אם אי אפשר לנצח אותם: 19 ברי היין הכי טובים בתל אביב

ג'נגו בר יין. (צילום: מתוך האינסטגרם jango.winebar)
ג'נגו בר יין. (צילום: מתוך האינסטגרם jango.winebar)

בזמן שמסעדות העילית של תל אביב נאבקות על חייהן, בשלוש השנים האחרונות נפתחו עשרות ברי יין עם קולקציות יינות מסחררות ורמה קולינרית גבוהה להפליא שהפכו לצורות הבילוי המועדפת בעיר. כל מה שנשאר זה לסמן את המקומות שיספקו את התמורה הטובה ביותר לנפש החבוטה שלכם

תל אביב של ימינו היא עיר של ברי יין. יש כבר עשרות מהם בכל רחבי העיר, רובם נפתחו בשנים האחרונות, ובזמן שאפשר בהחלט לגבב תיאוריות על הפופולריות שלהם – החל מכמויות היין שזרמו כאן בסגרים והפכו את חנויות היין לאימפריות קטנות ועד לנסיגה בפופולריות של בילוי במסעדה בגלל יוקר המחייה – בסופו של דבר מה שבאמת מעניין אותנו זה איפה נעים לשבת, טעים ללגום, ואם יש משהו מוצלח לנשנש בצד. זה כבר לא רק טרנד לוהט, זה בילוי מזן חדש והוא כאן כדי להישאר. הפרמטרים לאיכות בו שונים מאוד מאלה של מסעדות וברים לסוגיהם (ותכלס עוד לא פגשנו בר יין שלא חיבבנו), אבל כמו בכל תחום אפשר כבר לסמן בו את המצטיינים ביותר. בשביל זה אנחנו כאן.

>> זהב שותים: 32 בתי הקפה הכי טובים בתל אביב

איטה

בר היין החדש מבית פופינה ובניצוחו של שף אוראל קמחי. איטה הגיעה שכשחשבנו שכבר שבענו מברי יין, והוכיחה לנו שלא כל כך מהר. הסוד באיטה הוא העובדה שהיא לא נופלת לשילוב המוכר בין יין לגבינות ונשנושים זעירים, ומגישה מנות ייחודיות שלא רגילים לראות בהכרח בברי יין אחרים בעיר. לדוגמא, ספרייריבס חזיר בגלייז מיסו חלומי, ספרינג רול מטוגנים, טרטר דג צונן על גבי פוקאצ'ה וברור שיש גם גבינות אבל אנחנו מעולם לא היינו נגד גבינות, אלא בעד גיוון.
מה תשתו: בוז'ולה צרפתי
מה תנשנשו: ספרינג רול
שבזי 62

מה תשתו? איטה. צילום: חיים יוסף
מה תשתו? איטה. צילום: חיים יוסף

בוסר

הסנונית הראשונה של טרנד ברי היין שאנחנו אוהבים ללעוג לו, אבל בתכלס כבר לא מכירים את עצמנו בלעדיו. הבוסר התחיל חנות יין שקטה ביום ובר יין תוסס בשעות הלילה, ובחודשים האחרונים גם נפתח כבית קפה. בבוסר תמצאו קולקציית יינות איכות מתחלפת ומתחדשת על בסיס עונתי ואופנתי, בהם יינות של יבואנים קטנים שלא תמצאו בשום מקום אחר במחירים הוגנים. בהצלחה עם למצוא מקום לשבת
מה תשתו: ארינטו דוס אסורש, יין לבן מהאיים האזוריים שגדל למרגלות הר געש לצד האוקיינוס האטלנטי
מה תנשנשו: פלטת גבינות
החשמל 5

המקום הכי כיפי לבלות בו את שישי בצהריים. בוסר. צילום: מתוך אינסטגרם
המקום הכי כיפי לבלות בו את שישי בצהריים. בוסר. צילום: מתוך אינסטגרם

בריקס

בריקס נפתח כחלק מהפריחה של כיכר גבעון, ומיד הזכיר לנו שמדובר למעשה בלוקיישן אידיאלי ללגימת יין טבעי צונן, ללא דאווינים וצפירות של מכוניות מסביב. מבחר יינות גדול במחירים נוחים והוגנים לכוסות או בקבוקים, אווירה מהנה וקז׳ואלית ועיצוב נונשלנטי ולא מתאמץ.
מה תשתו: פט נאט שהביא עמית טולדו, אלפא אומגה של עמק אוריה ועוד רבים מצרפת, איטליה, ספרד ופורטוגל.
מה תנשנשו: טוסט גבינות שאלוהים יצר.

