סמנו ביומנים: נקבעו התאריכים למצעד הגאווה ב-2022 ו-2023

המצעד חוזר אל הטיילת, הפעם בלי התעלפויות מחום. מצעד הגאווה 2021 (צילום: דין אהרוני רולנד)
המצעד חוזר אל הטיילת, הפעם בלי התעלפויות מחום. מצעד הגאווה 2021 (צילום: דין אהרוני רולנד)

אחרי ביטול המצעד ב-2020 וקיומו החפוז ב-2021, החליטו בעיריית תל אביב-יפו לקבוע את תאריכי המצעד לשנים הבאות כדי להבטיח את קיומו ולאפשר גמישות בהתארגנות לקראתו גם בעידן הקורונה. להתראות על המשאיות

24 באוגוסט 2021

אחרי הצלחת מצעד הגאווה 2021 שנקבע ברגע האחרון ומצעד 2020 שבוטל בשל מגפת הקורונה, עיריית תל אביב-יפו נועצת ביומנים את מועדיהם של שני המצעדים הבאים: 10.6.2022, ו-9.6.2023.

המצעד שמשך בעבר מאות אלפים מכל רחבי הארץ ואלפים רבים של תיירים מרחבי העולם, סבל בשנתיים האחרונות מפגיעתה הקשה של הקורונה ומהקושי לתכנן את האירוע במציאות שבה הכל משתבש. ההחלטה לקבוע מראש את מועד המצעד לשנתיים הקרובות נובעת בין היתר מהרצון לאפשר את תכנונו מראש באופן גמיש בהתאם להתפתחויות.

יאחתייייייי, תנוחי. מצעד הגאווה 2019 (צילום: אמיר לוי\גטי אימג'ס)
יאחתייייייי, תנוחי. מצעד הגאווה 2019 (צילום: אמיר לוי\גטי אימג'ס)

"בבירת גאווה מרכזית ובינלאומית כמו תל אביב-יפו, הראייה והתכנון קדימה קריטיים להיערכות מקצועית ואיכותית למגוון האירועים, וכן לאפשרות מיצוי הפוטנציאל התיירותי", הסביר את ההחלטה איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הלהט"ב בעיר. "החזרה לשבוע השני של יוני עשויה לאפשר את קיום האירועים במזג אוויר אולי מעט יותר נוח משחווינו במצעד האחרון".

לגבי האפשרות שמגיפת הקורונה תוביל שוב לביטולו של המצעד הסביר פנקס ארד ש"גם אם לא כל ההתפתחויות העתידיות של מגפת הקורונה נמצאות בשליטתנו, אנחנו בוחרים לראות את חצי הכוס המלאה בשינויים שמתחוללים לטובה, הודות לפרויקט הלאומי והעולמי של חיסון האוכלוסייה, והעלייה ברמת הטיפול בחולים. בכל מקרה, כבר השנה הוכחנו שעם תיירים או בלעדיהם – המצעד הוא חלק בלתי נפרד ואחד מהסמלים המובהקים של העיר שלנו".

הדמיית המרכז הגאה החדש. באדיבות אדר אופנהיים (משרד גריל אופנהיים)
הדמיית המרכז הגאה החדש. באדיבות אדר אופנהיים (משרד גריל אופנהיים)

בתוך כך, בשבוע שעבר החלה הריסת מבנה המרכז הגאה, שהוקם בהחלטה ההיסטורית של ראש העירייה רון חולדאי וביוזמת איתי פנקס ארד לטובת הקהילה הגאה. המרכז מעניק שירותים ותמיכה גם בתקופות המורכבות ביותר של הקורונה, והפך מאז הקמתו ב-2008 ללב הפועם של הקהילה. לנוכח הצרכים הקהילתיים והקהלים המתרבים, באותו המקום יוקם הפרויקט הלהט"בי הגדול בתולדות המדינה – מבנה חדש בהשקעה של 30 מיליון שקלים, שיעמיד את המרכז הגאה בשורה הראשונה של המוסדות הגאים בעולם.