בניגוד להצהרות מירי רגב: הרכבת הקלה תחל לפעול רק בחודש יוני

אחד המקלטים הבטוחים ביותר במדינה - סגור בשבת. תחנת אלנבי בקו האדום (צילום: אלעד אלפסה)
אחד המקלטים הבטוחים ביותר במדינה - סגור בשבת. תחנת אלנבי בקו האדום (צילום: אלעד אלפסה)

דיווח: הקו האדום של הרכבת הקלה יחל לפעול רק בחודש יוני הקרוב, למרות איומיב של השרה להחרבת התחבורה שדרשה את הפעלתה ביום העצמאות. הסיבה לעיכוב הפעם: מו"מ מתמשך עם "תבל", החברה שאמורה לתפעל את הרכבות ואת התחנות. לא באמת לקחתם את מירי רגב ברצינות, כן?

חששנו מזה, חשדנו בזה, וידענו עמוק בפנים שזה בדיוק מה שיקרה: הכרזתה של מירי רגב כי הקו האדום של הרכבת הקלה יחל לפעול ביום העצמאות הקרוב או מיד אחריו – מתנפצת על קרקע המציאות. לפני שעה קלה דיווח יובל שדה ב"כלכליסט" כי למרות הצהרותיה של השרה להחרבת התחבורה ואיומיה על נת"ע כי לא תעבור לסדר היום על עיכוב נוסף, ספק רב אם הפרמיירה ההולכת ונדחית של הפרויקט תתרחש לפני חודש יוני. ואנחנו מאוד רוצות להגיד "אמרנו לכם".

הרכבת הקלה בתל אביב-יפו – מבט לעתיד

זה לא טריילר לסרט עתידני עם מכוניות מעופפות, זו העיר שלנו ממש בקרוב.כמה בקרוב? הקו הראשון של הרכבת הקלה, הקו האדום, יחל לפעול על פי התכנון בחודש נובמבר. כן. השנה!!!הקווים הנוספים ייפתחו בשנים הקרובות.אנחנו יודעים שקשה, אבל #השינוי_בדרך, וזה יעשה את החיים של מי שחיים, עובדים ומבקרים כאן, נוחים יותר,נעימים יותר, ירוקים יותר. מרגש לא?נת"ע – מערכת מטרופולינית להסעת המונים

Posted by ‎עיריית תל-אביב-יפו‎ on Wednesday, July 20, 2022

>> מירי רגב תחריב את תל אביב: התוכנית נחשפת
>> בדרך לשדרות ירושלים הרכבת הקלה דרסה את העסקים
>> ברוכים הבאים לתחנת אלנבי. הרכבת הבאה תצא בעוד שנה

באוקטובר שעבר, הרבה לפני הצהרתה הלוחמנית של רגב, פרסמה חברת הבקרה של נת"ע דו"ח לפיו הקו האדום לא יחל לפעול לפני יוני 2023. ואכן, כעת מתברר שגם אחרי שכל התקלות במערכות ההפעלה תוקנו וטופלו, נותרה עוד משוכה בירוקרטית גבוהה בדרך לנסיעה הראשונה. על פי הדיווח ב"כלכליסט", העיכוב הנוסף נגרם כתוצאה ממשא ומתן מתמשך בין נת"ע, החברה הממשלתית הממונה על הפרויקט, ובין תבל, השותפות בין חברת אגד ושני תאגידים סיניים גדולים שאמורה להפעיל את הרכבות באופן שוטף. הצדדים מקווים להגיע לסיכום בשבוע הבא, נת"ע תעביר את המפתחות לתבל, ואז תתחיל תקופה של 45 יום בהן יופעלו הרכבות על ידי נהגיהן המיועדים, ובהנחה שלא יהיו תקלות ושהחגים שבאמצע לא ייצרו יותר מדי עיכובים נוספים, תוכלו לעלות על הקו מתישהו בעוד כחודשיים וקצת.

עם כל הכבוד לתל אביב (ויש כבוד), התחנות ביפו לא פחות מהממות❣הקו האדום חוצה את שדרות ירושלים המחודשות, החל מתחנת דרך…

Posted by ‎נת"ע – מערכת מטרופולינית להסעת המונים‎ on Sunday, March 12, 2023

ההתרגשות בתל אביב לקראת הפעלת הרכבת הקלה התחלפה בחמיצות עם הדחיות הרבות בהפעלתו, כשמאז ההתחייבויות הראשוניות לסיום העבודות ב-2021 נדחה תאריך תחילת פעולתו לפחות חמש פעמים. בנוסף גילו התושבים, לפי דיווח של אסף זגריזק ב"גלובס" מסוף פברואר, כי בחודשים הראשונים להפעלתו צפוי הקו האדום לפעול בהיקף חלקי עם כמחצית מהרכבות בלבד, והנסיעות צפויות לארוך כ-50 אחוז יותר מהזמן שהוערך תחילה (90 דקות מבת ים לפתח תקווה במקום 60). הקו האדום מוגדר כעמוד השדרה של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, והואיחבר בין בת ים לפתח תקווה דרך תל אביב, רמת גן ובני ברק יעבור באזורים העמוסים ביותר בעיר ובקרבתה וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר (כ-70 מיליון בשנה) ביחס לקווים העתידיים שיוקמו. נמאס לחכות.