גבעון 10

ללא דאווינים. בריקס. צילום: מתוך אינסטגרם
ללא דאווינים. בריקס. צילום: מתוך אינסטגרם

ג'יאקונדה

מוסד יין תל אביבי ותיק שאיתנו כבר מ-2006, שהוא גם ספריית יינות שנאצרה בקפידה לאורך השנים, מהארץ והעולם. הג'יאקונדה הוא מקום למביני עניין, או לכאלה שרוצים להתחיל להבין, כי הרכישה מלווה בהדרכה מקצועית שתמיד תלמדו בה משהו חדש. הכי שווה להגיע לדרינק של שישי בצהריים עם חברותיכן הטובות ועל הדרך להצטייד בבקבוק מרשים לארוחת ערב.
מה תשתו: ג'יי ג'יי פרום. ריזלינג גרמני, ארומתי, פרחוני וכנראה הכי טעים שתשתו.
מה תנשנשו: פלטת גבינות יכולה להיות בחירה מצוינת, אם כי לג'יאקונדה פשוט באים כדי לשתות.
פרישמן 73

מוסד יין למביני עניין. ג'יאקונדה. צילום: רפאלה רונן
מוסד יין למביני עניין. ג'יאקונדה. צילום: רפאלה רונן

הגפן

הגפן היא חצר יין מקומי ששוכנת בשוק הפשפשים ביפו, והוא כולו גאווה ישראלית שכן כל היינות שנמצאים בו הם תוצרת הארץ. נשות היין שירה גרנות ולי הופמן אגיב אצרו את התפריט, שבו לא פחות מ־124 לייבלים מקומיים בלבד. מה שנקרא אין לנו ארץ אחרת. האווירה במקום דווקא לא ציונית במיוחד, אבל נעימה, מקומית וכיפית.
מה תשתו: תל קאסר של יקב נטופה, פינו נואר של יקב תל אפק, פאט נאט של יקב ברק ורבים נוספים.
מה תנשנשו: קבב מוסר ים, כרישה מבושלת. טארט דבש ועוד מנות בנגיעה מקומית.
נעם 3 יפו

אין לנו ארץ אחרת. הגפן. צילום: מתוך אינסטגרם
אין לנו ארץ אחרת. הגפן. צילום: מתוך אינסטגרם

יין בכרם

חנות ובר יין באווירה קז'ואלית ומזמינה שבה חווית בחירת היין נגישה למדי, הן במחיר והן בייעוץ הלבבי והמקצועי. את היין תיקחו החוצה, לאחד השולחנות שממוקמים על הרחוב העמוס בעיר, ותהנו מערב מינגלינג שיכור ושמח. תפריט האוכל פשוט אך מכיל בדיוק את מה שצריך לצד היין.
מה תשתו: אור מאופל הישראלי של יעקב אוריה. יין לבן מיוחד ומרענן שלא תצליחו לשכוח.
מה תנשנשו: גבינת ברי צלויה עם דבש, שמן זית וטימין. האיזון המושלם בין מתוק למלוח.
נחלת בנימין 29

ערב מינגלינג שיכור ושמח. יין בכרם. צילום: נועם רון
ערב מינגלינג שיכור ושמח. יין בכרם. צילום: נועם רון

כריסטוף

כריסטוף הוא סלון יין, שזה אומר שהוא לא עוד בר יין, אלא סלון כמו של בית (כמעט) עם ריהוט חמים ונעים, עליו תוכלו לשבת בפנאן ולבחור מספריית היין הגדולה את הבקבוק שחלמתם עליו. גם לכם יש ספריית יין בבית? אה, לא? עד אז, מזל שיש את כריסטוף.
מה תשתו: גראנש לבן ספרדי, בלנד של ריזלינג מוסקט וגוורץ, ועוד יינות ייחודים שעמרי לייבוביץ׳ (הבעלים של המקום) בוחר בקפידה.
מה תנשנשו: פלטת גבינות של המחלבה הקטנה או סלק אפוי עם לבנה. בכריסטוף מתארחים לעיתים גם שפים לפופ אפים, שווה להתעדכן בעמוד האינסטגרם.
השוק 28

