לידיעת הנוסעים: כך תמנעו מהכאוס בקווי האוטובוס מרכבת השלום
תחנת האוטובוס של רכבת השלום בוטלה לטובת עבודות שדרוג המרחב העירוני סביב מחלף השלום, ואלפי נוסעים נשלחו לחפש את קו האוטובוס שלהם בין שלוש תחנות חלופיות. איזה קווים עברו לאן ולמה? כל הפרטים בפנים
תל אביב היא עיר שלא קל להתנייד בה, בטח שלא בתחבורה ציבורית, ובוודאי שלא באזור העמוס תמידית של רכבת השלום, קניון עזריאלי ודרך בגין. החדשות הטובות הן שיום אחד עוד נראה את דרך השלום המובילה אל הצומת הופכת לאזור שראוי להולכי רגל, נוסעי תח"צ ורוכבי אופניים. החדשות הרעות הן שזה לא היום הזה: עבודות הפיתוח העירוני בסביבת מחלף השלום עוברות שלב, ויתמקדו החל מהבוקר לאורך המדרכה הצפונית של גשר השלום, והמשמעות היא ביטול תחנת האוטובוסים הסמוכה לתחנת הרכבת והעברת הקווים שחלפו בה למספר תחנות אחרות. איזה תחנות? לכו חפשו.
משרד התחבורה, עיריית תל אביב-יפו וחברת נתיבי איילון הודיעו אמש על על המעבר לשלב הבא בפיתוח המחלף העמוס ביותר בישראל, לאחר שהושלם המקטע המערבי בפרויקט בין רחוב גבעת התחמושת לדרך בגין עד רמפת איילון דרום לרווחת משתמשי הדרך. במסגרת העבודות, המדרכות הורחבו ונטעו עשרות עצים לאורך המקטע עבור ציבור משתמשי הדרך. בנוסף לכך, נסללו שבילי אופניים לשני הכיוונים, מופרדים ומוצלים, ואף הותקנו מתקני עגינה לאופניים ולכלים שיתופיים דו-גלגליים.
כאמור, מבחינת הציבור הרחב, השינוי הדרמטי בחודשים הקרובים יגיע מביטולה של תחנת האוטובוס רכבת השלום (21022), לצורך התחלת עבודות השדרוג, והעברת הקווים שעצרו בה לשלוש תחנות במיקומים זמניים ברחוב גבעת התחמושת, דרך השלום ודרך מנחם בגין:
קווים 23 ,64, 502 ,599 – עוברים לתחנה חדשה בדרך השלום אחרי צומת יגאל אלון כ-200 מטר מזרחה. שם התחנה דרך השלום/יגאל אלון
קווים 8, 36, 56, 62, 115, 364 – עוברים לתחנה חדשה בהמשך רחוב גבעת התחמושת, כ-150 מטר מערבה (אחרי הכניסה לחניון לכיוון דרך מנחם בגין)
קווים 91, 116, 200, 274 – עוברים לתחנה קיימת בסמוך לגשר הקריה (על דרך מנחם בגין). שם התחנה עזריאלי/מנחם בגין
מעיריית ת"א יפו נמסר: "מחלף השלום הוא בין המחלפים העמוסים בישראל. מדובר בציר שמחבר בין הרשויות תל אביב – יפו, רמת גן וגבעתיים. המחלף מהווה שער כניסה לאלפים רבים המגיעים לתל אביב- יפו מדי יום מכל רחבי המדינה דרך תחנת רכבת השלום והכבישים המחברים. שדרוגו ופיתוחו עבור נוסעי התחבורה הציבורית, רוכבי האופניים והולכי הרגל יאפשר לייצר פתרון תחבורתי מתקדם המבוסס על תחבורה בת קיימא".