למען האמת: סוף סוף, סדרת נעורים עם פנטזיה מתפוררת לטובה

לא היינו בכזה מתח במי היא תבחר מאז דוסון קריק. "אמת או חובה". צילום מסך/ נטפליקס
לא היינו בכזה מתח במי היא תבחר מאז דוסון קריק. "אמת או חובה". צילום מסך/ נטפליקס

העונה השלישית של "אמת או חובה", סדרת הנעורים השנונה של מינדי קלינג ולאנג פישר, ניצבה מול אתגר לא פשוט, ועמדה בו באופן מעורר השתאות - מה עושים כשהפנטזיה נהרסת, ומתי (ועם מי) צריכה הגיבורה לאבד את בתוליה. כמה טוב שלנוער של היום יש סדרות שכאלה

22 באוגוסט 2022

הנרטיב החוזר ברבים מסרטי וסדרות הנוער, סטרייטיות ולהט"ביות גם יחד, מוקדש לחננה שמצליח/ה לזכות באהבתו של הספורטאי החתיך שמתגלה כנער רגיש. גם "אמת או חובה", הסדרה השנונה והמלבבת של מינדי קלינג ולאנג פישר, מתמקדת בגיבורה חנונית/שאפתנית (ממוצא הודי) שמפנטזת על השחיין החתיך, אבל היא משחקת פינג פונג עם הפנטזיה הזאת וממשיכה משם למקומות יותר מעניינים. כזכור, בעונה הראשונה דייווי (מאיטריי רמקרישנן המקסימה) פינטזה על פקסטון הול-יושידה (דארן ברנט) עד שגילתה להפתעתה שדווקא החנון היהודי בן גרוס שמתנהג כמו פוץ (ג'ארן לואיסון המצוין) עושה לה פרפרים בבטן. אבל בעונה השנייה דייווי ובן נפרדו, והיא סוף סוף זכתה להגשים את הפנטזיה הראשונית שלה בחברתו של פקסטון, שזנח את בריכת השחייה והתחיל ללמוד ברצינות.

בתחילת העונה השלישית, שעלתה בנטפליקס לפני כעשרה ימים, דייווי מגלה שלא פשוט לחיות את הפנטזיה. זה לא רק שהבנות במסדרון מגחכות עליה ומניחות שהיא נותנת (כי אחרת למה שחתיך כמו פקסטון ילך עם אחת כמותה?), היא עצמה מתקשה להאמין שהוא באמת מעוניין בה, ויש לה עוד עבודה לעשות עם עצמה. הפנטזיה נסדקת, ואז מתפוררת. לאן ממשיכים מכאן? יש סדרות שמתקשות להתאושש מהגשמה של חלומות, אבל "אמת או חובה" ממשיכה לחקור את הסיטואציות החברתיות של בית הספר בלוס אנג'לס, ואת האופציות הרומנטיות של דייווי (שעדיין מרוכזת בעצמה) מבלי לאבד את הזרימה והחן של העונות הקודמות.

אחרי מות אביה האהוב והגעתה של סבתה המסורתית מהודו, היה זה רק צפוי שבשלב מסוים דייווי תמצא את עצמה עם נער הודי כמותה. דס (קיצור אמריקאי לנירדש) הוא השילוב המושלם של חתיך וחנון (הוא חבר בנבחרת הדיון של בית ספרו). ועובדת היותו הודי אמורה להעניק לו נקודות אצל אמה הקפדנית נאליני (פורנה ג'אגאנתן), מה גם שהוא בנה של החברה החדשה שלה. המשפחתיות הזאת היתה יכולה להראות כעצלנות תסריטאית, אבל בהקשר התרבותי הספציפי היא דווקא מייצרת ניואנסים מעניינים. יחסיה של דייווי עם דס (אנירוד פישרודי) עומדים במרכז העונה השלישית, אך פקסטון ובן, שניהם בגרסאות משופרות בשל יחסיהם איתה, עדיין לגמרי שם. כמו הסדרה, דס מתגלה כבחור מפתיע אך גם צפוי, לאו דווקא באופנים הצפויים.

אבל מה עם סקס? בהגיעה לגיל 16, השאלה עם מי ומתי דייווי סוף סוף תעשה את זה מרחפת על העונה כולה. אחרי שבתחילתה מנוסח המסר החינוכי – שהפך לחלק בלתי נפרד מכל סדרת נעורים – שהיא לא צריכה לעשות את זה עד שתרגיש לגמרי מוכנה, מגיעה תשובה מספקת מכל הבחינות.

גם הזוגיויות של החברות של דייווי, פביולה ואלינור, מקבלות תשומת לב. פביולה הלסבית, שהיא עוד יותר חנונית מדייווי, היא אולי הדמות הכי שובת לב בסדרה, הרבה בשל אופן גילומה הגמלוני והמבויש על ידי לי רודריגז. אחרי שבת זוגה מהעונה הקודמת נסעה ללמוד בארץ רחוקה, פביולה מתנסה במערכת יחסים חדשה עם דמות ישנה, שבוחנת את הספקטרום של העדפות מיניות. ואלינור (רמונה יאנג), הפחות מעניינת שבין שלוש החברות, מוצאת את עצמה בזוגיות יציבה באופן מפתיע עם הנער הכי פחות יציב בסביבה.

סדרות התבגרות אמריקאיות הן לא פעם יותר חינניות, כנות וכובשות מאשר דרמות יחסים של אנשים בוגרים, כמו "מיליון דברים קטנים" ו"החיים עצמם" הדביקות והמזויפות – אולי משום שיש משהו ילדותי בחברה האמריקאית. הליהוק של אלוף הטניס הקפריזי ג'ון מקנרו לתפקיד המספר הבוגר שמייצג את נקודת מבטה של הנערה ההודית המתוסבכת מצביע על התופעה הזאת. התחבולה הנרטיבית השנונה הזו ממשיכה להניב פנינים, וגם אנדי סמברג חוזר לשמש כמספר האישי של בן באחד הפרקים. הדלת שנפתחת בסוף העונה עושה חשק שהעונה הרביעית והאחרונה, שמיועדת להגיע לנפליקס ב-2023, לא תתעכב.

העונה השלישית של "אמת או חובה" ("Never Have I Ever") זמינה עכשיו בנטפליקס