סלון עם ספרייה. של יין. כריסטוף. צילום: אנה דולגינובה
סלון עם ספרייה. של יין. כריסטוף. צילום: אנה דולגינובה

מיני בר

המיני בר אולי לא ותיק מאוד, אבל בהחלט הקדים את גל ברי היין הנוכחי. מדובר במקום קטן וקוקטי, עם שלושה-ארבעה שולחנות ואווירה מוקפדת ואלגנטית במידה. המיני בר הוא האח הבוגר והרציני של הפיקוק, שמציע יינות טבעיים רבים לצד קלאסיקות אחרות. אפשר גם להזמין בחצי כוס, וכך לדגום מכל הבא ליד.
מה תשתו: מאלגוזיה מיוון, טמרפיניו מספרד, מורוש אנטיגוש מפורטוגל
מה תנשנשו: פלטת גבינות או שרקוטרי
מרמורק 16

האח הבוגר של הפיקוק. מיני בר (צילום: מעיין בזק)
האח הבוגר של הפיקוק. מיני בר (צילום: מעיין בזק)

קוט

באלגנטיות שיא התבסס קוט כאחת הפינות המדוברת והעמוסות והקים בתוכו את פריז הקטנה – עיצוב מוקפד ומלא בסטייל, מגוון אדיר של יינות בדגש צרפתי, תפריט אוכל מצומצם ומדויק ואווירה סקסית. מאוד. המקום פתוח רק בשעות הערב ויתאים לכל דייט באשר הוא.
מה תשתו: רייקארט ארבואה סאוואניין. יין לבן צרפתי כמובן, עשיר, מאוזן, חמאתי ומושלם.
מה תנשנשו: סלט קיסר קריספי שלא תרצו שייגמר.
אחד העם 33

אווירה סקסית. מאוד. קוט (צילום: נועם רון)
אווירה סקסית. מאוד. קוט (צילום: נועם רון)

תרצה

תרצה, בר היין של שף רז רהב, מאופיין באווירה נעימה וקז'ואלית עם תפריט מסקרן, ואפילו לא תיאלצו להמתין קרוב לשנתיים כדי לאכול מהאוכל הנפלא של רז רהב. על תפריט היין מנצח הסומלייה אביב חג'ג', והוא כולל מעל למאתיים לייבלים שונים של יינות מרחבי העולם, כאשר כמעט רבע מהם מוצעים לכוסות. בונוס נוסף הוא שלא תצטרכו להשאיר טיפ, שכן הוא מגולם בחשבון הסופי וחוסך לבטים מיותרים.
מה תשתו: קברנה פרנק מהלואר, יין כתום אוסטרי, בלנד אדום של ברקן. תהנו מהצבעים.
מה תנשנשו: קרפעלך לחם אבוד, ברוסקטה שומן בקר, ברוסקטה מוח ופלפלים.
החלוצים 3

צלילה נעימה. תרצה בר. צילום: חיים יוסף
צלילה נעימה. תרצה בר. צילום: חיים יוסף

ג׳אנגו

ג׳אנגו הוא האח השובב של מסעדת שילה הותיקה, בניצוחו של השף שרון כהן. הבר שממוקם ממול למסעדה מציע תפריט יינות מוקפד מהארץ ומהעולם שמתחדש בכל חודש, וחוץ מזה תמצאו בג׳אנגו תפריט אוכל מפתה בניחוח הדוניסטי, שמציע מנות קוקטיות ויצירתיות המשתלבות נהדר עם היין.
מה תשתו: רוסאן של יקב מיקה, לים אדום של יקב עגור או בלאן דה בלאן של יקב ירדן.
מה תנשנשו: פלאט רויאל (מגש פירות ים טריים), ריזוטו לובסטר, באן סרטן רך שריון. היי, הבטחנו הדוניזם.
בן יהודה 155

