לא לסטלנים בלבד: תערוכה ואירועים בהשראת הדבר הזה שאתם מעשנים

אפי קישון, מתוך התערוכה "אני רעבה". צילום: אפי קישון
אפי קישון, מתוך התערוכה "אני רעבה". צילום: אפי קישון

אירועי תרבות ואמנות בהשראת יין ובירה כבר ראינו, אז למה שלא יהיו כאלה בהשראת קנאביס? הטכנולוגיה, מסתברת, קיימת. לאורך השבוע הבא יתקיימו לא מעט כאלה בספוטניק בר, כולל תערוכה נהדרת של אפי קישון, הרצאה של אנגלמאיר, הופעות ותקלוטים. ואתםן צריכים להביא איתכם רק דבר אחד

7 במרץ 2024

לאורך השבוע הבא כולו (16.3-10.3) יתקיים אירוע ראשון מסוגו בתל אביב שמחבר בין קנאביס לאמנות ותרבות, שיכלול תערוכת יחיד של המאיירת והמעצבת אפי קישון לצד סדרה של אירועים, מפגשים והופעות. כל זה יקרה בספוטניק בר באלנבי, שבחלל שלו ישלוט במשך השבוע הצבע הסגול, בהשראת זן ספציפי של תפרחת הקנאביס פרפל פאנץ' (Purple Punch).

>> לראש, לבטן וללב: 13 תערוכות חדשות שינערו לכם את הסופ"ש

על היוזמה והארגון של האירוע אמון גבריאל ארונוביץ, מבעלי Weed & The City – סוכנות קריאייטיב ופרסום, המתמחה בעולמות הקנאביס. ארונוביץ פועל בשש השנים האחרונות בתחום כשהוא חי על קו תל אביב-ברצלונה-מדריד. בספרד, הוא מספר, נושא תרבות הקנאביס מפותח ומתקדם בהרבה, והחיבור בין הצמח הפופולרי לבין אמנות לא מרגיש יוצא דופן. "בישראל חיים 140 אלף איש עם רישיון לקנאביס רפואי וכמיליון צרכנים בשוטף", הוא אומר. "אנשים שאוהבים קנאביס אוהבים גם מוזיקה וגם ספורט וגם אמנות, וכמו שאנחנו מחברים בין העולמות האלה ליין או לבירה – אין סיבה שלא נחבר אותם לקנאביס. הקנאביס נוכח בחיים של הרבה אנשים ואצל כולנו הוא מתחבר לנקודה שמעצימה אצלנו משהו – בין אם זו תחושת רוגע, סוציאליות או כל דבר אחר".

ייצבע בסגול. ספוטניק בר (צילום: דין אהרוני רולנד)
ייצבע בסגול. ספוטניק בר (צילום: דין אהרוני רולנד)

אתה חושב שהעובדה שהתחום פחות מפותח פה בארץ היא בגלל שעדיין מדובר בעניין לא חוקי?
"גם, וגם בגלל שישראל היא מדינה יחסית שמרנית. החיבור הזה עדיין מרגיש לנו יוצא דופן. בספרד הקנאביס כרגע במעמד שהוא קצת בורדר-ליין – הוא לא אסור אבל גם לא מותר. שני סעיפים בחוקה הספרדית גרמו לו להיות נוכח במקומות שדומים בעיקר לקופי שופס באמסטרדם. זה חצי לג'יט, אבל הוא כן נגיש לקהל הרחב ולכן גם התרבות סביב הנושא מפותחת. גרמניה אישרה השבוע ליגליזציה של קנאביס והם עובדים לפי המודל הספרדי, שקצת מתקשר לכל העולם שקנאביס סימל פעם כמו חופש ואהבה".

כשהתחיל ארונוביץ לעבוד על תערוכה הוא פנה לאפי קישון, שהכיר מפרויקט קודם שבו שיתפו פעולה. קישון, מעצבת גרפית ומאיירת בוגרת ויצו חיפה, היא אחד הקולות הבולטים (שלא נאמר המגניבים) בסצנה המקומית. העבודות שלה הן הרבה פעמים בהשראת חוויות אישיות שלה, והיא לא מהססת להשתמש בהמון הומור וציניות כדי לתאר את החיים הלפעמים קצת עלובים (אבל מצחיקים) של כולנו.

אפי קישון, מתוך התערוכה "אני רעבה". צילום: אפי קישון
אפי קישון, מתוך התערוכה "אני רעבה". צילום: אפי קישון

בתערוכה הנוכחית ההנחיה היתה לשים דגש על זן מסוים (שאהוב על ארונוביץ במיוחד, בספרד וגם בישראל), שאחד המאפיינים שלו הוא שהוא מעורר תיאבון. "אפי התחברה אליו מהמקום של האוכל. אנחנו חיים בעידן שבו אנחנו מתעסקים באוכל כל הזמן, בלי לשים לב. בתערוכה היא חוקרת ומציגה באופן ויזואלי את העיסוק היומיומי באוכל בשגרת יומה, ונוגעת במאנצ׳יזם הישראלי". (כן, מסתבר שיש דבר כזה).

במסגרת התערוכה שנקראת פשוט "אני רעבה" יתקיימו לאורך השבוע מספר אירועים בספוטניק – ביניהם הופעה חיה של הרכב הרגאי האינטרגלקטי ספוטניק היי פיי (אין קשר למקום, ככה יצא); אליפות ישראל בידע על קנאביס (כולל פרס כספי לרכישת קנאביס רפואי למנצח.ת); ערב סטנד אפ ומפגש עם האחד והיחיד זאב אנגלמאיר בהרצאה חד פעמית על הקשר בין תרבות, אומנות וקנאביס.

אפי קישון, מתוך התערוכה "אני רעבה". צילום: אפי קישון
אפי קישון, מתוך התערוכה "אני רעבה". צילום: אפי קישון

יהיו גם מסיבות ותקלוטים כיאה לאכסניה, ובסיום השבוע תארח קישון ארבעה מאיירים קולגות מהמובילים בישראל – נדב מצ׳טה, גלי שרף, רוי סגל (killtro toys) ונעמה בן-משה לשיחה פתוחה על אמנות, תהליכי עבודה, השראות וקנאביס (כמובן). ההשתתפות, מדגיש ארונוביץ, היא חופשית ללא תשלום לכל האירועים והיא ממש לא לסטלנים בלבד. בנוסף, יש להדגיש, לא יימכר או יחולק קנאביס בשום צורה במסגרת האירועים. אבל היי, תמיד חיבבנו את קונספט ה-BYO.
"אני רעבה", תערוכה וסדרת אירועים, ספוטניק בר, אלנבי 122. לפרטים