אין כמו יפו בלילות: הכירו את המתחם החדש והלוהט של חיי הלילה

אם לשפוט לפי ההתרחשות החדשה במתחם השוק היווני, קיץ 2016 הולך להיות הקיץ של יפו. צריכים הוכחה? קבלו את מתחם רעמסס של אנשי הבוקסא 

רעמסס (צילום: שלומי יוסף)
רעמסס (צילום: שלומי יוסף)
23 במאי 2016

קיץ 2016 יהיה הקיץ של יפו. אם בשנה שעברה הברים הקטנים של שוק הפשפשים (שאפה, ראס אל חנות, אנה לולו) היו חלופה מאווררת לבילויים במרכז העיר, מתחם השוק היווני שהתעורר מתרדמת ארוכה מסתמן כמקום הנכון להיות בו כשהטמפרטורות יעלו. מאחורי הקלעים עומדים הבעלים של בר הבוקסא ברוטשילד, ששמו ידיהם על צומת סמטאות אבן מאחורי השווארמה של בינו. הם זיהו שלושה מבנים נטושים ורחבה שמתפרסת על פני 400 מ״ר והקימו את רעמסס. כל מבנה עבר תחת הספריי של קבוצת הגרפיטי Broken Fingaz שיצרה ציורי קיר מרהיבים, והוגדר כבר בסגנון אחר: בר מסעדה, שבו ממוקם המטבח הפתוח ושממנו יוצאות המנות לכל המתחם; בר מזנון, שמעוצב בסגנון מוקפד ובעתיד יוציא מנות קרות; ובר קוקטיילים שמעוצב בסגנון אינטימי יותר עם מעט מקומות ישיבה. הקו המקשר בין שלושת המבנים הוא הרחבה החיצונית, 250 מקומות ישיבה.

רעמסס (צילום: שלומי יוסף)
רעמסס (צילום: שלומי יוסף)
רעמסס (צילום: שלומי יוסף)
רעמסס (צילום: שלומי יוסף)

על הפן הקולינרי אחראי אלי שטיין (לשעבר אדורה ביסטרו) שבנה תפריט ים תיכוני עם
נוכחות מרשימה של דגים וירקות. לא תמצאו כאן חלוקה לראשונות ועיקריות כי אם מנות בינוניות שמחולקות ל״מיוחדים ופתיחים״, “הקרש והסכין״, “גריל פחמים״ ו״כלי חרס בתנור אבן״. במנות: בטטות ודלעת ערמונים, מרווה וזעתר מיובשים עם תערובת פלפל שחור וגבינת עזים רכה (42 ש״ח); סלמון בכבישה ביתית עם סלט ביצים רכות וחלת שום קלויה (42 ש״ח); קישואים ממזרח ירושלים עם שומרים צעירים, יין לבן וגבינת כבשים תורכית (38 ש״ח); סרטנים מקומיים עם ויניגרט חם של חמאה, שום, אוזו ופלפל שאטה (78 ש״ח) ועוד.

רעמסס, הגימנסיה העברית 7, יפו,
ראשון־חמישי 17:30־אחרון הלקוחות, שישי־שבת 12:30־אחרון הלקוחות, 03-6163885

לרעמסס