עד שיהיו הופעות

יצרנו לכם את פלייליסט האינדי המושלם לתחילת 2021

סלסט. מתוך האלבום
סלסט. מתוך האלבום

צ'אט פייקר מצטנע, וויזר כנראה שלעולם לא יפסיקו להוציא אלבומים, אבל הכי חשוב - אספנו לכם מלא מוזיקה חדשה מאמנים שאולי אתם מכירים - ואולי לא. אורון לוי עושה מעט סדר בפלייליסט ומזמין אתכם לתת אוזן, וזה כדאי מאוד

11 בפברואר 2021

2020 אולי תיזכר כשנה הכי מסויטת בכמה העשורים האחרונים (סבירות למעלה מגבוהה שכולנו עוד נתגעגע אליה ודה בסט איז יט טו קאם, מה שנקרא), אבל כמויות המוזיקה המעולה שיצאו במהלכה בגלל שכולם נתקעו בבית והחליטו למנף את פרצי היצירתיות והזמן הפנוי (מה זה זמן?), היו כמעט בלתי נגמרות. בהיעדר הופעות ללכת אליהן, לפחות עד ששאול מזרחי יחליט על דעת עצמו לפתוח שוב את דלתות הבארבי כפי שאיים, אפשר להתנחם בהמשך ישיר של המגמה המוזיקלית מהשנה שעברה ולפנטז על היום שבו גם אשכרה נוכל לחוות חלק ממנה בלייב. אחרי הכל, חבילת ה-VIP שהזמנתם לפרימוורה כבר התכסתה בפרווה ירקרקה של עובש ציני בתיבת המיילים המסומנים שלכם.

הנה כמה היילייטס אקלקטיים מעולמות האינדי והאלטרנטיב שיצאו מתחילת השנה ואסור לכם בשום פנים ואופן לפספס. אל חשש, יש גם פלייליסט מדושן בסוף שיארוז עבורכם הכל (ועוד קצת) יפה-יפה.

Hayley Williams // My Limb


אם מישהו היה מספר לי בדיוק לפני שנה שנכון להיום כבר אהיה מאוהב עד מעל הראש בסולנית להקת פאראמור, היילי וויליאמס, הייתי משוכנע שהוא בדיוק שב מה"ווהאן" הזו שכולם פתאום מדברים עליה ואולי כדאי שישמור על שני מטרים. פרויקט הסולו שלה הפציע בתחילת 2020 עם הסינגל "Simmer" שלא נשמע בהכרח כמו משהו אחר מהרזומה שלה כילדת פאנק, ותפס את הלב שלי עושה גורו גורו כבר עם ההתנשפויות בשניות הפתיחה. משם לפתע יצא סינגל יפהפה נוסף ("Leave it Alone") שכבר מרגיש כמו איזה ביסייד גנוז מ-"A Moon Shaped Pool" של רדיוהד, ונשבתי סופית. בדיעבד יתברר שאד או'בריאן מרדיוהד ייעץ לה מוזיקלית, הכל התחבר בראש והיצירה השלמה הייתה לאחד הריליסים המרעננים של השנה שעברה. פאסט פורוורד לתחילת החודש, והיילי וויליאמס משחררת אלבום נוסף בהפתעה גמורה. אם נסיון הבכורה שלה היה בוגר ומרגש אבל חצי אפוי בחלקיו, אז "FLOWERS for VASES / descansos" הוא כבר אלבום שלם הרבה יותר. בהתאם לאלבום שהוקלט כולו בבית בזמן המגפה, הוא מתון אפילו יותר מאחיו הגדול וחושף כל עצב וכל נים אצל וויליאמס. תקראו לזה אימו 2.0 (או כרטיס אד"י לרגשות).

היילי וילימאס (צילום: gettyimages)
היילי וילימאס (צילום: gettyimages)

USERx // Headsick (feat. Manchester Orchestra)


אגב עצבים חשופים, אחרי שעשה קסמים כשהפיק את אחד האלבומים היפהפיים של השנה שעברה עבור פאריס ג'קסון (הבת של, עברה דבר או שניים בחייה) – אנדי האל ומנצ'סטר אורקסטרה המופלאים שלו חוברים לצמד החדש יוזר (יש לבטא ללא ה-x, מסתבר) המורכב מהזמר מאט מייסון והמפיק רוזוול, באחד הקטעים הכי מעולים שיצאו מתחילת השנה. אם זה איכשהו לא מצליח לגעת בכם בשניות הראשונות, חכו לפחות לקטרזיס האפי בסיום שמפוצץ את הלב.

Weezer // Playing My Piano


לפי החישובים המבוססים שלי וויזר פעילים כבר 850 שנה בקירוב, אבל לא מראים סימני האטת קצב. אלבומם החדש וה-14 במספר, "OK Human", הוא מסוג האלבומים שיגרמו לכם לרצות לחזור ולשמוע שוב וויזר לראשונה מאז ימי התיכון (אם הפסקתם בכל אופן, כמוני). במידה רבה, ועל אף מקבץ השיטס אנד גיגלס הקבועים, הוא לא קרוב להישמע כמו אלבום קלאסי של וויזר, אלא יותר מרגיש כמו למדוד חליפה מעונבת מחייט כשהחלק התחתון של הגוף נותר בשורטס דיקי'ס וסניקרס של וואנס. בין היתר הוא גם מכיל פנינים כמו זה בדיוק. שיר אהבה של הסולן ריברס קומו לפסנתר שלו בימי קורונה. איזה איש.

