חצי או שליש: 11 הברים הכי טובים לשתות בהם בירה בתל אביב

מקדש של בירה. שניט (צילום: מתן שרון)
מקדש של בירה. שניט (צילום: מתן שרון)

השמש יצאה לשחק, ואנחנו חייבים כבר עכשיו להתחיל לתרגל את קיבולת הבירה לקראת הימים הקשים של הקיץ הקרוב. בחרנו את הברים הכי טובים לשתות בהם בירה, כאלה שעושים כבוד למשקה האהוב הזה ולא מנסים לדחוף לכם קוקטיילים מופקעי מחיר במקום. שנזמין עוד סיבוב?

2 באפריל 2024

במהלך השנים האחרונות יש סוג עסק אחד שמשתלט על כל פינה חביבה בתל אביב – בר יין. אז חלאס, יש לנו מספיק ותסתדרו עם מה שיש. הגיע הזמן להרים לקלאסיקה שלעולם לא יוצאת מהמודה, הדרינק שכל בר חייב שיהיה בזמינות, הפתרון הזמני לכל בעיותינו והמזור מהשמש החמה, לפחות עד שאתם שותים יותר מדי. אלו הברים הכי טובים בתל אביב לכוס בירה קרירה ביום לוהט.

>> הפיזיקאי שמכין דאמפלינגס חלומי נוחת במזנון יין בשוק הכרמל

חדשים יחסית

1. לאוטר

יותר מ-15 ברזים וכמעט 200 מותגי בירה, ספסלים ארוכים כמו בבירגרדן בגרמניה, חנות בירה והמון ביר גיקס – לאוטר השתלט על כיכר גבעון והוכיח שלבירה טובה תמיד יש ביקוש. כדי לאתגר את האורחים מביאים בעלי הקראפט בר (שהם גם בעלי פורטר האוס והשניט) בירות בסגנונות שונים, לפעמים מוזרים ממש, ומשתפים פעולה עם מבשלות בוטיק וקולגות תאבי בירה מחו"ל. כדי לתכנן את הביקור בצורה מיטבית, מומלץ לעלעל באתר ולראות מה נמזג בכל רגע נתון.
כיכר גבעון 5

המציג אינו בר יין (צילום לאוטר ביי שניט)
המציג אינו בר יין (צילום לאוטר ביי שניט)

2. שניט

מבשלת בירה מבית פורטר אנד סאנס שממוקמת גם כן כיכר גבעון, מה שמעלה את נוכחות הקבוצה באזור לשלושה מקומות שבכולם בירה היא המיין אישיו. לאחר שחלפתם על פני דודי הנירוסטה הגדולים ונכנסתם לאווירה, תפסו מקום באחד השולחנות הארוכים ובדקו בתפריט איזו בירה יש היום – ויש המון, קבועות ומשתנות. תפריט האוכל קטן ו-VFMי, עם מנות עסיסיות בהשראת דרום ארה"ב שכיף לזלול ליד בירה קרה. לאחרונה נפתחה נקודת בירה ופיצה חמודה מבית השניט על שדרות ירושלים סמוך לבלומפילד.
הארבעה 12

שניט בירפסט 2023 | צילום: יח"צ
שניט בירפסט 2023 | צילום: יח"צ

3. לאגר אנד אייל

בר בירה בסגנון אנגלי מינוס הגשם והקור ופלוס היחס הרציני למשקה הזהוב. הבירה נמזגת מהברזים צוננת ופריכה וברור שהיא כאן העיקר, ולכן גם המחיר נוח. בתום יום העבודה מציפים את המקום עובדי הסביבה, שבאים לסגור פינה על בירה קרירה ומשהו קטן לאכול.
דוד אלעזר 27

אפשר גם בזול. לאגר אנד אייל (צילום יח"צ)
אפשר גם בזול. לאגר אנד אייל (צילום יח"צ)

ותיקים

4. פורטר אנד סאנס

בית הבירה הראשון של קבוצת הפורטר אנד סאנס שורד את תהפוכות הזמן. הוא אינו מוותר על הווייב האולדסקולי, על מבחר הבירות המסחרר ועל המזיגה מושלמת, אך הקונספט עבר מתיחת פנים קלה – בכל זאת עברו 14 שנים. בשעות הצוהריים תוכלו ללזלול נתחי בשר עסיסיים מהמעשנה שבירכתי המטבח, ובערב התפריט נוטה לכיוון ביסטרו באווירה משוחררת וקלילה. עם זאת, הדי.אן.איי המקורי נשמר וגם המעמד כאחד מהספוטים הכי מקצועיים לבירה בעיר.
הארבעה 14

