פוטין ואריתה פרנקלין: הסרטים הבינלאומיים בפסטיבל דוקאביב 2019

פסטיבל דוקאביב ה־21 יקרין בין היתר תיעוד מהנחיתה הראשונה על הירח וסרט על משפחה שתיעדה את עצמה בורחת מהטאליבן. השנה יוקרנו גם סרטים העוסקים באמנות הקולנוע

"העדים של פוטין" (צילום: Studio Vertov)
"העדים של פוטין" (צילום: Studio Vertov)

פסטיבל דוקאביב יחזור לסינמטק תל אביב ממש בקרוב (23 במאי עד 1 ביוני) עם הקרנות של יותר מ־120 סרטים דוקומנטריים מישראל ומהעולם. אחרי שבתחילת החודש נחשפו ההקרנות המקומיות, עכשיו כבר אפשר לדבר על הייבול מחו"ל.

בסרטים הבולטים שיוקרנו השנה בפסטיבל אפשר למנות את "הם לא יזקינו" של פיטר ג'קסון, ששיפץ סרטונים מהארכיון הבריטי של מלחמת העולם הראשונה; "ארץ הדבש" שזכה בפסטיבל סאנדנס ועוקב אחר רודת דבש שנוודים מאיימים על פרנסתה; "אפולו 11" המורכב מתיעוד הנחיתה הראשונה על הירח של נאס"א והאסטרונאוטים עצמם – תיעוד שצפוי להיות מרהיב ורק עכשיו בוקע מהארכיון אל הקולנוע; "חסד מופלא: אריתה פרנקלין" על האלבום שהוקלט ביומיים, ולמזלנו התהליך תועד; "העדים של פוטין" המסקרן, שבו ליווה ויטלי מנסקי את ולדימיר פוטין בשנתו הראשונה כנשיא רוסיה; ועוד.

עוד כתבות מעניינות:
הסרטים הישראלים שיוקרנו בדוקאביב 2019
למה הוליווד מתעקשת להרוס סרטים זרים?
"בידור מעודן לנשים וילדים": האבולוציה של בתי הקולנוע

בתחרות הבינלאומית ישתתפו 11 סרטים, בהם "נוסעי חצות" על משפחה אפגנית שתיעדה את עצמה בסמארטפונים בורחת מהטאליבן באפגניסטן; "כאן מייק וואלאס", דיוקן על המראיין החריף המרוצף ראיונות משמעותיים שקיים לאורך השנים; "שמשות אפלות" על רצח הנשים השיטתי במקסיקו; ועוד.

השנה יוקרנו תשעה סרטים מוזיקליים, בהם "דייוויד קרוסבי: זכרו את שמי", "מיסטיפיי: מייקל האצ'נס" על סולן להקת אינקסס, ו"מריאן ולאונרד: מילים של אהבה" על סיפור האהבה בין לאונרד כהן למריאן אילן.

"דייוויד קרוסבי: זכרו את שמי" (צילום: Sony Pictures Entertainment)
"דייוויד קרוסבי: זכרו את שמי" (צילום: Sony Pictures Entertainment)

על מדף המטא יונחו גם סרטים העוסקים באמנות הקולנוע, בהם "באסטר הגדול" של הבמאי פיטר בוגדנוביץ' על הקומיקאי הגאון וכוכב הקולנוע האילם, "הרוח של פיטר סלרס" על קומדיית שודדי הים הגנוזה בכיכובו, ו"דלפין וקרול" על הקולנוע הפמיניסטי שיצרו דלפין סריג וקרול רוסופולוס בשנות ה־70 בצרפת.

"באסטר הגדול" (צילום: אדיבות סרטי יונייטד קינג)
"באסטר הגדול" (צילום: אדיבות סרטי יונייטד קינג)

בפעם הראשונה השנה תהיה גם הקרנה בחוף הילטון. הקרנות חוץ נוספות יתקיימו גם בבית רומנו, נמל תל אביב, כיכר ביאליק, כיכר התרבות של הבימה, גן הפסגה ביפו, מוזיאון הטבע, ומתחם הדרייב אין הישן.

← פסטיבל דוקאביב 2019, סינמטק תל אביב וברחבי העיר, 23 במאי עד 1 ביוני. לאתר הפסטיבל