ממבר וויזר? (קדריט צילום: Rich Fury/Getty Images)
ממבר וויזר? (קדריט צילום: Rich Fury/Getty Images)

Wax Tailor // Fear of a Blind Planet


ואם כבר בחייטים עסקינן, המפיק הצרפתי ווקס טיילור פעיל כבר כמעט שני עשורים, אבל אם טרם הכרתם, אז דמיינו את הלאב צ'יילד של דיג'יי שאדו ו-RJD2, שמגיע תפור קומפלט עם סקראצ'ים, ביטים מטונפים ושפע סימפולים. אלבומו השישי "The Shadow of Their Suns" שיצא בינואר ומארח בין היתר את מארק לנאגן (יש גם קליפ מרהיב) ודל דה פאנקי הומוסאפיין(!!!), נפתח בבעיטה לפרצוף עם תצוגת התכלית הזו שאמורה לתת לכם אינדיקציה מיידית לגבי ההמשך. ספוילר – זה פגז.

Julien Baker // Favor

כולם מדברים על פיבי ברידג'רס (שעוקצת את כל ההייפ של מגזיני המוזיקה הנחשבים משל הייתה מושיעת האינדיהדס), בעקבות פיאסקו הגיטרה שהיא נורא קיוותה לנתץ לרסיסים משום מה בסיום הופעת הבכורה שלה ב-SNL לפני כשבוע. בפועל, כולם לגמרי צריכים לדבר על אחת מחברותיה ל-boygenius, ג'וליאן בייקר. אחרי הסינגל הראשון המצוין "Hardline" מתוך אלבומה השלישי "Little Oblivions" שיראה אור בסוף החודש, מגיע קטע מעולה נוסף שמרים את רף הציפיות. עשו לעצמכם טובה ותבדקו את זה.

Squid // Narrator (feat. Martha Skye Murphy)

את סקוויד ראיתי בסוף 2019 מחממים את מטרונומי בלונדון, במה שנראה היום כמו זכרון מעולם אחר, והמוח שלי התפוצץ. חמישיית LADS קצת מבושמים בראשות המתופף-סולן המהפנט אולי ג'אדג', שמהווים יחדיו תופעה על חושית ולא מאוד קונבנציונלית שמיהרו ב-"Warp" להחתים לקראת אלבום הבכורה המתקרב. שמונה וחצי הדקות של הסינגל החדש שלהם שוות ערך לרכבת הרים מפוקפקת שהשתחררו ממנה כמה ברגים וטסה על 200 קמ"ש לתוך אבדון, אבל אי אפשר שלא להרים ידיים ולשחרר "WEEEEE" בלתי נשלט תוך כדי המסע. הוא אמנם הופך לריוט צווחני ברגעי השיא שלו, אבל בצורה מענגת לגמרי. שימו חגורות!

Celeste // Tell Me Something I Don't Know

אחרי שהייתה אחראית לאחד הקטעים שעשו לנו את 2020 (שהוא גם שיר הנושא המוצדק של שידורי הפרמייר ליג של סקיי ספורטס באנגליה), סלסט הוציאה סוף סוף בשבוע שעבר את אלבום הבכורה "Not Your Muse" ובגדול מדובר במקל דינמיט של סול ג'אזי וחמים. את הלהבה הזו אי אפשר להפסיק. כמו כן, זה לא יהיה מאוד הוגן לדבר עליה מבלי להזכיר את ארלו פארקס. בריטית לוהטת נוספת (שכולה מקל דינמיט של ניאו סול בעצמה), ששיחררה גם היא את אלבום הבכורה המופלא שלה באותו היום. עשו לעצמיכם טוב.

Chet Faker // Get High

חחחח זוכרים את התקופה המוזרה הזו שצ'אט פייקר התעקש שהוא רוצה להפסיק להשתמש בשם הבמה שלו לטובת שמו האמיתי (ניק מרפי) כמו אחרון הפושטים? אה, ומהייפ רותח והצלחה מסחררת הפך למישהו שלאף אחד כבר לא היה אכפת ממנו יותר? אז אפשר להירגע חבר'ה, תם הבית זונות והוא חוזר אחורה, כי כנראה שנגמר הכסף בבנק. זה כבר הסינגל השני תחת המוניקר המחודש של פייקר, והוא רק שר על מה שרובנו כבר עושים בתקופה הזו ממילא.

גילוי נאות, כי קשה שלא להשחיל פה צ'יפ פלאג: את כל הקטעים הנ"ל אני גם דואג לאפסן היטב בפלייליסט 2021 שלי בספוטיפיי שכבר חצה את רף מאה השירים ומורכב מכל הדברים ששמעתי מתחילת השנה ועשו לי נעים. מתעדכן כל הזמן, נערך בצורה אובססיבית ולא מאוד בריאה מצידי ויכול לחלוטין לעשות לכם את החיים קלים יותר, אם אין לכם יותר זמן לרדוף אחרי מוזיקה חדשה ורוצים להישאר עם האצבע על הדופק, או שסתם בא לכם לראות מה אולי חמק מכם. הרבה גיטרות, אלקטרוני והיפ הופ עוד צפויים להתווסף, אבל באמת שהכל הולך. יותר ממוזמנים לתת אוזן ולעקוב, שמח פה. אבל גם מלא עצוב. יאללה כבר עם כל השמח הזה.