צמד הקונסולות של מייקרוסופט משנת 2020 הן הקונסולות הביתיות העוצמתיות כיום בשוק. בקונסולה הקודמת מייקרוסופט עוד ניסו להפוך את ה-Xbox One למערכת בידור, אך השיווק דאז, שהדגיש את הפן הבידורי וכשל, חייב את מייקרוסופט לשנות כיוון. הדגש החדש הוא על ביצועים, ואין ספק שהקונסולה הזו אכן תספק אתכם מהאספקט הזה, לצד משחקים אקסקלוסיביים למחשב האישי ול-Xbox וזיכרון מרשים של 1TB. אם זה לא מספיק, אם עוד שרדו אצלכם משחקים ל-Xbox One תוכלו לשחק בכולם ללא הגבלה ובחינם על ה-Xbox seriex X|S החדש שלכם.

למי מתאים? למי שמחפש ביצועים ברמה גבוהה על הקונסולה שלו. מעבר לכך, צריך גם לקחת בחשבון את הרכישות שמייקרוסופט ביצעה בשנים האחרונות – החברה קנתה לא מעט מפתחות משחקים דוגמת Activision Blizzard, Ninja Theory, Obsidian וכמובן Bethesda – אז סביר להניח שבעתיד נראה מגוון הרבה יותר רחב של משחקים אקסקלוסיביים ל-Xbox.
מחיר: הגרסה החזקה ביותר, Xbox Series X, תעלה לכם בין 2060 ל-2550 ש"ח. את הגרסה הצנועה יותר וכנראה גם המשתלמת יותר תוכלו לקנות ב-1060-1600 ש"ח. 

המבוקשת: Sony PlayStation 5

את הקונסולה הבאה כמעט ואין צורך להציג ולמען האמת, גם כמעט ואין יכולת להשיג. ה-PS5 נחטפה מהמדפים ברגע שיצאה. היא מציגה ביצועים מרשימים ואיכות תמונה של עד 8K, שני דגמים (האחד עם כונן בלו-ריי והשני דיגיטלי לחלוטין) ומשחקים אקסקלוסיביים פופולריים כמו "Horizon Forbidden West" שיצא לפני רגע או "God of War: Ragnarok" ו-"Marvel's Spider-Man 2" שצפויים לצאת אוטוטו. מבחינת ביצועים, רק חדי עין יבחינו בהבדלים בין ה-PS5 ל-Xbox, אך לפלייסטיישן ישנו שלט בעיצוב חדש ונוח לחוויית משחק מושלמת. נדמה כי סוני שמה את כל האסימונים על הקונסולה החדשה, ובקרוב מאד ייצא גם דגם חדש של משקפי המציאות המדומה של סוני -PSVR 2.

למי מתאים? למי שמעדיף את התוכן האקסלוסיבי שסוני מציעים ללקוחותיה לצד חוויית משחק חלקה ועוצמתית.
מחיר: המחיר של הקונסולה עם כונן הבלו-ריי נע בין 2,750 ש"ח ל-4,500 בעוד הקונסולה הדיגיטלית תעלה בין 2,600 ש"ח ל-3,500. 

מחשב הגיימינג הנייד: Steam Deck

לאחר שב-2015 חברת Valve ניסתה את מזלה בשוק הקונסולות עם ה-Steam Machine, שלא ממש הצליחה להמריא, היא מנסה בשנית. בדומה לקונסולה הקודמת, ל-Steam Deck יש מפרט של מחשב עם מאפיינים של קונסולה, והפעם היא גם ניידת. התוצאה? מחשב גיימינג נייד שיכול להריץ את כל ספריית המשחקים שלכם משירות המשחקים של Steam. החברה שיתפה פעולה עם AMD כדי לייצר מחשב קטן ועצמתי שינוח בכף היד שלכם. בתוך הקונסולה יש מעבד AMD Zen 2 וכרטיס מסך 8 RDNA 2 CUs, שניהם יחדיו מספקים חוויה גרפית עוצמתית שמצליחה להשתוות לקונסולות הדור הבא. הביקורות על הקונסולה מעורבות ובעיקר מלינות על כך שלא כל המשחקים עובדים באופן חלק, אם בכלל, ולמרות שהקונסולה עוד לא זמינה בארץ, ניתן להזמין אותה באתר של Steam, עם מקדמה. 

למי זה מתאים? לשחקני PC ותיקים שלא רוצים להפסיק את המשחק כשהם יוצאים מהבית, לאנשים שעובדים הרבה מחוץ לבית ולאנשים שנמצאים על טיסות וצריכים להעביר את הזמן עם המשחק האהוב עליהם.
מחיר: המחיר הנמוך ביותר לקונסולה הוא 400$ עבור קונסולה עם זיכרון של 64GB. מדובר למעשה במעט מקום, וסביר להניח שתאלצו להיעזר בכרטיס זיכרון, אך ניתן לרכוש את הקונסולה עם זיכרון של 256GB במחיר של 530$, או 512GB ב-650$. 

הותיקה: PC

ובכל זאת אי אפשר שלא לציין את האופציה הכמעט מובנת מאליו, המחשב האישי. נכון, לא מדובר בקונסולה, אלא במכונה מפלצתית בהתאמה אישית כשהכל תלוי בכמה אתם מוכנים להשקיע בשביל חוויית המשחק שלכם. מחשב גיימינג טוב מתחיל מכמה אלפי שקלים, ועשוי להגיע גם לעשרות אלפים, אבל בסופו של דבר מדובר בחוויה מותאמת אישית מבחינת ביצועים. צריך לקחת בחשבון שלא מדובר בהוצאה חד פעמית, אלא באחת מתמשכת, מאחר והחומרה כל הזמן משתדרגת ולכן יש לעדכן את המחשב, אך יש מי שיטען שמדובר באותה השקעה שתאלצו להוציא על לקנות את הקונסולה החדשה ביותר.

למי מתאים? לשחקנים שמוכנים להשקיע סכום בלתי מבוטל בכדי להתאים לעצמם את חוויית המשחק, ולמי שלא מתפשר על ביצועים.