עייפים, מבולבלים, תקועים: "ארץ נהדרת" ונתניהו כמעט באותו מצב

מריאנו נתניהו. ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)
מריאנו נתניהו. ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)

המציאות מדשדשת ומייאשת בעזה ומחוץ לה, האקטואליה תקועה וסטטית, ו"ארץ נהדרת" נראתה אתמול במצוקת חומרים אמיתית. חוץ מכמה הברקות קטנות אפשר היה לחשוב בטעות שאנחנו צופים בשידור חוזר // הריקאפ שחיכיתם לו ממתין לפריצת דרך

28 במרץ 2024

הפרק האחרון של "ארץ נהדרת", ששודר אתמול, המשיך את המגמה הברורה של השבועות האחרונים: סטטיות. המציאות די תקועה באותו המצב, המלחמה לא ממש מתקדמת. גם לא הסיכוי להחזיר את החטופים. עקב כך גם התכנית נקלעת לסוג של לופ. מה עושים? מחפשים זוויות במציאות שאפשר לנעוץ בהן שיניים – הפעם זה הבידוד הבינלאומי.

>> חודש היסטורי: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה עכשיו
>> מה חדש בנטפליקס: הסדרות שבטח תרצו לראות באפריל

המוקד היה השיר "Without The World", פארודיה על "We Are The World" בהשתתפות שרי הממשלה – שגם הייתה הדבר היחיד שהופיע בפרומו. ביצוע מחודש לשיר שכולו בא להגיד "נסתדר יפה מאוד גם בלי העולם", על רקע ההתרחקות הבינלאומית מישראל. ברמה האמנותית מדובר בקאבר מושלם: השיר הותאם לחלוטין לביצוע המקורי, כולל המניירות הקטנות (מירי רגב נכנסת א-לה סינדי לאופר, אפילו גולדקנופף מאנפף סטייל בוב דילן) – וגם הכתיבה משובחת למדי, כפי שניתן לצפות משיר תוצרת "ארץ נהדרת". תעלומה אחרת, שמתקיימת גם לגבי לא מעט רפרנסים אחרים שהיו בעונה הזאת של "ארץ", היא שאלת הרלוונטיות.

כל העולם כולו. ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)
כל העולם כולו. ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)

"We Are The World", קצת כמו איאן זירינג שקפץ אחר כך בפרק הזה, הם רפרנסים לדור מאוד ספציפי – הדור שלי. ילידי שנות השמונים שמכירים את השיר כי הוא פשוט היה שם בתקופה שהם נולדו. האם אנשים שנולדו בשנות התשעים, קל וחומר באלפיימז, בכלל מכירים את השיר הזה? התירוץ להעלאתו באוב של "We Are The World" הוא כנראה הסרט הדוקומנטרי המצוין שעלה בינואר בנטפליקס על הפקת השיר, אבל גם הוא בעיקר נועד לאנשים שהכירו את השיר המקורי. בקיצור, קצת כמו הקריצה לסדרה "החיים" או "חיימקה שלי", יש תחושה של פער מסוים בין הגיל של יוצרי התכנית – לבין מה שחלק גדול מהקהל מכיר ויודע.

הציל את המצב. זרחוביץ הוא איתן כבל, ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)
הציל את המצב. זרחוביץ הוא איתן כבל, ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)

חוץ מזה? פרק מאכזב; הפאנלים החוזרים ונשנים עם נתניהו ממצים את עצמם, מרוטים וריקים כמעט כמו דמותו המציאותית של נתניהו. שובו של דניאל הגרי הרגיש מאולץ. גם הפאנל התרבותי/בידורי – הפעם עם נועה קירל, אייל גולן, דניאל פרץ ודניאל גרינברג – עבד פחות טוב מהרגיל. מזל שיש את הצמד טייכר וזרחוביץ' להציל את המצב – זרחו עם החיקוי של איתן כבל (איזה כיף שהוא חזר!), וטייכר בתור איאן זירינג, סטיב מ"בוורלי הילס", שחזר בעקבות ההופעה של גרסת המקור בעונה החדשה של "גולסטאר". מדובר בשתי הברקות בתוך רצף משמים למדי.

מאולץ. דניאל הגרי, ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)
מאולץ. דניאל הגרי, ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)

החלק התמוה בפרק הגיע דווקא בסוף – אחרי שניסו בעונה הזאת את המערכון הרץ של "כיתת הכוננות" ועוד כל מיני שטיקים אחרים (אשר, סבא אורי, הדמות של תמיר בר המחתים בקניונים) בתור המערכון המסיים והקליל – פתאום הגיעה המצאה חדשה. הפעם זה היה עומרי אנגל, איש מצחיק בפני עצמו, שבא עם מערכון "קפה לוקאס". אנג'ל הוא כישרון יוצא מן הכלל (יעידו הנפלאות שהוא עושה ברשתות החברתיות), אבל המערכון החדש שלו – שבו גילם את כל הדמויות – התקשה להעלות חיוך. יש תחושה ש"ארץ" קצת נתקעו בלי מערכון וחיפשו משהו למלא איתו את השורות, אולי כזה שיתאים גם לקונספט של התכנית – שדיבר רבות על היחס הבינלאומי לישראל.

מאיפה שלפתם את זה. עומרי אנגל, ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)
מאיפה שלפתם את זה. עומרי אנגל, ארץ נהדרת (צילום מסך: קשת 12)

בקיצור, זה היה עוד יום במשרד של "ארץ נהדרת". לא ראיתם שם משהו מיוחד. לא ראיתם משהו שניסה לשבור את השגרה. קצת כמו המציאות של כולנו, גם היא נמצאת בשלב הדשדוש – מחכה לפריצת דרך מהחדשות שאולי תכניס קצת אש בתוך העונה הזו. אתמול, התוצאה היתה די מבאסת. משהו חייב להשתנות.