בתי הקפה יוצאים ממרכז העיר לשכונות חדשות. הנה 3 המלצות

אמירה בשכונת יד אליהו. צילום: אינטגרם קפה אמירה
אמירה בשכונת יד אליהו. צילום: אינטגרם קפה אמירה

בשכונות מזרח ודרום העיר נפתחו בשנה האחרונה בתי קפה שעשו לנו (ובעיקר לתושבים) טוב על הלב - ונראה שהמגמה צפויה להימשך. אספנו לכם 3 מקומות שכדאי לבקר בהם, לא רק עבור תושבי השכונה

לפי שמועות יחסית מבוססות, בקרוב תצטרף שכונת התקווה לסחף בתי הקפה הנוכחי כשייפתח בה מקום חדש להעביר את הזמן לצד אספרסו ולפטופ. נראה שבתקופה האחרונה החלו להיפתח יותר בתי קפה בשכונות שעד כה נחשבו ליחסית מיותמות, במזרח העיר ובדרומה. מדובר כמובן בתופעה מבורכת ואנחנו כאן כדי להביא לרכז לכם שלוש מקומות כאלה שנפתחו לא מזמן.

1. קפה אניס בשכונה ד' ביפו

במשך שנים הסתובבו תושבי שכונת יפו ד' – הדרומית-מזרחית והנידחת ביותר מכל שכונות העיר – וחלמו על בית קפה בשכונה. והנה בקיץ הקודם החלום התגשם. קפה אניס זכה למענק הקמה בסך של 25 אלף שקלים, מה שהקפיץ את תושבי השכונה לשלב הבא – רכישת מכונת קפה מקצועית כדי שהקפה יהיה קודם כל מעולה. בסיוע נוסף של המישלמה ליפו נפתח בשבוע שעבר הקפה במתכונת מצומצמת להרצה. הקפה פועל לפי מודל אקולוגי ללא מטרות רווח, כשהתושבים מעורבים בתפעולו באופן מלא. מוצג בו גם תוכן תרבותי להורים וילדים, כמו "בובות בקפה" עם קפה להורים ותיאטרון בובות לילדים או מופעי נגינה אינטימיים. אחלה יפו.
פעמונית 9, יפו

קפה אניס (צילום: גדי אזולאי)
קפה אניס (צילום: גדי אזולאי)

2. קפה אמירה ביד אליהו

באוקטובר האחרון נפל דבר ביד אליהו. אמירה, בית הקפה של דודו טסה סוף סוף נפתח לאחר בילד אפ ארוך. הבשורה שטסה הביא איתו גדולה יותר מאשר קפה ומאפה. אנו מעדיפות לראות בה סנונית שמבשרת את בוא האביב ליד אליהו, שכונה שאינה משופעת במקומות טובים, וזה למעשה בית הקפה הראשון בה. תמצאו כאן כמובן קפה טרי, מאפים מזמינים ותפריט שלאט לאט מתגבש, אבל הרבה יותר חשוב מזה – אווירה קהילתית מקסימה שכל כך היתה נדרשת בשכונה המזרחית.
אמירה, הפלמ"ח 28, תל אביב, ראשון-חמישי 7:00-19:00, שישי 7:00-15:00, שבת סגור

תשתו קפה עם דודו טסה? אמירה
תשתו קפה עם דודו טסה? אמירה

3. השובך ברמת ישראל

החודש בישרנו רשמית שהמזרח מתעורר, והיתה לנו סיבה טובה: השובך החדש שהוא בית קפה ומעדניה בא אל העולם ושימח את תושבי רמת אליהו. מאחוריו חבורה של אנשים די מוכרים: שף שחר לוי, המוזיקאי חיים צינוביץ' ואיש העסקים אורן דולפין (בן זוגה של אירה דולפין). תפריט הפתיחה מציע בעיקר כריכים, לדוגמה "כריך השרוף" במילוי ירקות קלויים, ממרח עגבניות שרופות וגבינה מלוחה (29 ש"ח). בוויטרינה אפשר למצוא סלטים לטייק אוויי, תה קר מתוצרת בית, ממרחים וסלטים בצנצנות זכוכית ממותגות ("שניתן למחזר או לקבל תמורתן הנחה קטנה") ומוצרי מעדניה, כולם מתוצרת בית. בטאבון הממוקם מאחורי הדלפק נאפים כריכים ומאפים מיוחדים, למשל קרואסון במילוי ביצה. בקרוב יתווספו פיצות עם טופינגז מיוחדים (פטריות יער, סלקים וגבינות) וכן מנות דגים.
דם המכבים 26, תל אביב, ראשון-חמישי 7:00-19:00, שישי 7:00-כניסת השבת, 050-4085010

השובך (צילום: רן בירן)
השובך (צילום: רן בירן)