השפית של איטס מתגעגעת ללברק של טאיזו, ובונה על דרום העיר

מיכל אפשטיין מאיטס. צילום: דור שרון
מיכל אפשטיין מאיטס. צילום: דור שרון

"איפה השפים אוכלים", מדור בו שפים ומסעדנים מרימים למסעדות ולמנות האהובות עליהם ושורדים את המשבר יחד. והשבוע: מיכל אפשטיין שנרגשת מפתיחת המסעדות, זוכרת את תחילת המשבר הקשה (ותודה לציפרלקס) אך אופטימית לגבי העתיד. בתכנון: סניף דרומי ולהמשיך עם המשלוחים

איפה השפים אוכלים \\ מיכל אפשטיין מאיטס מתגעגעת ללברק המטוגן של טאיזו

"התגעגעתי בעיקר לחופש הבחירה איפה ומה לאכול. אם מדברים על מקום ספציפי, התגעגעתי לטאיזו אהובתי. זו המסעדה הראשונה שאני מתכננת ללכת אליה לשבת על הבר", פוסקת השפית מיכל אפשטיין מ־EATS. "הכול כל כך טעים ומדויק ומיוחד, לא דברים שפוגשים בכל מקום. אין מנה שאני לא אוהבת שם אבל אם צריך לבחור אז לברק שלם מטוגן על מתקן מיוחד. טאיזו זו המסעדה שאני הכי אוהבת, תמיד הייתה ותמיד תהיה".

לברק מטוגן בטאיזו אהובתה (צילום: דן פרץ)
לברק מטוגן בטאיזו אהובתה (צילום: דן פרץ)

פתיחת המסעדות מוצאת את אפשטיין במצב רוח נרגש. "לא זכרתי איך המקום נראה עם ישיבה. התרגשתי לראות אנשים יושבים ליד שולחן ושותים קפה ולא אורזים כל דבר", היא אומרת בחיוך. את שנת הקורונה היא מתארת כחוויה נוראית. מה שהחל כאופוריה הפך לחששות וסימני שאלה באשר לעתיד שני סניפי הקפיטריה האורבנית. את הזמן שהתפנה ניצלה אפשטיין לבילוי עם בת זוגה ושותפתה אדוה חמו ועם ילדיהן (2, 5) ולפיתוח העסק יחד עם השותף יונתן קובארי. "הבנו שאנחנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה. זה היה אתגר גדול כי התקשיתי לגייס יצירתיות כשהעולם סוגר עלי. ניצלנו את הזמן לקדם דברים שלא הגענו אליהם כדי להיות טובים יותר כשהקורונה תחלוף".

המאמצים התרכזו בהקמת אתר מכירות אינטרנטי שעזר לעסק לשרוד, במיוחד לאור העובדה שהשותפים לא קיבלו כל עזרה כספית. "החישובים מסתמכים על שנה קודמת שבה היה לנו רק סניף אחד לעומת שניים בשנת 2020. ביום שקיבלנו את ההודעה שאנחנו לא זכאים לסיוע כמעט נשברתי. אולי אני תמימה אבל לא האמנתי שככה המדינה יכולה לנטוש אותנו".

מתכוננים לפסח. EATS (צילום: מתן כץ)
מתכוננים לפסח. EATS (צילום: מתן כץ)

איפה השפים אוכלים: אלעד דור (שישקו) אוהב את ההמבורגר של השכנים מאמריקה
איפה השפים אוכלים: אור גינסברג (SEALAS) מפרק מגשים של סופר פיצה

הכניסה לסגר השני הייתה כבר מאורגנת יותר מבחינה מנטלית ומקצועית. מחסור בכוח אדם ואי דאות לגבי כמות ההזמנות הובילו לצמצום התפריט. "בדיעבד אני שמחה על השינוי. התייעלנו והשתדרגנו והעסק טוב יותר מכל הבחינות – ניהולית, מקצועית וקולינרית. יש לי הרבה ביטחון בנו ובעשייה שלנו. בכל התקופה ניסינו לשמור על העובדים ולעשות דברים בצורה הטובה ביותר ברמת הקארמה והאנרגיה. האג'נדות שלנו מזוקקות יותר והכל נעשה מפוקס. גם אם יהיה סגר רביעי בפסח, נתמודד. עבורי כבעלת עסק זו רכבת הרים ותודה לאלוהי הציפרלקס, אבל כבר יש לנו ניסיון ויהיה בסדר".

לאן EATS ימשיך להתפתח?
"איטס אונליין עבד מצוין ואנחנו כל הזמן מחדשים. יצאנו עם מארז קינוחי סוויט בוקס, חתיכות מהמתוקים הכי שווים שלנו, ואנחנו עובדים על תפריט פסח וקינוחים לחג. בשנה הבאה כנראה נפתח מקום בדרום העיר. האופי יהיה קצת שונה, כפי ששינקין ובית חנה שונים זה מזה, אך הקו הקולינרי יימשך. אנחנו רוצים לעשות עוד המון דברים אבל כולנו אנשי משפחה. להתרחב אבל לא בכל מחיר".

מקבץ מתוקים נבחרים EATS (צילום: מתן כץ) 
מקבץ מתוקים נבחרים EATS (צילום: מתן כץ) 

לדעתך סצנת המסעדות תחזור להיות כפי שהייתה קודם?
"זו שאלת מיליון הדולר. מצד אחד לישראלים יש זיכרון קצר והם רק רוצים לחזור לבלות. אני גם שומעת מבעלי מסעדות שהם fully booked. מצד שני לא בטוח שזה יקרה כל כך מהר. עננת הקורונה והסגר עדיין מרחפת מעל כולנו אך אני מקווה שדברים יחזרו לקדמותם ואולי אפילו יהיו טובים יותר. מה שבטוח הוא שהאונליין והמשלוחים לא ייעלמו".