פורטר אנד סאנס. צילום: יח"צ
פורטר אנד סאנס. צילום: יח"צ

5. המנזר

הבר הוותיק בפאתי שוק הכרמל מתברג היטב בכל רשימה שלנו, מהברים עם האוכל הטוב ביותר ועד למקומות עם האנשים הכי מעניינים/מוזרים. על הדרך זהו גם אחד מהמקומות הכי שווים לבירה, שנמזגת קרירה ופריכה במחיר זול יחסית, מתוך הבנה והתחשבות בלקוחות השתיינים.
אלנבי 60

מנזר (צילום: יולי גורודינסקי)
מנזר (צילום: יולי גורודינסקי)

6. השופטים

הרבה לפני שכל פאב נהיה בר ושנים לפני סצנת הקוקטיילים הצבעונית, בשופטים כבר מזגו בירה מושלמת בטמפרטורה מדויקת ובכוס הנכונה. עיצוב נטול עיצוב, תפריט עם מטוגנים שמחמיאים לבירה ומוזיקת רוק רועשת ברקע מתכנסים למקום שיקבל אתכם בזרועות פתוחות ברגעים הכי טובים ונמוכים בחיים.
אבן גבירול 39

השופטים (צילום: זיו שדה)
השופטים (צילום: זיו שדה)

7. בירגארדן פאולנר\בירגארדן

למרות העובדה שמדובר בשני מוסדות נפרדים בבעלות שונה, בירגארדן פאולנר בשרונה והבירגארדן בכיכר דיזינגוף מציעים חוויית בירה באווירה בווארית, עם אפשרות לישיבה בחוץ. הגרסה התל אביבית מוצלחת לא פחות מהמקור במינכן: שולחנות ארוכים לישיבה ליד זרים שבסוף הערב אולי יהיו חברים, וייב אנרגטי, בירה צוננת ותפריט תואם. בקרו בשניהם, שתו כוס או שתיים ותחליטו מה מתאים לכם.
בירגארדן פאולנר אלברט מנדלר 3 (מתחם שרונה), בירגארדן כיכר דיזינגוף

ביר גארדן שרונה (צילום: אנטולי מיכאלו) 
ביר גארדן שרונה (צילום: אנטולי מיכאלו) 

8. בירבזאר

מה שהתחיל כדוכן בשוק הכרמל שהתרחב לבר הוא כיום קונצרן בירה ישראלית עם מבשלה וכמה סניפים במקומות מרכזיים בתל אביב. בבירבזאר עושים כבוד לבירה מתוצרת עצמית ובכלל, ומגישים אותה בפשטות כובשת שמדברת בעד עצמה.
בירבזאר

9. מתי המקלל

מאז ומתמיד מתי המקלל אינו מקום לרכי לבב. בימי הבעלים המיתולוגי מתי לנדשטיין ז"ל, הבירה הייתה מוגשת עם מנת קללות ביידיש עסיסית מלווה בחיוך טוב לב. כיום מנהל את החמארה שמוליק הנכד, שמקפיד לא לגעת במה שעובד כבר כל כך הרבה שנים – בירה טרייה ומגוזזת היטב, דג מלוח וחמוצים ואפס פוזה – תזכורת לימים שבהם שוק לוינסקי היה שוק, ולא אסופת ברים מתוחכמים.
מטלון 41

10. הנורמן

החמארה שגולשת לרחוב בשוק הכרמל בואכה כרם התימנים, מצליחה להישאר רלוונטי למרות השנים והטרנדים המתחלפים. מוזיקת אייטיז וניינטיז, שולחנות עץ פשוטים ותאורה אפלולית משמשים רקע קלאסי לבירות שנמזגות במקצועיות, במיוחד בלגיות, ולאירועי שירה, במות פתוחות וג'ימג'ומים.
הלל הזקן 8

11. עמירם

בירה והיסטוריה לא עובדים כל כך טוב יחד, אבל אפשר להניח די בוודאות שעמירם הוא הפאב הכי ותיק בעיר – בכל זאת מדובר במוסד שקיים מאז שנות ה-70. עמירם כבר איננו, את מקומו מאחורי ברז הגיניס תפסה חגית, אך כל השאר שם – אותו דלפק ואותה תפאורה, וייתכן שגם אותם לקוחות. רק אוסישקין כבר לא ממול.
התערוכה 8

פאב כמו פעם. עמירם (צילום: ספי קרופסקי)
פאב כמו פעם. עמירם (צילום: ספי קרופסקי)