רומיה

רומיה היא חצר יין מבית פנדה, מה שכבר מסמל על כך שאינה בגדר אירוע שגרתי. ראשית, מיקומה בשוק הכרמל כבר מרמז על האווירה השמחה והתוססת שבה, שנית פנדה כמו פנדה לא נותר בגבולות הגנריים ומפתיע עם תפריט צמחודג יצירתי, עונתי ומהנה בהחלט. כמו למשל לחוח עם טרטר דג ים, פולנטה מתירס מותסס, שווארמה טבעונית ועוד ועוד. מבחינת היין הוא עובד צמוד עם יקב טוליפ המקומי האוצרים לרומיה יינות ישראלים ומהעולם, שכולם מצוינים וראויים להרים איתם לחיים ולהשתכר כהלכה.
מה שותים: וויט פרנק של טוליפ
מה אוכלים: פבלובה עם מרנג תימני
הכרמל 15

רומיה (צילום עוז צחובוי)
רומיה (צילום עוז צחובוי)

קופה

קופה הוא בר היין של סהר הופברנד מבית הקופי קלאב ברחוב שינקין שהתמקם ממש בסמוך אליו. במקום מפות לבנות, נרות דולקים, ספריית יינות מגוונת וצבעונית ואווירה רומנטית במקסימום, אבל לא בקטע כבד. כך שאם במקרה חיפשתם מקום לדייט הבא שלכם, אתם יכולים לסמוך עלינו ולעשות אותו בקופה, אגב הוגים את זה קופה, כמו המשחק קארה קופה, ולא כמו קופה ראשית. חשוב שתדעו את זה לפני שתקבעו שם את הדייט כאמור. הנשנושים מתחלפים ומדובר במנות קטנות ומהנות שמחמיאות ליין ולא מאפילות עליו, כמו שצריך.
מה שותים: רוזה גראז' דה פפה
מה אוכלים: טירמיסו
שינקין 22

coupè / קופה. צילום: עדן מולדבסקי
coupè / קופה. צילום: עדן מולדבסקי

h

מדובר בבר היין החדש שהתמקם בפאתי מגדל נווה צדק, סמוך לפארק התחנה. מי שפתחו אותו, אילון לזרין צליוק, הם חברים ותל אביבים מבטן ומלידה, כלומר כאלה שהבינו שהעיר עמוסה מדי בברי יין וכמה אפשר אותו דבר. אז מה הם עשו בנידון? פתחו בר יין, אבל עם קטע, ובאמת קטע. הם מקרינים על גבי הבניין בו בר היין שוכן סרטים בשחור ולבן, סרטים מצוירים ואף שידורי ספורט. ככה על סדין, כמו שהיו עושים פעם ומארחים במקום גם הופעות חיות מפעם לפעם את החגיגה מלווה תפריט יינות עשיר ומפותח, ותפריט מנות אוכל דק ומהודק שלא גורע מהיין.
מה שותים: ריבולה גאלה
מה אוכלים: סביצ'ה ערבי
מגדל נווה צדק, רחוב אילת 20

פינה יפה ושקטה עם בריזה. בר היין h (צילום: יעל שטוקמן)
פינה יפה ושקטה עם בריזה. בר היין h (צילום: יעל שטוקמן)

קופ נטור

קופ נטור נפתח לפני חצי שנה ונותר סוד כמוס בקרב שוחרי יין רבים, אם כך מצטערים אם אנחנו הורסים לכם את הסוד. התפקיד שלנו הוא לספר לכם על דברים, בין היתר על קופ נטור, אותו פתחו חמישה חברים שעלו ארצה מסנט פטרבורג והרגישו שסצנת היינות הטבעיים, האורגניים והביו- דינאמיים די נעדרת מארצנו. אז הם פתחו פינה מתוקה של אלה, שמתחבאת קרוב לשוק בצלאל ברחוב המכבי, ומגישה מלבד יינות נהדרים ומקוריים גם אוכל מצוין ואפילו בראנץ' בסופי השבוע.
מה שותים: מנזוני ביאנקו
מה מנשנשים: כריך צ'דר ומקושקשת
המכבי 2

