מסעדת החוף האהובה בתל אביב

גזוז, לה לה לנד, מנטה ריי, קאליפסו, קסיס או מציצים: מי תיבחר למסעדת החוף האהובה ביותר?

8 בנובמבר 2017

vote

 גזוז

על החול הוצבו שולחנות מכוסים במפות צחורות ומעוטרים גביעים גבוהים של יין שמשדרים להשאיר את הציניות בבית, פה הרומנטיקה שולטת. השף יואב בר, הזכור ממסעדת מאראבו, ומהניצחון בתוכנית קרב סכינים בערוץ 10, בנה את התפריט עם מנות כמו פסטייה סרטנים שמוגשת עם סלסה עגבניות, אננס, צ'ילי ונענע לראשונה, וקסרול פירות ים עם שרימפס, סקאלופ, קלמארי טרי, סרטנים, ציר סרטנים חמאה ובזיליקום לעיקרית. כלווי לארוחה תמצאו פה שבלי או שליש גולדסטאר מהחבית, ולגמרי לגיטימי להגיע בבוקר לקפה.

גזוז

גזוז ביץ'. צילום: יולי גורודינסקי
גזוז ביץ'. צילום: יולי גורודינסקי

לה לה לנד

אורי שטרק וירון פרי־חדש היו הראשונים לראות את האור על שפת הים ולסגור את פרק המועדונים הלילי בחייהם לטובת מסעדת חוף מסוגננת. במרחק צעידה קצרה מבריכת גורדון ומהחניון הצמוד של כיכר אתרים הם פתחו את לה לה לנד, עם מנות חובה נפלאות כמו קרפצ'ו פילה דג עם לימון, סלט מרענן של ארטישוק א־לה רומאנה עם עלים טריים ובולגרית המאירי. לפנות ערב ובלילה המוני תיירים מכל הלאומים שיורדים מהמלונות שמעל למסעדה כדי לפרק שרימפס קריסטל טרי ולחסל ברבוניות.

לה לה לנד

לה לה לנד. צילום: אנטולי מיכאלו

לה לה לנד. צילום: אנטולי מיכאלו

מאנטה ריי

מסעדת הדגים ופירות הים הוותיקה מאנטה ריי מציעה מה שאף מסעדה אחרת בתל אביב אינה יכולה להציע: חוף ים פרטי, נוף ישיר לים ומרפסת ענקית ורומנטית. מאחורי מאנטה ריי עומדים בני הזוג עפרה ואבי גנור והמסעדה היא תוצר של עבודה קשה, מקצוענות, רומנטיקה והרבה אהבה. למרות ריבוי המסעדות הטרנדיות שצצות בעיר מידי חודש, מאנטה ריי היא תחנת חובה בכל סיור מקומי של סלב עולמי, ממדונה ועד ג'ון קרי. המסעדה מציעה חוויה תל אביבית שאין שניה לה. מבחינת האוכל היא מגיעה לפסגה בארוחות הבוקר ובמזטים המוצלחים שהפכו לסימן ההיכר שלה: קטנים, טעימים, מגוונים ומגיעים על מגש עם מלצר. לכם נותר רק להעמיס, ואחר כך לפרק סרטנים.

מאנטה ריי

מאנטה ריי. צילום: יח"צ
מאנטה ריי. צילום: יח"צ

קאליפסו

מסעדת החוף של עומר מילר ודוד טור, מציעה מבחר של אפשרויות מבירה או קוקטייל במיטות שיזוף על החוף ועד מסעדת פיין דיינינג בחלל הממוזג, שם תקבלו מנות כמו פסטה ארבעים חלמונים עם זנב לובסטר ברוטב חמאה ויין לבן לצד פריקסה עם פלמידה מעושנת.

קאליפסו

מתחילים באויסטרים. קאליפסו

מתחילים באויסטרים. קאליפסו

קסיס

המסעדה הממוקמת ליד מרכז פרס לשלום ביפו מציעה מנות חוף קלאסיות כמו פאייה פירות ים, פסטות וקוקטיילים חביבים, והנוף של גבעת העלייה הוא אחד היפים בארץ. הוויב הקליפורני והמיקום ממש על קו החוף הופכים אותה ללוקיישן מושלם לארוחה קלה בשעת שקיעה.

קסיס

פילה דניס, קריספי פולנטה, שעועית ירוקה ורוטב פלפלים מעושנים, קסיס. צילום: בועז לביא
פילה דניס, קריספי פולנטה, שעועית ירוקה ורוטב פלפלים מעושנים, קסיס. צילום: בועז לביא

מציצים

איש חיי הלילה רונן מיילי (החתול והכלב) והמסעדן הראל בלו (סיטארה, ברנז'ה, פישופ ועוד) מייצרים מסיבה על חוף מציצים המיתולוגי, עם שירות קשוב באופן נעים ודרינקים שמסונכרנים עם המוזיקה היטב. למעט הדגים הטריים, מרבית האוכל מיועד לסגור בסבבה את הרעב מהבילוי בים.

מציצים

מציצים לחמין או חמין במציצים? צילום: אפיק גבאי
מציצים לחמין או חמין במציצים? צילום: אפיק גבאי