כל העיר קפה: 3 בתי קפה חדשים במרכז העיר שחובה להכיר

בגטים בשז שנטל. צילום: פעת רוזנברג שרז
בגטים בשז שנטל. צילום: פעת רוזנברג שרז

לא מזמן דיווחנו על גל של פתיחות בשכונות הרחוקות יותר בעיר, אבל זה לא אומר שלא קורים דברים במרכז. קבלו שלושה בתי קפה מעניינים שנפתחו ממש לאחרונה, ונראה שהכל טעים שם

בשבוע שעבר פרסמנו כאן רשימה קצרה של בתי קפה מעניינים שנפתחו בשכונות יותר מרוחקות בעיר. לא הספקנו אגב לציין את בית הקפה החדש הזה שנפתח בצפון העיר, והנה אנחנו מתקנים. וכעת לעניין העיקרי: הפתיחות הללו לא באות במקום תנופת הז'אנר במרכז העיר, כשרק לאחרונה נפתחו שלושה בתי קפה מעניינים ממש בלב הכרך. הנה הם לפניכם.

1. בית אריאלה, הקפה

הפתיחה האחרונה היא כל כך מתבקשת שאין לנו מה לומר חוץ מ"תודה לכם". מדובר בבית קפה חדש שנפתח צמוד לספרייה העירונית שלא מזמן סיימה שיפוץ רציני ומרהיב שרק זעק – "תנו לנו קפה חדש". בבית הקפה החדש תמצאו את כל החשודים המידיים: אלכוהול, קינוחים, אוכל לקחת וכמובן, נו, קפה. המיקום: סמוך לכניסה הראשית לבית אריאלה, כשיש גם אפשרות לשבת בחוץ. המקום ינוהל על ידי קבוצת פאסטל, שזכתה במכרז של עיריית תל אביב-יפו. המסעדן איציק חנגל, בעלי פאסטל וסטודיו קפה במתחם המוזיאון, והנה הפרט הכי מעניין: מי שאחראי על הייעוץ הקולינרי הוא לא אחר מאשר שף רפי כהן שחוזר לעניינים. שמחה גדולה.
שאול המלך 25

בית הקפה החדש בבית אריאלה. צילום: עיריית תל אביב-יפו
בית הקפה החדש בבית אריאלה. צילום: עיריית תל אביב-יפו

2. שנטל עם השיק הצרפתי

בתחום הטעים, זו אולי הפתיחה המעניינת ביותר מבין השלושה: קפה עם שיק צרפתי מודגש ועם וייב שכונתי והכי חשוב – עם המון דברים טעימים. מי שפתחה אותו היא שנטל שרז, ישראלית שנולדה בצרפת והביאה לכאן את הטעמים המוכרים: עוגות נהדרות, עוגיות וכמובן קרואסונים פריזאיים למהדרין – חמאה, שקדים, שוקולד, פיסטוק וגם פטל וריקוטה. יש גם כריכים מלחם נורבגי דחוס שעשוי במקום עם פסטו ובולגרית, וגם בגטים עם חמאה ושינקין או עם סלמי. הכי פריז בלבנט. גם הטבעונים ימצאו את עצמם שם שהרי נטע הנכדה הטבעונית של שנטל לא תשאיר אתכם מקופחים: יש טוסט עם גבינה טבעונית, פודינג צ׳יה בריאותי ונהדר, כריך טבעוני וגם סלט חסות פריך עם ויניגרט צרפתי כהלכתו.
מקווה ישראל 3

שז שנטל. צילום: פעת רוזנברג שרז
שז שנטל. צילום: פעת רוזנברג שרז

3. תמוז מבית טוני ואסתר

אם משהו עובד טוב, מדוע לא לייבא אותו למקום נוסף? אנשי טוני ואסתר פתחו באחרונה את "תמוז" בבית הצעירים המרהיב במזא"ה. מלבד הקפה תמצעו פה גם תפריט ייחודי – כל התוצרת מגיעה מבית משק מלמד האורגני ויצרנים מקומיים אחרים. בתפריט, למשל, כדורי עוף אורגני עם בורגול, יוגורט וגם סלט מירקות המשק למי שחפץ בלאנץ' מזין והגון במחיר סביר בהחלט (58 ש"ח), חריימה קציצות טופו טבעוני, עם חומוס, טחינה וחלה (54 ש"ח) או תבשיל שעועית לימה בבישול ארוך עם לימון כבוש וסלסת עגבניות (36 ש"ח). יש גם מנות קטנות כגון קישוא חלוט עם ריקוטה מקומית (28 ש"ח), גראטן עם רוטב יוגורט וחזרת (28 ש"ח) או ברוקולי עם שקדים פרוסים (27 ש"ח) וכמובן, ויטרינות מאפים מרשימה.
תמוז, בית הצעירים במזא"ה 9, פתוח כעת להרצה (ימים ב-ד 7:30-17:00, יום ה׳- 7:30-20:00, יום ו׳: 7:30-15:00)

"תמוז" במזא"ה 9 (צילום: יעל שטוקמן)
"תמוז" במזא"ה 9 (צילום: יעל שטוקמן)