יהודית טוב: הגשר החדש בין ביצרון למונטיפיורי נפתח

אחרי כעשור של עבודות ותכנונים, גשר יהודית נפתח להולכי רגל ב-20 בינואר. צהרי שישי בשדרות ההשכלה, הנה אנחנו באים

הולכי רגל – סוף סוף בשורות גם עבורכם: לאחר דחיות חוזרות ונשנות, מחר (20.1) ייפתח גשר יהודית, שעובר מעל נתיבי איילון. הגשר, שמחבר בין השכונות ביצרון ומונטיפיורי, יקרב את מזרח תל אביב עוד צעד אחד למרכז העיר.

אפילו ביום הפתיחה היו עיכובים, אבל בסוף דרכנו עליו ראשונים

הגשר, שעלותו 65 מיליון ש"ח ונבנה על ידי חברת נתיבי איילון, מהווה מסלול לרוכבי אופניים והולכי רגל בלבד, ללא תחבורה ממונעת. אורכו 110 מטרים ורוחבו 11 מטרים. מטרתו לחבר בין חלקי העיר ולהקל על החיבור של תושבי יד אליהו וביצרון לקו האדום, לעזריאלי, לשרונה, לסינמטק, למוזיאון ולקרייה; עבור תושבי מעבר העיר הגשר אמור להקל על ההגעה למתחמי ההעסקה במזרח. בעיקר הוא אמור לחסוך מהולכי רגל את המעבר בצומת עזריאלי שבנוי למכוניות ולא להולכים על שתיים.

תכנון הגשר החל בשנת 2010 וכבר ב-2014 הוא אושר בוועדה המקומית של תל אביב-יפו. העבודות להקמתו נגררו לאור לחצים פוליטיים של המפלגות החרדיות שהתנגדו לעבודות עליו בשבתות. לבסוף, בעקבות עתירה של העירייה לבג"ץ, אושרו העבודות.

"כפי שהבטחנו, גשר שדרות יהודית אכן קם, גם אם חיכינו לו זמן רב מדי בגלל לחצים פוליטיים, התערבות פוליטית של שר התחבורה לשעבר ובעיות בביצוע", אומר ראש העיר רון חולדאי. "הגשר הוא אלמנט חשוב בחזון שלנו לתעדוף הולכי רגל ורוכבי אופניים, תוך צמצום תנועת הרכב הפרטי וחיבור חלקי העיר השונים. בשנים הקרובות נוכל לראות ברחבי העיר עוד ועוד פרויקטים עם מטרה דומה".

מה עושים במזרח תל אביב?
תל אביבים מספרים: עברנו למזרח, לא מתגעגעים
מזרח תל אביב: מדריך השכונות השלם
אוכל מזרחי: איפה כדאי לאכול?