איל שני ומאיר אדוני נכנסו לרשימת 100 המסעדות הטובות בניו יורק

מבקרי האוכל של מגזין Time Out ניו יורק שיבחו את הבישול במסעדת נור, ועל פיתת הצ'יזבורגר של שני הם כתבו כי היא מערערת את כל מה שידעו על המנה הכי אמריקאית שיש

מסעדת נור. שוק הדגים של עכו נוחת בניו יורק (צילום: Paul Wagtouicz)
מסעדת נור. שוק הדגים של עכו נוחת בניו יורק (צילום: Paul Wagtouicz)
2 באוגוסט 2018

אחרי ההצלחה בלונדון, השפים הישראלים לוקחים גם את מנהטן: איל שני ומאיר אדוני נכנסו השבוע לרשימת 100 המסעדות הכי טובות בניו יורק שערך מגזין Time Out ניו יורק. מסעדת נור של השף אדוני הגיעה למקום ה-30, בעוד המזנון הניו יורקי של שני הגיע למקום ה-67 – אבל חכו שתקראו מה חשבו עליה המבקרים.

המגזין נימק את הבחירה בנור בכך שהמסעדה הפאן ים תיכונית, שנפתחה בשיתוף עם גדי פלג, ממייסדי מאפיית לחמים בניו יורק, היא חלק ממגמת ההתאבזרות של העיר באוכל ים תיכוני. המגמה הזאת כוללת גם את מסעדת דיזנגוף עם השף מיכאל סולומונוב ומיס עדה'ס, שעל מטבחה אמון שף תומר בלכמן. מבקרי האוכל של המגזין פסקו כי הבישול של אדוני "נמתח מעבר לאוכל הנחמה הישראלי לעבר השפעות מכל הלבנט, ממסורות יהודיות וערביות ועד השורשים הצפון אפריקאיים שלו עצמו". הם ציינו כי נור היא מילה בעברית ובערבית שמשמעותה אור – "שם הולם לחלל הזורח".

מאיר אדוני (צילום: נמרוד סונדרס)
מאיר אדוני (צילום: נמרוד סונדרס)

עוד כתבות מעניינות:
סניף שני למזנון של איל שני בפריז
הניו יורק טיימס העניק למאיר אדוני שני כוכבים
אסף גרניט זכה בפרס השף הזר הטוב ביותר בפריז

המנות שצויינו לשבח הן מנת הטרטר הפלסטיני (24 דולר), הקזבלנקה חריימה והקוסקוס האוורירי (36 דולר), הבייגלה הירושלמי המוגש עם מסבחה לימה (10 דולר) ומנת הקובנה המוגשת עם סחוג (11 דולר). אפילו החצילים החרוכים על האש המוגשים לצד גבינת פטה (17 דולר), שהסועדים הישראלים כבר התעייפו מהם, עדיין מרגשים את מבקרי האוכל הניו יורקים.

https://www.instagram.com/p/BkG3wivBmkT/

https://www.instagram.com/p/BausqkcHqtO/

המזנון הניו יורקי של שני הגיע כאמור למקום ה-67, אבל המבקרים סבורים שמדובר בבשורה וכי הוא שחקן מפתח ברנסאנס הים תיכוני בניו יורק. הם המליצו על מנות בפיתה כמובן, אבל גם על אלה שמחוץ לה – ובמיוחד על הכרובית תינוקת הצלויה בשלמותה. אבל השיא היה בקביעה כי "פיתת הצ'יזבורגר תגרום לכם לחקור מחדש את מה שאתם חושבים שאתם יודעים על המבורגר" – לגרום לאמריקאים לפקפק במנה הכי אמריקאית זאת ללא ספק חוצפה ישראלית, שבדיוק הולמת את השף שני.

מזנון צ'לסי (צילום: משה פינס)
מזנון צ'לסי (צילום: משה פינס)

 

ההצלחה הישראלית בניו יורק מגיעה אחרי הישגים גדולים באירופה – באפריל זכה השף אסף גרניט בפרס השף הזר הטוב ביותר בפריז מטעם מדריך פודלו. בספטמבר הקודם הכתיר Time Out לונדון את הברברי, הבר-מסעדה מקבוצת מחניודה שמובילים גרניט ושף אורי נבון, כמסעדה הטובה ביותר בבירה הבריטית. זאת אחרי שבשנה שעברה הגיעה למקום השלישי ברשימת 100 המסעדות הטובות בעיר. מסעדת פלומר, האחות הבכורה של ברברי, הגיעה עד למקום ה-33 באותה רשימה – השיג מרהיב בפני עצמו.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד