ארוחות בוקר בינלאומיות בסיאטרה ועוד חדשות טעימות

אויסטרים לכל פועל בבר א וין, שפים מעוטרי מישלן מתארחים בדיויד אינטרקונטיננטל ועוד חדשות אוכל חמות

בוקר בינלאומי בסיטארה. צילום: אסף אמברם
בוקר בינלאומי בסיטארה. צילום: אסף אמברם
8 בינואר 2017

אויסטרים לכל פועל

הפיילוט הקצר מאוד שערך עינב אזגורי בבר א וין – אויסטרים ב־18 ש"ח ליחידה – התברר כמוצלח כל כך, עד שהוא החליט להמשיך להגיש אותו מדי יום (ראשון־חמישי, 18:30־20:30). בתפריט: שישה סוגים של אויסטרים במחיר שפוי שמוגשים עם שלושה רטבים ליד: חזרת וחומץ יין לבן, שאלוט וחומץ יין אדום ורוטב עגבניות חריף (גרסת הבית לטבסקו).

אויסטרים בבר א וין, מומלץ להזמין מקומות מראש

בוקר עולמי בסיטארה

מסעדת סיטארה במתחם סי אנד סאן בתל-אביב בתפריט ארוחות בוקר בטעמים ים-תיכוניים, צרפתיים ומזרחיים שהותאמו לחיך הישראלי. על השולחן יעלו בוקר דייגים מדגה טרייה שמגיעה למסעדה מדי יום (92 ש"ח), חצ'פורי גיאורגי במילוי גבינות, ביצה רכה וסלסת עגבניות (58 ש"ח), שקשוקה טבעונית – קציצות עדשים וחומוס על תבשיל של עגבניות, פטריות וקינואה שמוגשת עם טחינה לבנה (68 ש"ח) וסטייק דקה מאנטריקוט על הפלנצ'ה עם ביצה עלומה, חרדל דיז'ון, פרמז'ן ואספרגוס (89 ש"ח). להשלמת החוויה הנהנתנית ניתן להמיר את המיץ בקוקטייל בוקר מבר הקוקטיילים שבמסעדה כגון קוקטייל אוזו, ליים ונענע, אפרול שפריץ, בלאדי מרי או קוקטיילים משובחים אחרים.

סיטארה

בוקר בינלאומי בסיטארה. צילום: אסף אמברם
בוקר בינלאומי בסיטארה. צילום: אסף אמברם

תפריט קוקטיילים חדש באימפריאל

מי שהוכתר כבר הטוב ביותר בתל אביב בטקס פרסי האוכל של טיים אאוט משיק השבוע תפריט חורף חדש לשנת 2017. בין הקוקטיילים המסקרנים: Oasis Daiquiri – רום בקרדי לבן מושרה בתאנים, קרם דה קקאו בהיר, ליים, הל ונגיעה של וניל ביתי (48 ש"ח); – Morning Wood חיבור בין זוברובקה לטקילה אל חימאדור, בנדיקטין, כוסברה, מיץ תפוחים ירוק וליים (48 ש"ח);- The Snow Man  הולנד ג'ין מושרה בתבלינים, אמארו אוורנה וסירופ קינמון (46 ש"ח) ועוד.

אימפריאל

ראצ'ה גם בצהריים

חצי שנה אחרי שהביאה את מסעדת ראצ'ה לתל-אביב משיקה המסעדנית לילי בן שלום עסקית צהריים שמציגה את החוויה הגרוזינית במיטבה. התפריט פונה אל מי שעובדים בסביבה ומכוון לתמחור הוגן בשלוש רמות מחיר: 55/62/82 ש"ח. כל מסלול כולל לחם הבית וחמוצים, שלושה סלטי פתיחה כגון צ'רחלי- קוביות סלק עם אגוזים וירוקים, קורקוטי – סלט חיטה עם עגבניות וירוקים, ופטריגאני – שכבות חציל ממולאות בתערובת של אגוזים, עשבי תיבול ורימונים, מנה עיקרית משתנה ותוספת לבחירה, וכוס שתיה. בתוספת 45 ש"ח ניתן להוסיף מנת מאפים הכוללת חינקלי, צ'יבוריאקי ובליני (יחידה אחת מכל מאפה). המשקאות האלכוהוליים – קוקטיילים ויינות – מוצעים במחיר מוזל, לדוגמה: כוס יין הבית 15־18 ש"ח או שליש ליטר בירה גרוזינית ב־15 ש"ח.

ראצ'ה

תפריט איטלקי־ישראלי בבינדלה

השף יורם ניצן, שלנצח נזכור לו חסד נעורים מ"מול ים", ממשיך לבסס את המטבח של האיטלקיה המודרנית בינדלה ומשיק את תפריט חורף 2017. הקונספט שנבחר הוא מנות איטלקיות חורפיות מסורתיות שהותאמו לקולינריה התל אביבית העכשווית: ארטישוק ישראלי על איולי כמהין, פטריות יער, עלי קייל וטוויל זרעי שומר (66 ש"ח), טורטליני רוסיני מכבד אווז, פילה עגל מינוט, טורטליני במילוי ירקות כתומים, ציר קברנה, קרם שאלוטס ואנדיב (152 ש"ח), מחבת נחושת רותחת עם שרימפס מקומי בוויניגרט אורגנו, עגבניות שרי, לימונים כבושים, קישואים צעירים וארוגולה (124 ש"ח) ואוסובוקו עגל בסלסה ורדה, פולנטה מוקצפת, ציר בקר וגרמולטת תפוזים (142 ש"ח).

בינדלה

טורטליני רוסיני בבינדלה. צילום: יהב יעקב
טורטליני רוסיני בבינדלה. צילום: יהב יעקב

שלישי ישראלי בשוק צפון

שוק צפון בהובלת מיכל אנסקי ממשיך למלא את השבוע בתוכן. אחרי שישי יווני וחמישי שוק מגיע תור שלישי ישראלי – ערבי שיפודים הארד קור שבהם יציעו הדוכנים והמסעדות מנות ספיישל על טהרת השיפודים (15־65 ש"ח). כל דוכן ייצור שיפוד מיוחד משלו שמתבסס על אופי המטבח האישי שלו, למשל שיפוד דג גלילי לבן על הפלנצ'ה, על קרם כרובית וארטישוק ירושלמי בבר דגים (32 ש"ח), שיפוד פרגית/ כבד/ בורי בלחמנית באן מאודה (28 ש"ח) ושיפוד טופו בלחמניית באן מאודה (24 ש"ח) במיאזקי, שיפוד מעורב ירושלמי בתיבול ראס אל חנות (15 ש"ח) בכתר המזרח ושיפוד וופל בלגי עם שוקולד מריר, שוקולד חלב ושוקולד לבן עם טופינגס לבחירה (25 ש"ח) באיקה שוקולד.  לצד השיפודים יימזגו בירות ישראליות במחירים נגישים כמו שליש גולדסטאר מהחבית ב־10 ש"ח ושליש בירה עלמה מהחבית ב־15 ש"ח. החל משעה 18:00 חניה חינם לקונים בדוכני השוק ב־50 ש"ח ומעלה.

שוק צפון, ראול ולנברג 20 רמת החייל, שלישי מ־19:00־ אחרון הלקוחות

שלישי ישראלי בשוק צפון. צילום: דן בלילטי
שלישי ישראלי בשוק צפון. צילום: דן בלילטי

 

The Taste Of  Michelin

באירוע הקולינרי הבינלאומי שיפתח את שנת 2017 בישראל יתארחו שפים של מסעדות עטורות כוכבי מישלן מברלין, מרסיי ואמסטרדם במלון דיויד אינטרקונטיננטל. כל אחד מהשפים המתארחים – אברהרד לאנג ממסעדת Hugos בברלין, ליונל לוי ממסעדת Alcyone במרסיי ורוג'ר רסין ממסעדת La Rive (כל המסעדות במלונות אינטרקונטיננטל) – יגיע  למשך שבוע ויציג תפריט טעימות שישלב את מנות הדגל של המסעדה שלו ואת פרשנותו האישית לסצנה הקולינרית המקומית. האירוע יתקיים במסעדת הגורמה אוברג'ין במלון דיויד אינטרקונטיננטל (9.1.17-29.1.17 –  240 ש"ח לאדם או 340 ש"ח כולל 3 כוסות יין).

אוברג'ין, הזמנת מקומות באתר

איך אומרים עוגיו.נט באנגלית?

בלוג האפייה המצליח עוגיו.נט עבר מתיחת פנים שכללה השקת עיצוב חדש והשקת גרסה באנגלית. מאחורי הבלוג, שקיים כבר קרוב לשמונה שנים וכולל כ-700 מתכונים, עומדת הקונדיטורית נטלי לוין, שגם מפתחת את המתכונים ומצלמת. תחת המותג החדש Lil' Cookie העלתה לוין את מיטב המתכונים מתוך עוגיו.נט באנגלית. בעתיד הקרוב יושלם  המהלך והבלוג באנגלית יכלול את כל המתכונים בעברית ויציע עולם תוכן שלם לקהל הבינלאומי. שני הבלוגים מקושרים זה אל זה ומכל עמוד ניתן להגיע לגרסה האנגלית או העברית בהתאם. העיצוב החדש, שמהווה פריצת דרך באתרים ישראלים, יאפשר לחובבי האפייה להגיע בקלות לכל מתכון שיחפצו. המהלך, שהוא ראשון מסוגו בארץ לבלוגים בתחום האוכל, נעשה בעקבות שאיפה לפרוץ לשוק העולמי עם מתכונים ישראליים באופיים שפונים לאופים חובבים ומקצוענים כאחד. זהו צעד נוסף בהתפתחות המואצת של תחום הקונדיטוריה בישראל, שמשלב בין ההשראות המקומיות הרבות לבין הטרנדים בעולם.

 

לאתר Lil' Cookie

טארטלטים לימון ומרנג. צילום: נטלי לוין
טארטלטים לימון ומרנג. צילום: נטלי לוין

רשת ג'פניקה משיקה אתר, אפליקציה וכרטיס מועדון

בתזמון מושלם לימי החורף הקרים, שבהם אין חשק לצאת מהבית ומשלוח אוכל הוא סוג של הצלת חיים, משיקה רשת ג'פניקה אתר, אפליקציה וכרטיס מועדון חדשים, שיעניקו ללקוחות חוויית שימוש נוחה ומהירה יותר ומגוון הטבות משתלמות. האתר החדש מותאם לכל סוגי המובייל ומגיב לכל מסך, ודרכו אפשר לראשונה להזמין מהמסעדה באופן וירטואלי למשלוח או לאיסוף עצמי ואף להזמין שולחן במסעדה, ללא צורך להתקשר למוקד. האתר עצמו גם מוטמע בתוך האפליקציה החדשה של ג'פניקה ואת כל הפעולות שניתן לבצע דרך האתר ניתן לבצע גם דרך האפליקציה. בנוסף לצפייה בתפריט, הזמנת משלוחים ואיסופים והזמנת שולחן במסעדה, ניתן גם לנהל דרך האפליקציה את חברות המועדון. חברות המועדון החדשה של ג'פניקה – ג'פניקלאב, מעניקה ללקוחותיה שלל הטבות משתלמות ביותר וצבירת כסף – ג'פניקאש, שבאמצעותו ניתן לרכוש מנות מן התפריט. עלות ההצטרפות לג'פניקלאב היא 99 ש"ח, כאשר ההשקעה מוחזרת במלואה ואף יותר מכך בהטבות כספיות. את חברות המועדון ניתן לרכוש בכל סניפי ג'פניקה או בהזמנה טלפונית.

לאתר ג'פניקה

 

מוקפץ אירופאי

רשת אוכל הרחוב האסייתית התל אביבית "ווק ריפבליק" מתרחבת לחו"ל: במהלך השנתיים הבאות ייפתחו סניפים ברחבי אירופה כאשר הסניף הראשון יפתח בבלגרד, בירת סרביה, במהלך מרץ. לאחר מכן, ובמהלך השנה הקרובה, יפתחו שני סניפים נוספים בבלגרד וסניף נוסף בעיר השנייה בגודלה בסרביה נובי סאד. בחודשי הקיץ ובשנת 2018 ייפתחו סניפים של הרשת במונטנגרו, קרואטיה, הונגריה ורומניה.

ווק ריפבליק. צילום: אלמוג דביר
ווק ריפבליק. צילום: אלמוג דביר

ווק ריפבליק