Wine shop

כשמה כן היא, מדובר בחנות שהיא גם בר יין חדש ואינטימי מבית קבוצת טריגר. במקום לא פחות מ-300 סוגי יינות, כן, כן, מה ששמעתם. רובם מיובאים באופן בלעדי לטריגר וביניהם אף לייבל יין מקומי מבית הקבוצה, שכרגע מונה ארבעה בקבוקים ועתיד להתרחב בהמשך. העיצוב במקום מוקפד ואלגנטי, ובתפריט האוכל מנות בר יין קלאסי עם טוויסט שובבי. דוגמת פונדו של גבינת קממבר, סאבלה גבינות על ברוסקטה, פחזנית במילוי קרם מיסו וקרמל מלוח ועוד.
מה שותים: ברבן ברל
מה אוכלים: פונדו קממבר
מונטיפיורי 24

וינונה פוראבר

עזבו אתכם מהשם המבלבל שבגיגול מוביל דווקא למסעדה בוירג׳ניה – וינונה פוראבר היא בר היין של קבוצת הסטריטס, ולפי הפופולריות שלה, של כל העיר. את תפריט היין אצר ביד מיומנת אלעד שהם, והיינות מוצעים בכוסות ובקבוקים – כך שתוכלו להתנסות כמעט מכל הבא ליד. שף אביתר מלכה, שאמון על האוכל, ניחן בכישרון ובמחשבה יצירתית, ומגיש מנות קטנות ונהדרות בעלות ניחוח עונתי מדויק.
מה תשתו: בקבוק סוביניון בלאן פרי שיתוף פעולה של יקב פלטר עם וינונה, אור מאופל של יקב אוריה, נרד דאק מפורטוגל.
מה תנשנשו: ניוקי אלא רומנה, אנילוטי דלעת, קבב בר ים.
שלמה המלך 2

וינונה פוראבר (צילום: יח"צ)
וינונה פוראבר (צילום: יח"צ)

סנטי

בשנה שעברה זו היתה האיט-גירל, היום היא פשוט העניין. ואמנם קשה למסגר את סנטי תחת הגדרה אחת – אולי זו איזקאייה מערבית, אולי זה בר יין, אולי זה בכלל בר אוכל – אבל מה שבטוח זה שבסנטי של גיא אריש (משייה), אתם תשתו יין טוב ותאכלו אוכל ממש טוב. מבחינתנו זה נחשב. התפריט של סנטי מתאפיין במנות ייחודיות שמוגשות בטכניקות לא שגרתיות, וכן בתפריט יין שהורכב על ידי איש היין עידו קסלר, ומציע לא פחות מחמישים לייבלים של בקבוקי יין, שכמעט כולם מוצעים בכוסות.
מה תשתו: אסרטיקו יווני, קרוז הרמיטאז׳ צרפתי ועוד רבים וטובים.
מה תנשנשו: צלחת דגים נאים, תפוחי אדמה ראטה קונפי, פסטה פיצ׳י עם מטבלים.
גורדון 17

בין סקנדינביה ליפן. סנטי (צילום דור קדמי)
בין סקנדינביה ליפן. סנטי (צילום דור קדמי)

פלור

בר וחנות יין המתמקד ביינות טבעיים ומוכיח לנו שלא צריך להיבהל מהמראה, מהריח הפאנקי ומהצבע העכור, ושכל אחד ימצא מה לשתות בין עשרות הלייבלים השונים במקום. חוץ מזה האווירה מהודקת ונינוחה בעת ובעונה אחת, הלוקיישן מתוק ורומנטי, והתפריט משתנה כל העת לפי התוצרת העונתית ומצב הרוח – מה שמייצר מנות מסקרנות ולא שגרתיות כמו פסטה בוסיאטה, ואפילו שניצל, אך הן מתחלפות כל העת מה שתורם להפתעה. חוץ מזה מפעם לפעם מתארחים במקום שפים לפופ אפ ואירועים קולינריים מסקרנים.
מה תשתו: אסקודה
מה תנשנשו: יש לקוות שתהיה פיצה מהטאבון
וילסון 10

כמה יין יא אללה. Flor. צילום: אורי קורץ
כמה יין יא אללה. Flor. צילום: אורי קורץ