חזרנו לרחוב: תל אביב נערכת להפגנת ענק הערב. המדריך המלא

הפגנות אנחנו אוהבות. מחאת בלפור בתל אביב, 2020 (צילום: אלכס אידלמן/שאטרסטוק)
הפגנות אנחנו אוהבות. מחאת בלפור בתל אביב, 2020 (צילום: אלכס אידלמן/שאטרסטוק)

אין שום דבר שיצדיק היעדרות מההפגנה בכיכר הבימה הערב ב-19:00, ויש לנו את כל הטיפים על הצעדות שייצאו מתוך הכיכר, על הכבישים שאולי ייחסמו ועל המקומות שכדי להרים בהם צ'ייסר לחיי ההתנגדות. כל הפרטים בפנים

>> מידע עדכני על ההפגנה השבוע (14.1) אפשר למצוא כאן
>> תל אביב החופשית תותקף עד קריסתה. זאת מלחמה על הבית // טור דעה

הערב (מוצ"ש) ב-19:00 בכיכר הבימה ייפגשו בוגרי מחאת בלפור ואזרחים מודאגים נוספים בפעם הראשונה מאז השבעת הממשלה, במה שהולך ומתפתח באמצעות הרשתות החברתיות למקרה מבחן משמעותי עבור תנועות ההתנגדות למשטר נתניהו. האם יצליחו אנשי המרכז לשתף פעולה עם השמאל הרדיקלי ועם אזרחים ערבים כדי להגן על הדמוקרטיה, או שהמחאה תתפזר תוך כבר ברגע התחלתה על רקע חילוקי דעות? המתח בשיאו. ההפגנה צפויה לכלו מספר צעדות מחאה שיצאו מתוכה, ועשויה לייצר חסימות כבישים ושיבושי תנועה בכל רחבי העיר, ובעיקר ברחובות שסביב כיכר הבימה, כולל דרום אבן גבירול ועד מוזיאון ת"א בשדרות שאול המלך. מומלץ לעקוב אחר הדיווחים ברשתות החברתיות.

1. איפה מפגינים?

ההפגנה תתכנס בכיכר הבימה, בערך מקום המפגש הציבורי המרכזי היחיד בעיר עכשיו כשכיכר רבין היא אתר עבודות רק"ל. משם היא צפויה להתחיל להתפצל ב-19:30, עם צעדה של "עומדים ביחד" אל כיכר המוזיאון בשאול המלך, שם תתקיים עצרת וינאמו נאומים. מאוחר יותר צפויה לצאת מהכיכר צעדה נפרדת בליווי לפידים שמקדמת "קומי ישראל" יחד עם ארגוני מחאה נוספים.

פסטורליה במחיר הזנחה. הגינה השקועה בכיכר הבימה (צילום: שאטרסטוק)
פסטורליה במחיר הזנחה. הגינה השקועה בכיכר הבימה (צילום: שאטרסטוק)

2. על מה מפגינים?

קודם כל תקראו את הטור הזה. עכשיו תבחרו. רוצים להפגין נגד ההפיכה המשטרית שיריב לוין ובנימין נתניהו מתכננים כדי למלט אותו ממשפט ולהכתיר אותו כדיקטטור כל יכול? סבבה. רוצים למחות על מינוי של עבריין סדרתי לשר האוצר? וולקאם. נגד הממשלה הכי דתית וקיצונית שהייתה כאן? בטח בכיף. זכויות להט"ב ומיעוטים? תביאו. ומה עם הכיבוש? הכל בגלל הכיבוש. ריבוי מסרים זה דבר צבעוני וטוב, הכל קשור להכל, תפגינו על מה שאתם רוצים, תנו לאחרים להפגין על מה שהם רוצים, בסוף רובנו רוצים את אותו הדבר. זה עבד יפה בבלפור ורק ככה זה יכול לעבוד.

זה עבד בבלפור וזה יעבוד שוב. מחאת בלפור (צילום: בן כהן)
זה עבד בבלפור וזה יעבוד שוב. מחאת בלפור (צילום: בן כהן)

3. איך מגיעים להפגנה?

אם אתם מגיעים מחוץ לעיר: שאלוהים יעזור לכם. חפשו חנייה מרוחקת בתשלום, קחו מונית או קורקינט משם לאבן גבירול פינת מרמורק.
אם אתם מגיעים ברכב פרטי: אל תגיעו עם רכב פרטי.
אם אתם מגיעים באוטובוס: כל הקווים שמגיעים אל דרום אבן גבירול או אל קינג ג'ורג/דיזנגוף יביאו אתכם למרחק הליכה מהכיכר במידה והכבישים אליה יסגרו.
אם אתם מגיעים ברגל או באופניים: איזה כיף לכם. קשרו איפשהו את האופניים ותחסכו מחבריכם סימני גלגל על המכנסיים.

4. איזה שלטים להביא להפגנה?

איזה שאתם רוצים ואל תתנו לאף אחד למשטר אתכם. תהיו יצירתיים, תהיו חדים, תהיו מה שרציתם לומר. אחרי ההפגנה גם ככה יוצפו הרשתות בצילומי תעמולה נוזפניים של מפגינים עם שלטים רדיקליים, דגל פלסטין או בלונים מתנפחים בצורת איבר מין, והמסר הברור בתגובה צריך להיות שכולם מוזמנים לקפוץ לנו.

תהיו יצירתיים. מפגינים ליד בית רה"מ בבלפור (צילום: רענן כהן)
תהיו יצירתיים. מפגינים ליד בית רה"מ בבלפור (צילום: רענן כהן)

5. מה כדאי לא לעשות בהפגנה?

יש לנו מדריך שלם על זה שכתבה עורכת דין זכויות האדם ספיר סלוצקר-עמרן. אם בבלפור עוד היה לכם ספק אם המשטרה פוליטית או לא, היום כשהיא תחת פיקודו הישיר של בדוקאי השב"כ איתמר בן גביר – כדאי להיזהר מאוד, לשים לב לפרובוקטורים שתולים ולסמן סוכנים סמויים לתועלת הציבור. שמרו מרחק ואל תסתבכו, יהיו מי שישמחו מאוד להציג את המפגינים כאנרכיסטים אלימים, וכל נאד על שוטר ייחשב לפיגוע פח"ע.

שוטרים סמויים עוצרים באלימות מפגין, אוקטובר 2020, כיכר הבימה (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)
שוטרים סמויים עוצרים באלימות מפגין, אוקטובר 2020, כיכר הבימה (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)

7. איזה פסקול מתאים להפגנה?

שאלה טיפשית, עד שתביאו שיר טוב יותר.

 

8. איפה עושים צ'ייסרים אחרי ההפגנה?

מה זאת אומרת *אחרי* ההפגנה? הפיקוק ממש מטר ליד, אפשר לעשות צ'ייסרים *תוך כדי* ההפגנה. מנכ"לית ארגון זזיהכם, רלוקה גנאה, המליצה לנו בשבוע שעבר כמפגינה ותיקה על המנזר כאתר אידיאלי לפירוק האדרנלין שאחרי ההפגנה, ואנחנו נמליץ גם על "בית אריאלה" שברחוב הרכבת אם הצעדה מגיעה לסביבה. הדמוקרטיה נופלת ואתם חושבים על דרינקים? ברור, זה זמן מושלם לדרינקים.