תערוכת הוויסקי הגדולה יוצאת לדרך

השבוע תיפתח תערוכת הוויסקי בגלרייה מאירהוף, וזו הזדמנות טובה להכיר את מותג הויסקי הישראלי הראשון מילק & האני, ולטעום סוגים שונים ומגוונים של וייסקי מכל רחבי העולם

22 במרץ 2015

הוויסקי הראשון שלי אפילו לא היה וויסקי אמיתי: אי שם בכיתה ה', מחוצ'קנים וחסרי דאגות, החבר'ה ואני נהגנו לקחת תרכיז תפוחים ויטמינצ'יק סטייל, למזוג אל תוך כוס נמוכה פלוס שתי קוביות קרח. ככה היינו יושבים במרפסת, שמים את הרגליים על השולחן ומדברים על העתיד. מבוגרים עלק.

מאז עברו כמה שנים והאהבה לוויסקי גדלה יחד איתי, ומה שהיה בעבר תרכיז תפוחים התחלף עם הזמן בסוגים שונים של וויסקי: פעם סינגל מאלט, לפעמים בלנדד ובקיץ ברבן. כזה הוא וויסקי – אם מאפשרים לו, הוא יכול להתאים לכל אחד. וזה בדיוק כמו באהבה, אם רוצים ומוכנים לנסות, כל אחד בסוף ימצא את האחד שלו. לפעמים הוא יהיה נקי, אולי עם כמה קוביות קרח, או אולי בצ'ייסר עם החבר'ה או עם נגיעה של מים ושיחות אל תוך הלילה. הכל הולך.

בקרוב גם וויסקי כחול לבן, תערוכת הוויסקי
בקרוב גם וויסקי כחול לבן, תערוכת הוויסקי

ישראל מעולם לא הייתה צרכנית וויסקי גדולה, אבל שינויים לוקחים זמן וכמו השינויים העצומים שחלו בעולם היין (ויותר מאוחר גם בעולם הבירה) ישראלים לומדים גם לשתות וויסקי. "ישראל מאחרת בכמה שנים טובות בכל מה שקשור לעולם האלכוהול ביחס למדינות האחרות", מסכים תומר גורן מבעלי סיטונאות בינימינה והמנהל המקצועי של תערוכת וויסקי לייב שתתקיים השבוע בגלריית מאירהוף. התערוכה היא יוזמה של חברת סיטונאות בינימינה, בחסות ובבעלות "Whisky magazine" הבריטי, מגאזין שיוזם ומקיים תערוכות וויסקי מדי שנה בכ- 30 ערים ברחבי העולם. התערוכה תתקיים במשך שלושה ימים ותציג את מיטב סוגי הוויסקי הקיימים בישראל ואת כל הסוגים החדשים שעתידים לעלות על המדפים. בנוסף לכך, תוכלו גם ללמוד דבר אחד או שניים על המשקה דרך מגוון סדנאות שיעבירו קליברים רציניים מהתחום כמו כריס פלטצ'ר ממזקקת ג'ק דניאלס, ד"ר ג'ים סוואן ממזקקת מילק & האני הישראלית ועוד רבים וטובים שיעבירו סדנאות לקהל בנושא וויסקי לאורך כל ימי התערוכה.

"היבואנים דאגו שההכי טובים יבואו להרצות בתערוכה הזו", ממשיך גורן. "וויסקי זה משקה מעניין, עם קשת טעמים כל כך רחבה שכל אחד יכול להנות ממנו בסופו דבר. בשנים האחרונות צריכת הוויסקי עולה בכל העולם וגם בישראל. לצערי, מה שקובע בארץ מבחינת הוויסקי זה השיווק וכולנו יודעים שלא תמיד מה שאומרים שהוא הטוב ביותר הוא אכן כזה. הכיף הוא להיפתח כל הזמן לסוגים חדשים של וויסקי ולהחליט לבד מה אוהבים. יזמתי את התערוכה הזאת בשביל זה. לכל היבואנים יש הזדמנות שווה להציג את כל המותגים שמיובאים לארץ באופן שווה ולקהל שמגיע יש הזדמנות נהדרת להיחשף אליהם".

כולנו מכירים וויסקי תוצרת חוץ. מה קורה עם וויסקי ישראלי?

"אני שמח להגיד שמזקקת הוויסקי הראשונה, מילק & האני, נפתחה בתחילת השנה ביפו ואני גאה להיות חלק מקבוצת המקימים. החזון הוא לייצר וויסקי ישראלי איכותי שלא נופל ברמתו מאף וויסקי אחד בעולם, סינגל מאלט ישראלי אם תרצה. מה צריך לעשות כדי לייצר וויסקי טוב? על וויסקי טוב לא חוסכים. צריך הרבה סבלנות ולחכות הרבה זמן. אין שום פשרות בכל תהליך הייצור. הבאנו מחו"ל את כל הציוד הכי טוב שיש והוא הורכב פה במזקקה. חשוב להבין שמדובר בתהליך מאוד ארוך ואנחנו רק בהתחלה. זה ייקח עוד לפחות שלוש שנים, שזה הזמן המינימלי כדי שנוכל לקרוא למשקה הזה וויסקי, עד שנראה בקבוק ראשון של וויסקי ישראלי אמיתי".

אז עד שהוויסקי הישראלי הראשון יהיה מוכן ניאלץ להמשיך ולשתות וויסקי נהדר תוצרת חוץ. חשוב לומר שמעבר לכך שזה נחמד שיש תערוכה של וויסקי ואפשר ללכת ולטעום מגוון סוגים במחיר משתלם במיוחד (כרטיס יומי עולה 119 ש"ח ומעניק שלוש טעימות, כל טעימה נוספת בעלות של 5 ש"ח). קיום התערוכה הזו בפעם השניה, יחד עם קיומן של תערוכת אלכוהול נוספות לאורך כל השנה מצביע על מגמה מרגשת שעוברת על ישראל בתחום האלכוהול- שותים יותר ושותים יותר טוב. הגיע הזמן, לא?

תערוכת וויסקי לייב, בין התאריכים 24-25-26/3/2015, דובנוב 8 תל־אביב (בגלריית מאירהוף)