להט"בק, פלאס-סייז ובוב-ספוג: שבוע האופנה תל אביב 2019 יוצא לדרך
22 מעצבים צעירים וותיקים יציגו בשבוע האופנה השביעי של תל אביב, שיתקיים בהאנגר 11 בתחילת חודש מרץ. לראשונה במימון ממשלתי ובעלות כניסה

שבוע האופנה של תל אביב יוצא לדרך זו השנה השביעית בין 10 ל-13 במרץ, לראשונה בתמיכה ממשלתית של משרד הכלכלה והתעשייה, כך חשף היום (שני) יוזם ומפיק האירוע מוטי רייף, במסיבת עיתונאים שערך. "אנחנו נאבקים לעודד קנייה של אופנת כחול לבן, כולנו מתמודדים עם קשיים", לדבריו. עיריית תל אביב הסירה השנה את תמיכתה הכספי באירוע עקב היבחרו של רייף למועצת העיר תל אביב וחשש לניגוד עניינים. "אנו תקווה כי שיתוף פעולה זה יהיה מוצלח, יגבה ויקדם את תעשיית האופנה הישראלית והיפוך למסורת בשנים הקרובות", אמרה נעמה קאופמן, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה ויו"ר מטה כחול לבן.
עוד כתבות מעניינות:
ביג בלגן בתל אביב: איך נראה עולם הפלאס סייז המקומי?
הטוב, הדראג והואגינה: 10 הלוקים המוצלחים ביותר בטקס ה-SAG
מותה של אגדה: קרל לגרפלד נפטר בגיל 85 בפריז

אירועי שבוע האופנה 2019 יתרחשו השנה בהאנגר 11 שבנמל, אחרי משכנם בקניון גינדי בשנים הקודמות ובמתחם התחנה שבנוה צדק בשנה שעברה, ויפתחו בערב גאלה בו תוצג מחווה למעצב גדעון אוברזון. המעצב הוותיק הודיע על סגירת מותג האופנה שלו אחרי 56 שנות יצירה לאחרונה, וכעת יזכה לחזות בכ-60 דוגמניות שעבדו איתו לאורך השנים, ביניהן יעל אבקסיס, דנה וקסלר ושלי גפני. "הוא מורי ורבי, שלקח אותי בגיל 22 ולימד אותי כל מה שאני יודע", סיפר רייף.


לצד מעצבים כמו דורין פרנקפורט, אלון ליבנה, עידן לרוס, דרור קונטנטו ומשכית, יציגו השנה לראשונה רותם לויתן בעלת מותג הפלאס סייז Retema, בית האופנה הפמיניסטי קום איל פו ומותג בגדי הגברים באמוס סקוור. במשך שלושת ימי האירועים יציגו 22 מעצבים, כשבדומה לשנה שעברה הדגש הוא על שינוי אידאל היופי והצגת דוגמניות ודוגמנים במגוון צבעים, צורות וגבהים. בהתאם, תצוגת האופנה של בית הספר לאופנה שנקר תהיה בסימן להטב"קי. כמו כן, צפויה להתקיים השנה בפעם הרביעית תצוגת מפעל הפיס לאופנה בה יציגו שבעה מעצבים חדשים.


התצוגה הראשונה והמסקרנת בליין-אפ שנמסר היום היא של חברת שורש, במסגרתה סיפר רייף כי 30 מעצבים צעירים וותיקים יציגו לוקים שהולכים – תאמינו או לא – עם סנדלי שורש. פרויקט מעניין נוסף יהיה אירוע התרמה לעמותת כנפיים של קרמבו, בו יחגגו המעצבים את יום ההולדת ה-20 לבוב-ספוג, וירכיבו יחד תצוגת אופנה המבוססת על הספוג הצווחני והצהוב. אירוע התרמה נוסף שיוצג השנה יהיה של מותג התכשיטים YVEL, בשיתוף עמותת "רוח נשית" שיוקדש להצגת דוגמניות פלאס סייז בלבד.


לראשונה השנה הכניסה לכלל התצוגות תותנה ברכישת כרטיסים בעלות של בין 55 ל-160 ש"ח לתצוגה. שבוע האופנה ישודר במלואו בבלעדיות בערוץ האופנה הישראלי ביס ובהוט, עם שידורים חיים סביב השעון. לאירועים הוזמנו 15 אנשי תקשורת ומשפיעני אופנה מכל העולם, כך שאת פעמיכם אתם יכולים לשים השנה גם לסטורי של הפאשניסטות הבינלאומיות האהובות עליכם.