מה רואים הלילה: נפרדים מהסדרה שהחזירה את "סטאר טראק" לעתיד

"סטאר טראק דיסקברי" (צילום: יחסי ציבור/פרמאונט+)
"סטאר טראק דיסקברי" (צילום: יחסי ציבור/פרמאונט+)

"סטאר טראק: דיסקברי" התחילה בתור הבטחה גדולה של בריאן פולר להפיח חיים חדשים לגמרי בפרנצ'ייז הטלוויזיוני הוותיק, אבל הוא נבעט ממנה עוד לפני תחילת העונה הראשונה והסדרה נבעטה למאה ה-32 כדי לא לשבש את הטיימליין. עונת הפרידה שלה מלאה בהפתעות משמחות מעריצים כדי לגמור את זה יפה

בעונה הראשונה שלה, "סטאר טראק: דיסקברי" הייתה סדרה מהפכנית. באופן חריג, הדמות הראשית בה הייתה מדענית שחורה וצעירה שאינה הקפטן של ספינת החלל דיסקברי, קומאנדר מייקל ברנהאם, וסביבה גלריית דמויות wokeית להפליא כולל זוגיות להט"בית משגשגת וייצוג נרחב למיעוטים. עכשיו מגיעה "סטאר טראק דיסקברי" לסיומה בעונה חמישית בת עשרה פרקים שעלתה בשבוע שעבר בשירות הסטרימינג פרמאונט+, ומעניין לראות מה נשאר מהחזון המקורי של יוצר הסדרה, בריאן פולר, שאחראי לכמה מהסדרות היותר מקוריות ב-20 השנים האחרונות ("Pushing Daisies", "חניבעל", "אלים אמריקאים" ועוד).

>> מה רואים החודש: 29 סדרות שבטח תרצו לראות באפריל
>> מה עוד לא ראיתם: הסדרות הכי טובות בטלוויזיה במרץ

התשובה, כמובן, היא שלא הרבה. בריאן פולר רצה לשבור את הפרדיגמות של סדרות "סטאר טראק", לתת את הפוקוס לדמויות משולי החברה העתידנית ולהרבות באלגוריות לתקופתנו, לספר סיפור עם קשת עלילתית ארוכה (בניגוד למסורת הטראקית של עלילות שמתחילות ומסתיימות באותו הפרק), ובאופן כללי לא להתחשבן יותר מדי עם החוקים שייצר ג'ין רודנברי ליקום של סטאר טראק. זה הוביל לכך שהוא נבעט מהסדרה שיצר עוד לפני שהעונה הראשונה עלתה לאוויר.

אבל הדיסקברי יצאה לדרך והבלאגן התחיל. הבעיה המרכזית בכושר ההמצאה של פולר הייתה שהוא נתן לאנשיה טכנולוגיה חדשה ומתקדמת שלא מתאימה לטיים-ליין המקורי של היקום ולא הוזכרה מעולם באף אחד מגלגוליו, תוך שהוא דורך על הקאנון המיתולוגי של הסדרה ברגל גסה. הפתרון של מחליפיו היה פשוט לשגר את צוות החללית איכשהו אל המאה ה-32 החל מסוף העונה השנייה, כדי שלא יפריעו עם השטויות שלהם לאירועים שכבר התרחשו ב"הדור הבא" או "וויאג'ר", והפכו את קומאנדר ברנהאם לקפטן של הדיסקברי כי מה זאת אומרת שהגיבור הוא לא הקפטן. שלוש העונות הראשונות שלה שודרו בדיליי גם בנטפליקס, אך עם השקת פרמאונט+ הסדרה עברה אליה באופן בלעדי וקצת נעלמו מהתודעה.

עונת הפרידה של "דיסקברי" נפתחה בשבוע שעבר בהבטחה גדולה (שני פרקים ראשונים באוויר, פרק חדש מדי שבוע החל מ-11.4), שקושרת את העונה כולה לאחד הסיפורים הגדולים ביותר של "מסע בין כוכבים: הדור הבא" ומלאה בקריצות ופינוקים למעריצי הפרנצ'ייז הוותיק. בלי ספוילרים, העלילה הזאת גם תאפשר אולי למייקל ברנהאם להיפרד מאיתנו קצת יותר קרוב לדמות המקורית והמורדת שלה, ולא להיזכר כדמות מקורית להפליא שהוחמצה. נחזיק לה וליקום כולו אצבעות.
>> "סטאר טראק: דיסקברי", עונה 5, 10 פרקים, פרמאונט+